הו הא מי זה בא: ניתוח המוניטין באינטרנט של נפתלי בנט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - ראש הממשלה
תוכן עניינים

החודש הוא לא עוד חודש רגיל בתולדות מדינת ישראל (ולא שמשעמם פה לרגע). ראש הממשלה שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר, מאז 2009, בנימין נתניהו, סיים את תפקידו והוחלף בנפתלי בנט שהושבע לתפקיד והפך לראש הממשלה ה-13. בעקבות כניסתו לתפקיד, מעניין לבצע לראש הממשלה החדש ניתוח מוניטין באינטרנט ובתוצאות החיפוש בגוגל. כמעט כל אחד זקוק לניהול מוניטין אישי, בטח ובטח אם מדובר באישיות ציבורית כה בכירה.

גוגל, תתעדכן

זה לא סוד שמאז הקמתו, גוגל הוא לא רק מנוע חיפוש, אלא זה שאנשים שואלים אותו שאלות ומצפים לתשובות מועילות ונכונות. מיד לאחר השבעתו (14.6) של בנט כראש ממשלה כתבנו בגוגל את הביטוי "ראש ממשלת ישראל" או ששאלנו אותו בתיבת החיפוש "מי ראש ממשלת ישראל?". התשובה הייתה – בנימין נתניהו. מספר שעות לאחר מכן גוגל התעדכן והביטוי מוביל לנפתלי בנט.

איברנד - בנימין נתניהו
איברנד - נפתי בנט

אגב, לסירי, מערכת הבינה המלאכותית במכשירי אפל, לקח יותר זמן. שאלנו אותה יומיים לאחר ההשבעה "סירי, מיהו ראש ממשלת ישראל?". היא ענתה נתניהו. מאוחר יותר באותו שבוע התשובה השתנתה לנפתלי בנט. אגב, התשובה מובילה לעמודי הוויקיפדיה של שני האישים.

איברנד - סירי

הגרף מזנק לשמיים

בגוגל טרנדס, בחיפוש של הביטוי "נפתלי בנט" בעברית בישראל בשנה האחרונה, אפשר לראות את הקפיצות החדות שהתרחשו במהלך תקופת הבחירות שנערכו בחודש מרץ, אז הוגדר בנט כ"לשון המאזניים". גם לאחר הבחירות בנט נותר שחקן מפתח, למרות שמפלגתו "ימינה" זכתה בשבעה מנדטים בלבד.

איברנד - נפתלי בנט

בחיפוש השם באנגלית (Naftali Bennett) ברחבי העולם בשנה האחרונה, אפשר לראות כי בתקופת הבחירות בחודש מרץ הזינוק מתון הרבה יותר מאשר בעברית. הזינוק קיים בתקופה שלפני כניסתו לתפקיד וכמובן גם שלאחריה.

איברנד - נפתלי בנט

אם משווים בגוגל טרנדס בין בנט לבין נתניהו מאז הבחירות, אפשר לראות תוצאות די דומות מבחינת החיפוש, להוציא את התקופה האחרונה, אז בנט זינק מעל ראש הממשלה היוצא.

איברנד - נפתלי בנט

ועוד פרט מעניין: ביום ההשבעה עצמה נוצר ערך ויקיפדיה בעברית ובאנגלית (וגם באינדונזית משום מה) לרעייתו גילת בנט, שהפכה לאשת ראש הממשלה לאחר שהייתה די אלמונית עד היום. בהמשך נוצר ערך בשפה הספרדית והיא קיבלה אפילו חיקוי בארץ נהדרת.

שמו הולך לפניו?

מבחינת העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של בנט, ניתן לראות את ערך הוויקיפדיה במקום הראשון בתוספת של סייטלינקים לערכים הקשורים אליו. בצד שמאל קיים כרטיס גוגל שלו עם פרטים בסיסיים וחיפושים קשורים. לבנט אין עדיין הצהרת בעלות על כרטיס המידע של גוגל, מה שאומר שלא יכולה להיות לו שליטה מלאה על הנכתב שם ועל התוכן שעולה.

