ניצחון ענק לגוגל: הזכות להישכח קיימת רק באיחוד האירופי – ולא בכל העולם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

יש לכם דרכון של האיחוד האירופי ומעוניינים לבקש מגוגל את הזכות להישכח? אתם כמובן עדיין יכולים לעשות זאת, אך פסיקה חדשה שהתקבלה לאחרונה קובעת כי גוגל מחויבת להסיר את המידע רק ממנועים של האיחוד האירופי (למשל google.co.uk או google.fr, google.de וכו’) – ולא ממנועים אחרים כמו (google.com או google.co.il).

ה”זכות להישכח”, שנכנסה לתוקף באירופה בשנת 2014, מחייבת מנועי חיפוש למחוק מידע מביך או לא מעודכן במידה והם מתבקשים לעשות זאת על ידי גורמים פרטיים. עם זאת, החוק האירופי לא ציין אם מנועי החיפוש יהיו חייבים להסיר תוצאות באופן גלובלי, או רק מהגרסאות האירופיות של מנועי החיפוש.

בשנת 2016 הטילה הרשות הצרפתית להגנה על מידע קנס של מאה אלף דולר על ענקית החיפוש ברשת. הסיבה לקנס הייתה הסירוב של גוגל להסיר תוצאות חיפוש גלובליות במסגרת ה”זכות להישכח”.

כאמור, גוגל סירבה להסיר תוצאות חיפוש בגרסאות שונות של מנועי החיפוש, למרות דרישה מגורמים פרטיים באירופה לעשות זאת. גוגל הסירה את התוצאות המדוברות רק בגרסאות האירופיות של האתרים שלה, אך מי שהיה מבצע חיפוש דומה ב-google.com, לדוגמא, היה מגיע לתוצאות האלה.

בעקבות הקנס שהוטל עליה, גוגל ערערה על ההחלטה לבית המשפט האירופי לצדק, שמהווה את בית המשפט המרכזי של אירופה. בתום דיונים רבים, בית המשפט קבע לטובת גוגל ופסק שבמקרה ותושב האיחוד האירופי דורש להסיר תוצאות מביכות או לא רלוונטיות עליו – מפעילת מנועי החיפוש מחוייבת לענות לבקשתו, אך רק במסגרת המנועים הפונים לקהל האירופי.

גוגל טענה כי אם היא תאלץ להעלים קישורים בכל רחבי העולם, ממשלות טוטליטריות יוכלו לנצל זאת כדי להסתיר פרשות של התעללות בזכויות אדם. החברה הודיעה כי היא קיבלה לא פחות מ-845 אלף בקשות של “הזכות להישכח” בחמש השנים האחרונות, ובעקבותיהן הוסרו 45% מתוך 3.3 מיליון הקישורים המובילים לאותן בקשות. למרות שהאתרים עצמם עדיין באוויר, לא ניתן להגיע אליהם כשמחפשים בגוגל את שמו של המבקש.

מה זה אומר עבורכם?

א. אם אתם אזרחים של מדינה באיחוד האירופי, אתם רשאים לדרוש ממנועי החיפוש להסיר תוצאות חיפוש מטעות או מביכות.
ב. מפעילות מנועי החיפוש יהיו מחויבות להסיר את תוצאות החיפוש האלה, אבל רק באתרים הפונים למדינות האיחוד האירופי. אם יחפשו את השם שלכם ב-google.com או ב-google.co.il, האזכורים המביכים שלכם עדיין יופיעו.
ג. אם אתם לא מחזיקים באזרחות של מדינה החברה באיחוד האירופי, לא תוכלו ליהנות מהחוק האירופי המחייב את מנועי החיפוש להפעיל את הזכות להישכח.

אם אין לכם אזרחות אירופית, אתם עדיין יכולים לדרוש להסיר מידע כזה ממנועי החיפוש. עו”ד גיא אופיר, מומחה לדיני אינטרנט, מסביר כי תושב ישראל שלא מחזיק בדרכון אירופי עדיין יכול לבקש להסיר מידע מאתרים שונים ומתוצאות החיפוש, במידה והמידע מכפיש או לא נכון. “במקרה כזה, הפנייה היא בעילה של פרסום לשון הרע”, מסביר עו”ד אופיר.

על מנת לפשט עבורכם את התהליך – הכנו עבורכם תרשים זרימה:

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button