מהיום – קל יותר למצוא ציוצים בטוויטר

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר השיקה בשבוע שעבר את מנוע החיפוש החדש שלה. כעת המשתמשים בטוויטר יוכלו לחפש ציוצים בצורה מדויקת ורחבה יותר, על פי כלים כמו ציון תאריכים, פרופילים, תגיות, מילים, מונחים מדויקים, אנשים שהוזכרו בציוצים ועוד. המשמעות של זה היא שכרגע יהיה יותר קל להגיע לכל ציוץ שאי פעם פורסם, מה שיגרום גם להגדלת החשיפה שלהם..

מהי המטרה של מנוע החיפוש החדש, מהו הקשר לרשת המתחרה פייסבוק ואיך זה ישפיע על ניהול מוניטין?

האפשרויות מתרחבות – החיפוש החדש של טוויטר

twitter-256x300בעקבות השקת מנוע החיפוש החדש, נכתב בבלוג של טוויטר כי למרות שמנוע החיפוש הישן "הצטיין בהעלאת חדשות מתפרצות ואירועים בזמן אמת, ותשתית אינדקס החיפוש שיקפה את הדגש על אירועים שהתרחשו לאחרונה", משתמשים לא היו יכולים לשוטט בין כל הציוצים שפורסמו אי פעם.

למעשה, משתמשי טוויטר יכלו לחפש ציוצים רק על פי מילות קוד או טרנדים, מה שהגביל את הפומביות של הציוצים ואת האפשרויות של מנוע החיפוש. כיום וכפי שניתן להיווכח בצילום המסך הבא,  יכולים משתמשי טוויטר לחפש כל ציוץ שפורסם מאז הוקמה טוויטר, לפני כשמונה שנים, על פי כלים נרחבים כמו טווח תאריכים, נושא מסוים, תגית כלשהי ואף אנשים שהוזכרו בציוצים.

טוויטר VS פייסבוק

לא בטוח שמנוע החיפוש החדש של טוויטר הוא תשובה מאוחרת למנוע החיפוש של פייסבוק שהושק בתחילת שנת 2013 (Graph Search). לעת עתה נראה כי הניסיון של פייסבוק ליצור מנוע חיפוש פופולרי נכשל בצורה נחרצת. הסיבה העיקרית היא שבניגוד לטוויטר, פייסבוק היא רשת חברתית המבוססת יותר אינטראקציה בין אישית (ודורשת מהמשתמשים להציג זהות מלאה ואמיתית), וכפועל יוצא מכך היא פחות ציבורית ויותר פרטית.

twitter-facebook-300x109טוויטר לעומת זאת, לא מבקשת מהמשתמשים שלה להיות מוצגים בשמם האמיתי ונכון לעכשיו, היא למעשה הופכת את הציוצים שלה לציבוריים אפילו יותר, על ידי הרחבת הגישה אליהם.  אם עד עכשיו הם היו בתוך הרשת והיה קשה למצוא אותם בתוצאות מנועי החיפוש, ייתכן כי היום כי המצב ישתנה.

טוויטר וניהול מוניטין

פומביות הציוצים רלוונטית במיוחד כאשר מדובר על ניהול מוניטין של כל אחד ובמיוחד של אישיות ציבורית. במקרה זה מנוע החיפוש החדש מהווה תפקיד משמעותי, כי הוא מאפשר למשל לצפות בכל הציוצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שצוייצו בזמן מערכת הבחירות ולהשוות אותם למציאות הנוכחית (ראו מטה)

כמו כן, מנוע החיפוש החדש ישפיע על גופים ומוסדות ומאפשר לבחון את העמדות שלהם בתקופות מסוימות כמו הציוצים של "שלום עכשיו" בזמן מבצע "צוק איתן". בזכות מנוע החיפוש, הקלות שבה ניתן להגיע למידע בטוויטר מתרחבת וניתן לנצל זאת לטובת ניהול המוניטין על מנת לחזק ציוצים ישנים שהופכים לרלוונטיים, אך יש לזכור כי באופן זה יהיה גם ניתן להגיע מהר יותר למידע שלילי.

Picture1

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button