איך מדווחים על תוכן פוגעני מהפייסבוק?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

 

עו"ד גיא אופיר מנסה ליצור קשר עם פייסבוק
עו"ד גיא אופיר מנסה ליצור קשר עם פייסבוק (תמונת מסך מאתר ערוץ 2 – לחצו לצפיה בכתבה)

בעקבות פרשת אריאל רוניס, דובר רבות על תופעת ה"שיימינג" בפייסבוק וחוסר היכולת להתמודד איתה ישירות מול הרשת החברתית הגדולה בעולם.

עו"ד לדיני אינטרנט גיא אופיר אף הגדיל לעשות איים לפרסם את פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק בישראל עדי סופר-תאני, כאקט ענישה על כך שהיא והרשת החברתית בכללותה, לא מאפשרים ליצור עימם קשר.

הסיבה לאיום שלו הייתה מקרים של בריונות ברשת, במסגרתם מוכפשים אנשים פרטיים, אנשי ציבור ועסקים, על ידי פרסומיי תוכן שלילי, תמונות פוגעניות וקבוצות ודפים ברשת החברתית. 

מאחורי האיום שלו זו עומד עניין מהותי של ממש אשר נוגע גם לרשת החיפוש Google, ומציב שאלות רבות בכל הנוגע לחופש הפרט ברשת ולאחריות של המפעילה הראשית לתוכן המשתמשים שלה. למעשה, גם פייסבוק וגם Google מאפשרות פניות אליהן באמצעים שהן בוחרות ובאופן חד כיווני, שלא מאפשר ערעור או שליטה כלשהי על פרסום שלילי, פוגעני ולא לגיטימי, שיכול להביא לפגיעה משמעותית באנשים ובעסקים.

דיווח –  אופציות מוגבלות עם תוצאות אפשריות

האופן היחיד בו ניתן לבקש מפייסבוק להסיר תוכן מסוים הוא על ידי אופציית "דווח". המדיניות הרשמית של פייסבוק היא להסיר רק תוכן שמפר את מדיניות השימוש שלה. כאשר לוחצים על אופציית "דווח", מקבלים 5 אפשרויות אותן פייסבוק מציעה כסיבה אפשרית לבעיית הגולש:

דיווח על עמוד (Page)

1. "לא אוהב את הפוסט" – כאשר לוחצים על אופציה זו מקבלים הצעה מפייסבוק להסתיר את העמוד.
2. ,הוא מטריד אותי או מישהו שאני מכיר" – כאשר לוחצים על אופציה זו מקבלים הצעה מפייסבוק של "קבל עזרה" או "שלח לבדיקה"
3. "אני לא חושב שזה צריך להיות בפייסבוק" – כאשר לוחצים על אופציה זו מקבלים 4 סיבות בגינן יכול להיות שהגולש לא יאהב את הפוסט או העמוד: הוא אלים, הוא גזעני, הוא מכיל רמיזות מיניות, הוא מתאר מכירת סמים. לאחר לחיצה על כל אחת המאפשרויות, מקבלים אפשרות לשלוח לבדיקה.
4. "ספאם או הונאה" –  כאשר לוחצים על אופציה זו פייסבוק מציעה לגולש להסתיר את הפוסט.
5. "פגיעה בזכויות יוצרים" –  כאשר לוחצים על אופציה זו פייסבוק מציעה לשלוח הודעה אל הגנב/מעתיקן, או מפנה אותו ללמוד עוד על חוק הפרת זכויות יוצרים.

דיווח על עמוד - לחצו להגדלה

 

דיווח על פוסט (Post)

כאשר מדובר על פוסט או פוסט עם תמונה מוצעות יותר אפשרויות אך הן עדיין מגבילות. על מנת לדווח יש ללחוץ על החץ ההפוך מימין בראשית הפוסט.

h

פייסבוק מציעים לגלוש לקבל התראות על כתב הפוסט או לדווח עליו. לאחר הבחירה בדיווח מתקבלות 4 אפשרויות:

1. זה מעצבן ולא מעניין – בלחיצה פייסבוק מציעים לך לשלוח הודעה לבעל הפוסט על הבעיה שלך/

2. אני בתמונה וזה לא מוצא חן בעיניי – בלחיצה מקבלים מספר אפשרויות לסיבה שאינך אוהב את התמונה – תמונה לא טובה שלי, תמונה לא הולמת, תמונה שמעציבה אותי, תמונה שמביכה אותי, או "אחר". בלחיצה על כל אחת מהאפשרויות פייסבוק מפנה אותך לשלוח הודעה לכותב הפוסט ולבקש ממנו להסיר את התמונה.

p1

3. אני חושב שזה לא צריך להיות בפייסבוק – בלחיצה מקבלים 5 אפשרויות:

  • הפוסט עוסק בפורנוגרפיה או בסקס – בלחיצה פייסבוק מאפשרים לך לחסום את כותב הפוסט, לשלוח לו הודעה או להעביר דיווח לפייסבוק.
  • תמונה משפחתית שלא צריכה להיות בפייסבוק- בלחיצה פייסבוק מאפשרים לך לחסום את כותב הפוסט או לשלוח לו הודעה.
  • הפוסט משפיל אותי או מישהו שאני מכיר – פייסבוק מציעה לקבל עזרה ממישהו שאתה בוטח בו או להעביר אליה לבדיקה.
  • הפוסט לא ראוי, מעצבן או לא מצחיק – בלחיצה פייסבוק מאפשרים לך לחסום את כותב הפוסט, לשלוח לו הודעה או להעביר דיווח לפייסבוק.

