מדוע רופאים צריכים ניהול מוניטין באינטרנט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

תחום הרפואה הפרטית הפך בשנים האחרונות לאחד תחומים התחרותיים שיש. שמו של הרופא קובע המון – במיוחד ברפואה הפלסטית והאסתטית, בגניקולוגיה וברפואת שיניים.
אם פעם היה צריך לחפש היטב את הרופא האולטימטיבי בספרי הטלפונים ובשיחות עם חברים וקרובים, היום הדבר פשוט כל כך ונעשה ברשת האינטרנט. בתוך שניות אפשר למצוא באינטרנט אלפי תוצאות רלוונטיות שיעזרו לגולשים לבחור את הרופא המתאים.

בימינו, האינטרנט הוא זה שקובע איך הרופא ייראה ברשת ואם המוניטין שלו יהיה חיובי או שלילי. לאחרונה בוצע סקר באמריקה הצפונית על ידי חברת BrightLocal Local שבחן איך צרכנים ולקוחות קוראים תגובות על שירות או מוצר וכיצד תגובות אלה השפיעו על החלטתם והתנהגותם.

מהסקר עולה כי רק בחודשים האחרונים עלתה כמות החיפושים לרופאים ולרופאי שיניים מ-27 אחוזים ל-35. בנוסף, 32 אחוזים מהגולשים שמחפשים רופאים שונים, קוראים תגובות וחוות דעת עליהם. מדובר באחוזים גבוהים בהרבה מאשר תחומים אחרים.

איפה המוניטין של הרופאים יכול להיפגע?

כדי שהתוצאות של רופא מסוים תהיינה חיוביות, עליו לוודא שהנוכחות האינטרנטית שלו חזקה. יש לשים לב למיקומים בגוגל, למילות מפתח ולתוכן, כדי להישאר בתמונה. יש לזכור שגולשים רבים קוראים את התגובות ומושפעים מהן לטובה או לרעה, והמוניטין למעשה, הוא האלמנט העיקרי.

  • תוצאות החיפוש בגוגל. התוצאות והמיקומים שלהן, תקבענה למעשה בראש ובראשונה לאיזה תוכן ייחשפו הגולשים. אין להקל ראש בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון בגוגל, משום שכל הגולשים נחשפים אליהן. ניקח לדוגמא את המנתח הפלסטי, ד"ר דב קליין. העמוד הראשון מכיל תוצאות מהאתר שלו ותוצאות סרטונים, אבל גם כתבה שלילית שפוגעת במוניטין על תביעה נגדו, במיקום גבוה. הדבר עלול להביא לחשש מצד גולשים שהתעניינו בשירותיו.
  • אתרי תגובות ופורומים. בארץ קיימים כמה אתרי פורומים ואתרי תגובות מרכזיים. ברשימה אפשר לכלול את פורום תפוז הוותיק והמגוון, את קהילות ynet, את הפורומים של וואלה ועוד אתרים נוספים. הפורומים עוסקים בתחומים רבים ובהם רפואה. פרסום שלילי על רופא שנמצא באחד הפורומים עלול להגיע היישר לתוצאות הראשונות בגוגל, ואז הרופא נמצא בבעיה.
  • טוקבקים באתרי חדשות. הטוקבקים הם זירה להוצאת הארס של הגולשים, אם דעתם שלילית על אדם מסוים. כך גם במקרה של פרופסור דב דיקר, שהודה והורשע בזיוף מחקר וחתימות.
    הטוקבקים לכתבה שפורסמה בנענע10, היו שליליים מאוד מטבע הדברים. לעתים, טוקבקים שליליים מתפרסמים אפילו (ואולי בגלל…) בכתבה חיובית.
  • רשתות חברתיות. הרשתות המוכרות יותר הן פייסבוק ויוטיוב, שמקבלות את מירב החשיפה והתוצאות הראשונות של Google מכילות בדרך כלל אזכורים מרשתות אלה. אולם גם יש לתת את הדעת למגוון הרחב של הרשתות החברתיות, שלמעשה מאפשרות לכל גולש לפתוח פרופיל ולעדכן שם תוכן שחשוף לכל.

איך אפשר לתקן?

את המוניטין השלילי שנצבר באינטרנט אפשר בהחלט לתקן, דרך פעילות של ניהול מוניטין – שירות הדואג לבצע הדחקת אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש. ניהול מוניטין כולל מחקר והכנה, יצירת פלטפורמות תשתית הכוללות אתרי אינטרנט ודומיינים, הזנת הפלטפורמות בתוכן איכותי ואופטימיזציה. בהמשך, מבוצע דיווח וניתוח, שיאפשרו להבחין בתוצאות.

חברת eBrand מתמחה בניהול מוניטין עבור רופאים ובהסרת אזכורים שליליים. לחברה ידע וניסיון רב בקמפיינים עבור רופאים הן מהרפואה הציבורית והן מהרפואה הפרטית. בואו לשנות את התמונה, הפקידו את ניהול המוניטין שלכם בידיים טובות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button