איגוד האינטרנט הישראלי: "הישראלים הגבירו את השימוש באינטרנט בזמן הקורונה בצורה דרמטית"

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
נתוני שימוש באינטרנט בזמן הקורונה

אנחנו סוגרים כמעט חצי שנה בצל מגפת הקורונה, כאשר הגל השני מכה בעוצמה גם בישראל וגם בשאר מדינות העולם. עם זאת, אנחנו עדיין לא במצב של סגר כללי בימים אלו, והשלטונות מנסים להחזיר את החיים למסלולם, גם אם הם לא יהיו כפי שהיו בעבר. מה שכן, אט אט מתחילים להתפרסם נתונים מעניינים מאד לגבי צרכנות, קבלת שירותים שונים ואף נתוני גלישה וחיפושים שבוצעו בזמן החודשים האחרונים – כולל הסגר הכללי-ארצי שהיה בחודש אפריל. 

איגוד האינטרנט הישראלי פרסם אתמול דו"ח ובו נתונים וממצאים לגבי היקפי ונתוני הגלישה בישראל בזמן מגפת הקורונה, הריחוק החברתי והסגר שהוטל על המדינה, בעיקר בחגים. המסקנה הברורה היא – היקף השימוש באינטרנט עלה משמעותית בזמן שהיינו בבית. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה, אבל הנתונים שמתפרסמים שופכים עוד אור על הנושא. 

אינטרנט לעבודה אך גם לפנאי

כמי שעבדו מהבית וממשיכים לעבוד חלק מהזמן בבית (קפסולות), ברור לנו שמלבד שימוש באינטרנט הביתי לצורך עבודה, השימוש באינטרנט עלה והחליף שירותים פיזיים כמו עריכת קניות בסופר, תשלומים של אגרות ומיסים שונים, צריכת תוכן ובידור, שימוש באפליקציות או אתרי בנק וסוכנויות אחרות ומה לא. 

בנוגע למשל לרכישות מקוונות, האיגוד מפרסם כי 85% ממשתתפי הסקר ביצעו קניות באתרים ישראליים, בין אם מדובר על מוצרי חשמל, מוצרים לבית או סתם קניות בסופר. חשבתם שזה נגמר פה? אחד מכל חמישה גולשים מילא והשתמש בשירותי האתרים הממשלתיים למילוי טפסים ותשלומים שונים של ביטוח לאומי, מס הכנסה, רשות המיסים, משרד התחבורה והפנים ועוד. 

עם זאת, וכמו שאנחנו רואים לא פעם בניתוח תוצאות חיפוש וניהול מוניטין לעסקים ולאנשים, האתרים הממשלתיים פחות מותאמים לשנת 2020. הם סובלים מעיצוב מיושן, מנגישות לקויה, מחוסר בהירות לגבי לינקים או מידע שמופיע, ובעיקר נראה שהם לא עודכנו הרבה זמן. כך גם המשתתפים בסקר חשבו, כאשר טענו שהאתרים של מס הכנסה, רשות המיסים והביטוח הלאומי לא מספיק ברורים ונגישים. 

עובדים מהבית, אבל לא מוותרים על הפנאי

ומה עם Google?

נתון מעניין נוסף שמצאנו בדו"ח הוא התייחסות לחיפוש במנוע החיפוש Google. בהיעדר קניונים או מקומות בילוי חיצוניים, החיפוש ב-Google הפך עוד יותר לפופולרי (אם חשבתם שהוא לא פופולרי – איפה אתם חיים?), ויותר אנשים נחשפו לתוצאות חיפוש מגוונות ושונות, על בסיס מיקום, מכשיר, מילות חיפוש וביטויים קשורים. אנחנו יודעים למשל, ש-90% מהאנשים שמחפשים ב-Google, לא עובר לעמוד השני של תוצאות החיפוש, ונשאר רק בעמוד הראשון. 