אחר – כאן מתקבלות 5 אפשרויות:

  • הפוסט מעליב או תוקף מישהו על בסיס גזע, מוצע או מגדר – בלחיצה פייסבוק מאפשרים לך לחסום את כותב הפוסט, לשלוח לו הודעה או להעביר דיווח לפייסבוק.
  • הפוסט מתעד אלימות לאדם או לחיה – בלחיצה פייסבוק מאפשרים לך לחסום את כותב הפוסט, לשלוח לו הודעה או להעביר דיווח לפייסבוק.
  • הפוסט מתעד אדם שמזיק לעצמו – פייסבוק מציעה לגולש להציע לאדם בפוסט עזרה, לדבר עם חבר או לבקש ממנה לבחון את הפוסט.
  • הפוסט מתעד קניה או מכירה של סמים, נשק או מוצרים לא חוקיים – בלחיצה פייסבוק מאפשרים לך לחסום את כותב הפוסט, לשלוח לו הודעה או להעביר דיווח לפייסבוק.
  • הפוסט מפר זכויות יוצרים – בלחיצה מציעים לגולש לשלוח הודעה לכותב הפוסט או לקרוא לפרטים נוספים על הפרת זכויות יוצרים.

p2

 

כאשר מדובר בפוסט ללא תמונה יתקבלו 5 אפשרויות:

1. הפוסט וולגרי – ניתן לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לא לעקוב אחריו או לשלוח לפייסבוק לבדיקה.

2. הפוסט פוגעני, אלים או אובדני – מתקבלות 4 אפשרויות:

הפוסט אכזרי – בלחיצה מוצע לגולש לשלוח הודעה לכותב הפוסט או לדבר על כך עם חבר.

הפוסט גזעני, סקסיסטי, ומפלה על בסיס גזע או יכולת – לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לדבר עם חבר, להציע עזרה או לשלוח לבדיקה של פייסבוק.

הפוסט מאיים או אלים – לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לדבר עם חבר, להציע עזרה או לשלוח לבדיקה של פייסבוק.

הפוסט אובדני – להציע עזרה, לדבר עם חבר , לשלוח לפייסבוק לבדיקה.

3. הפוסט מכיל מידע פרטי כמו מספר טלפון או כתובת – ניתן לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לא לעקוב אחריו, להציע עזרה לחבר או לשלוח לפייסבוק לבדיקה.

4. הפוסט נגד האמונות שלי – ניתן לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לא לעקוב אחריו, לדבר עם מישהו בנוגע לזה או לשלוח לפייסבוק לבדיקה.

5. אחר – מתקבלות 3 אפשרויות:

  • זה מתאר מכירה של סמים –  ניתן לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לא לעקוב אחריו או לשלוח לפייסבוק לבדיקה.
  • הפרת זכיות יוצרים – לשלוח הודעה לכותב הפוסט ולקרוא עוד על זכויות יוצרים.
  • אחר – ניתן לשלוח הודעה לכותב הפוסט, לא לעקוב אחריו או לשלוח לפייסבוק לבדיקה.

מדובר בספאם – בלחיצה מקבלים 3 אפשרויות:

  • פוסט ספאמי – פייסבוק מציעה לך לחסום את כותב הפוסט או לשלוח לו הודעה.
  • החשבון של כותב הפוסט פרוץ – פייסבוק מציעה לך לא לעקוב אחר הפרופיל.
  • פרופיל בעל הפוסט הוא מזויף – פייסבוק מציעה לך לא לעקוב אחרי הפרופיל או לחסום אותו.

p3

כפי שניתן לראות מהאפשרויות הנ"ל, פייסבוק לא ממש מאפשרת לגולשיה לדווח או לשלוח לבדיקה "לכלוכים" והשמצות ברשת, אלא מפנה אותם להסתיר את הפוסט או לפנות למכרים לצורך תמיכה רגשית. למעשה, פייסבוק מגבילה את הסיבות שבגינן אנשים יבקשו להסיר פוסטים מסוימים ולא מאפשרת אופציה של טקסט חופשי. באופן זה, אם אדם הושמץ בפייסבוק ונאמרו עליו שקרים, יהיה לו בעיה לדווח על כך לפייסבוק בצינורות שהיא מאפשרת.

פעולות נוספות – מניעת זליגת התוכן ופנייה לעו"ד

אם אופציית הדיווח לא צלחה, ישנן מספר דרכים על מנת להתמודד עם העמוד הפוגעני בין היתר, על ידי הפעולות הבאות:

1. פעולות SEO – בראש ובראשונה יש להקטין את החשיפה של התוכן הפוגעני בתוצאות החיפוש ב-Google, על ידי ניהול מוניטין באינטרנט – פעילות בשימוש באתרים, בלוגים, פלטפורמות חברתיות נוספות וכדומה. לחצו לפרטים נוספים על ניהול מוניטין באינטרנט.

2. פעילות במסגרת פייסבוק – יש לפתוח עוד קבוצות, עמודים, פרופילים ואירועים המתייחסים אל העסק או האדם המושמץ, וממציגים אותו ברוח חיובית. באמצעות כך ניתן להגביר את הנוכחות החיובית של שם המותג על חשבון הנוכחות השלילית בפייסבוק וב-Google.

3. אינטראקציה – באין ברירה,יש לנהל אינטראקציה בתוך העמוד הפוגעני. כלומר, אם פורסמה חוות דעת שלילית בפייסבוק על עסק מסוים, הוא רשאי להגיב ולאזן את הרושם השלילי שנוצר.

4. עורך דין – אם כל ניסיונות אלו לא הועילו ניתן לפנות לנקיטת אמצעים משפטיים באמצעות עורכי דין שמתמתחים בהסרה של תוכן פוגעני באינטרנט.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button