איברנד - נפתלי בנט

בהמשך הדף ניתן לראות כתבות עדכניות מהחדשות, סרטונים חדשותיים וגם את עמוד הפייסבוק, קישור לעמוד שלו באתר הכנסת וכתבות חדשותיות נוספות.

והיכן נמצא אתר הבית של בנט (naftalibennett.co.il) בתוצאות החיפוש? אנחנו מצאנו אותו רק בסוף העמוד השלישי, זאת על אף שהוא אתר עדכני למדי ומלא בתוכן איכותי, תמונות, סרטונים וקישורים. אנחנו ממליצים לעדכן את האתר ובמהרה – כיוון שלא כתוב שם שבנט הפך לראש הממשלה. קיים באתר טיימליין בו כתוב שהוא "הכריז על מועמדותו", מבלי לציין שהוא אכן הגיע לראשות הממשלה. גם שקופית של "האתר בתהליכי עדכון", שבה יהיה מצוין בבירור שהוא ראש הממשלה, תעשה את העבודה, עד שיעדכנו את האתר.

איברנד - נפתלי בנט

מבחינת שיווקו ומיתוגו של בנט, ערוץ היוטיוב שלו ממשיך להתעדכן, על אף שיש ערוץ יוטיוב רשמי לראש הממשלה. עם זאת, תמונת הקאבר עדיין לא מעודכנת ומכילה את פתק הבחירות של ימינה. כדאי לעדכן בו תמונת קאבר עדכנית עם הכיתוב "ראש ממשלת ישראל". כמו כן, אחד הקישורים היוצאים מערוץ היוטיוב מפנה אל חשבון טוויטר מושעה, מה שעוד יותר מחדד את הצורך לבצע מעבר ועדכון של ערוץ היוטיוב.

טיפ לאופוזיציה

טיפ קטן מאיתנו לאנשי האופוזיציה, שהבטיחו להפיל את הממשלה בהקדם האפשרי. כדאי לרכוש דומיינים פנויים על השם של בנט, כיוון שמדובר בפתח להקמת אתר מתנגד שיכול לעלות גבוה בתוצאות החיפוש. אפשר לעשות זאת עם דומיין באנגלית, אך שמנו לב כי במהלך החודש נרכשו גם דומיינים בעברית כמו com.נפתליבנט.

איברנד - נפתלי בנט

ובחזרה לחיפוש של ראש הממשלה עצמו (ושר הדיגיטל – עד לביטולו של המשרד). אנשים שמחפשים בגוגל את שמו של נפתלי בנט מתעניינים בנושאים הבאים, לפחות על פי ההשלמה האוטומטית של גוגל.

לעיתים ההשלמות האוטומטיות יכולות להיות מביכות, וניתן לדווח לגוגל על השלמה שאתם מעוניינים להסיר. אצל בנט לא ראינו כאלה, אבל הוא רק התחיל את הקדנציה ומעשיו ייבחנו בשבע עיניים, מה שכמובן יתבטא מיידית בתוצאות החיפוש.

איברנד - נפתלי בנט

מבחינת נפח החיפוש של הביטוי "נפתלי בנט" בגוגל אדס, ממוצע החיפושים בחודש עומד בין 10,000 ל-100,000 וסביר להניח שנתון זה עוד יעלה.

לסיכום, ניתן לראות כי מלבד הנסיקה המטאורית של הקריירה הפוליטית של נפתלי בנט, קיימת גם נסיקה מבחינת נוכחות שם המותג שלו והמוניטין שלו ברשת האינטרנט. בניגוד לאנשים "רגילים", התוצאות של ראש הממשלה ברשת, ובעיקר בעמודים 1 ו-2, מושפעות מהנכתב עליו באתרי החדשות ולפי אתרים אלה נקבע אם התוכן חיובי או שלילי.

בנוסף, תכני הווידאו תופסים מקום בולט ולעיתים קרובות מחליפים את הטקסט הכתוב ועולים כמעט לראש העמוד הראשון. מעניין יהיה להמשיך לעקוב בחודשים הקרובים האם יתרחשו שינויים גדולים או שהמצב יישאר סטטי. נמשיך לבדוק – ולעדכן אתכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button