תחקיר CBS על חברות לניהול מוניטין בארה"ב: עבירות פליליות וזיוף חתימות שופטים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

CBS

לפני כחודש, התפרסם תחקיר באתר החדשות של CBS, על חברות ניהול מוניטין בארצות הברית, שזייפו מסמכים משפטיים, ושלחו אותם לגוגל, בבקשה להסיר עמודים ולינקים המכילים מידע שלילי. חלק מהחברות שהתחקיר בדק, התגלו כמבצעות עבירות פליליות, כולל זיוף חתימות של שופטים בבתי משפט.

אין זה סוד, חברות ניהול מוניטין מנסות לשלוט בתוצאות החיפוש של גוגל, דרך הכנסת תוכן חיובי על הלקוח, תוך דחיקת אזכורים שליליים לדירוגים נמוכים יותר, בדף השני והשלישי (בד"כ אף אחד לא מסתכל בהם). בעוד שזו טקטיקה מקובלת בכל העולם, הרי שבארצות הברית, קמו מספר חברות לניהול מוניטין שאינן פעלו בדרך הישר.

עפ"י התחקיר של CBS, אחת הדרכים לגרום לגוגל להסיר קישורים ופרסומים מתוצאות החיפוש, היא הוצאת צו המורה על כך מבית משפט, עם חתימת שופט. עשרות מסמכים כאלה שנשלחו לגוגל, היו מזויפים. בארצות הברית, ובכל מדינה מתוקנת, זיוף מסמך של בית משפט מהווה עבירה פלילית לכל דבר.

התחקיר חשף, כי אלו שביקשו להסיר קישורים מגוגל, לא היו בעלי עסקים קטנים כמו מסעדות או בתי קפה, אלא פדופילים מורשעים, שרצו לנקות את שמם ברחבי האינטרנט.

חשוב לזכור, כאשר אנחנו רוצים להיעזר בשירותה של חברת ניהול מוניטין, עלינו לבחור בזו שמשתמשת בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה, והחוק עומד מול עיניה. מיותר לציין כי אין לבחור בחברה לניהול מוניטין המשתמשת בדרכים לא חוקיות ופליליות לטובת הסרת מידע שלילי מרחבי האינטרנט.

מכיוון שכיום הרבה יותר קשה לייצר שליטה בתוצאות החיפוש, סוכנויות רבות של ניהול מוניטין באינטרנט מחפשות את "הדרך הקלה", כמו שראינו במקרה זה.
יש לציין כי פעילות ניהול מוניטין באינטרנט, היא בדרך כלל תהליך מתמשך ודינמי – ובטח לא "זבנג וגמרנו!".

יחד עם זאת, חשוב לפני או במקביל לפעילות אינטרנטית, למצות את כל ההליכים האפשריים (החוקיים, כמובן) מול בעלי האתרים ומול Google על מנת להסיר את המידע מהאינטרנט ומתוצאות החיפוש בפרט.

כדי להבין עוד כיצד חברת ניהול מוניטין פועלת, צפו בהרצאתו של סמנכ"ל eBrand, איציק זיאת:

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button