האם דבר זה השתנה בזמן הקורונה? האיגוד לא פרסם תשובה או התייחסות לזה, אבל לדעתנו התשובה היא חיובית – יש יותר זמן לחפש דברים, יש יותר רצון לגלות אתרים או מקורות חדשים ויותר עסקים ושירותים הפכו להיות מקוונים.

אתר רשות המיסים, שלטענת המשתתפים בסקר סובל מבעיות רבות

שיטוט ברשת במקום בילוי בחוץ

הקניונים ומרכזי הקניות נסגרו, החנויות הפתוחות חייבות לעמוד בתקן של "התו הסגול", ובכלל, ההרגשה הכללית בציבור שעדיף להיות בבית, ולא להסתכן בהידבקות בחוץ. לכן, אם בעבר היינו רגילים לשבת בבתי קפה או מסעדות כדי להתראות עם חברים ומכרים, היום הבילוי החברתי סובל מריחוק חברתי, ואם רוצים להיפגש, עדיף לעשות את זה באחד הבתים. זאת ועוד, הדו"ח מציג שגולשים רבים הגדילו את שעות הגלישה שלהם ברשת על חשבון מפגשים חברתיים או סיבוב בקניון, בעקבות מצב התחלואה בקורונה. 

כלומר, עובדים רבים שעבדו מהבית, סיימו את יום העבודה שלהם, סגרו את המערכות הארגוניות – אך המשיכו לשבת על המחשב כדי לטפל בניהול החשבונות, הקניות ואפילו צרכו תרבות והעשרה דרך המסך. מכאן, שהחשיבות של אתר אינטרנט, דף פייסבוק, דף עסקי ב-Google My Business ונוכחות אינטרנטית, היא עצומה, וזוהי הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות ולקהלים חדשים. 

רכישות מקוונת החליפו את הקניונים

העתיד כבר פה

בינינו, הדו"ח של איגוד האינטרנט הישראלי לא חידש לנו יותר מדי (אנחנו עובדים בזה…). עכשיו יותר מתמיד, ולא היינו צריכים את הקורונה כדי להבין את זה – העולם עובר לדיגיטל ולרשת. יותר אנשים מחפשים ובודקים הכל באינטרנט, שהפך להיות זמין ונגיש מכל אמצעי – מחשבים, סלולר, טלוויזיות, לבוש דיגיטלי כמו שעון, מערכות מולטימדיה – לכולם יש גישה לרשת וניתן לחפש דרכם ביטויי חיפוש שונים. גם הנגשת שירותים והפיכתם לדיגיטליים, מפשטת והופכת את כל הביורוקרטיה לקצת יותר פשוטה. גם הלימודים בבתי הספר עברו לאינטרנט, וכך גם הצטרפו לרשת נותני שירותים ועסקים שלא חשבנו שאפשר לצרוך או להזמין דרך המחשב. 

כדאי גם להציץ על הסרטון הזה, שמציג את חדירת האינטרנט לעולם החרדי. שני מגזרים סגורים יחסית לטכנולוגיה ולהתפתחויות הם החרדים והמגזר הערבי, וגם אצלם ניכר שהאינטרנט נכנס בבת אחת. הדו"ח מציג ש"קרוב ל-30% מסך הנשאלים בחברה החרדית ציינו כי הם עבדו בכל יום מהבית בעזרת האינטרנט בתקופת הקורונה". מעניין מה היה קורה אם לא הייתה מתפרצת מגפה…

אנחנו ב-eBrand מעניקים כבר שנים רבות שירותי הקמה ובנייה של אתרי אינטרנט, בלוגים, רשתות חברתיות ופלטפורמות שיתופיות לכל מי שמעוניין בכך. כמו כן, אנחנו מתמחים בלקיחת אתר קיים והפיכתו לאתר חדשני, מתקדם ומושך גולשים חדשים, כדי שאתם תקבלו יותר לקוחות מרוצים.  

מקור

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button