ניהול מוניטין דווקא בתקופת קורונה, כי השם שלכם חשוב מתמיד!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

עם העלייה בשימוש באינטרנט לצרכים שונים בתקופת הקורונה, שליטה בתוצאות החיפוש תחת שמכם יכולה להיות המפתח להצלחה – בין אם מדובר במציאת משרה חדשה או בשיווק ופרסום לצורך מיתוג אישי ועסקי. 

״טוב שם משמן טוב״ כתב שלמה המלך, שכבר במגילת קהלת העלה על נס את החשיבות של המוניטין האישי. השם שלנו הוא נכס, וככזה הוא לא פעם דורש השקעה ותחזוקה. עם זאת, נדמה כי בתקופת הקורונה, שמירה על השם שלנו ברשת הפכה חשובה אף יותר, והמגפה שינתה את הדרך שבה אנו רואים את העולם.

אפשר לראות זה בשינויים בהרגלי הצריכה שלנו: ברבע השלישי של 2020, אמזון דיווחה על הכנסות של יותר משישה מיליארד דולרים, שהם יותר מפי שלושה מן ההכנסות של הרבעון המקביל ב-2019 (מניית החברה עלתה מסביבות 1,850 דולר בסוף 2019, ליותר מ-3,200 דולר היום, עלייה של יותר מ-70%).

שינוי נוסף שיצרה הקורונה הוא יצירת ההכרח לנוכחות ברשת. בעלי עסקים שרצו להסתגל לעולם המשתנה במהירות, עברו במהירות הבזק למתן שירותים והצגת נוכחות ברשת כדי לא להישאר מאחור. דוגמה מעניינת לכך היא חברת פייבר הישראלית, המאפשרת לרכוש שירותי פרילנס זולים במהירות ובאמינות גבוהה יחסית.

 כתוצאה מן הקורונה, עלה נפח העסקאות בפייבר, לרבות שירותי בניית אתרים, מיתוג, עיצוב וכדומה, בעשרות מונים. בתחילת 2019, עמדה מניית החברה על פחות מ-25 דולרים, ואילו כיום עומדת מניית החברה על כמעט 250 דולרים, עלייה של 1,000%

שינוי נוסף שיצרה הקורונה הוא יצירת ההכרח לנוכחות ברשת

כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים
הדוגמאות לעיל מייצגות את החשיבות של ניהול מוניטין באינטרנט בתקופת הקורונה: חלקים הולכים וגדלים מחיינו עוברים למרשתת, בין אם אם נרצה בכך ובין אם לאו. לכן, כאשר עסק רוצה להמשיך לצמוח גם בתקופת מיתון מיוחדת שכזאת, הוא חייב לוודא שהייצוג שלו במנועי החיפוש הוא מיטבי.

יש לכך השלכות ישירות על הכנסות העסק: מחקר של "פורבס" גילה כי 90% מן הצרכנים שקונים אונליין, קוראים ביקורות על המוכר לפני שהם רוכשים שירות או מוצר כלשהו. 74% מן הקונים מספרים כי ביקורות חיוביות מגבירות את האמון שלהם בתהליך הקנייה. מכך אנו למדים שעסק שסובל מאזכורים שליליים תחת שמו באינטרנט, כמו ביקורות שליליות למשל או כתבה ביקורתית באתר חדשות, נדון לפגיעה קשה בפוטנציאל הצמיחה שלו. אם קורונה היא תקופה שבה עסקים סובלים מאי ודאות, חשוב להפחית את אי הוודאות הזאת ככל הניתן, על ידי טיפול במוניטין העסקי.

מעבר לכך, הקורונה היא זמן בו אנשים מוציאים פחות: אי אפשר לצאת, אז לא מוציאים כסף על בילויים. כפועל יוצא מכך, יש תמריץ קטן יותר לקנות בגדים חדשים. ובכלל, לא מעט אנשים פוטרו מעבודתם או הוצאו לחל״ת, ואי הוודאות הכלכלית משפיעה על יותר ויותר אנשים. בתקופה כזאת, כל עסק לא יכול להרשות לעצמו לוותר על לקוחות חדשים והזדמנות לצמיחה, וצריך להילחם עוד יותר על כל מכירה ומכירה. בתקופה הזו, ניהול המוניטין יכול להיות מה שיעשה את ההבדל בין הישרדות ובין הישאבות אל תוך הטורנדו ההרסני של הקורונה.

הקורונה היא זמן בו אנשים מוציאים פחות: אי אפשר לצאת, אז לא מוציאים כסף על בילויים

ניהול מוניטין למציאת מקום עבודה חדש

ניהול מוניטין בתקופת הקורונה חשוב גם לאנשים פרטיים ומחפשי עבודה. הקורונה הביאה לעשרות ומאות אלפי עובדים שפוטרו או נמצאים בחל״ת, ואלה שרויים באי ודאות גדולה. התחרות בשוק העבודה על כך משרה הפכה להיות קשה במיוחד, עם עשרות מועמדים מתאימים על כל משרה. מעסיקים נהנים מתחושת השפע הזאת, ומעבירים את העובדים מיונים וסינונים שלא היו רק לפני שנה-שנתיים.

משום כך, כל מועמד לעבודה חייב לדעת שאין סיכוי שהמעסיק הפוטנציאלי שלו לא יעשה עליו חיפוש בגוגל: אם בתוצאות החיפוש תחת השם שלו יש אזכור בעייתי כמו תביעה נגד מעסיק, כתבה לא מחמיאה וכדומה, המעסיק כנראה לא יתעניין בגרסה של העובד לדברים, אלא פשוט יפסול אותו על הסף. בעידן הקורונה, כשהתחרות כל כך גדולה, אי אפשר להזניח את תוצאות החיפוש תחת השם שלכם.

רוב בעלי העסקים הסתגלו למצב, והחלו להתאים עצמם לרוח התקופה

הקורונה היא הזדמנות למהפך דיגיטלי

ההשפעות של הקורונה על חיינו הן כה עמוקות, עד שסביר שחלקן לא ייעלמו גם לאחר תקופה זו. הרתיעה מהתקהלויות, עבודה מהבית ומעבר לקניות ברשת: אלו מגמות עומק סוציולוגיות אשר צפויות להימשך גם ביום שאחרי, וחייבים לקחת זאת בחשבון: ישנם לא מעט בעלי עסקים שמחכים ליום שאחרי הקורונה, כדי שהעסק שלהם יחזור לצמוח ולשגשג. הבעיה היא, שלא בטוח שיש להם בשביל מה לחכות.

בינתיים, לא מעט בעלי עסקים הסתגלו למצב, והחלו להתאים עצמם לרוח התקופה: הקימו אתר אינטרנט, יצרו נוכחות דיגיטלית, אפשרו מכירות ברשת, החלו בשירותי משלוחים, הובילו תהליכים לקבלת לידים חדשים דרך גוגל מיי ביזנס ועוד. יש המון מה לעשות כבר היום כדי להפוך את העסק שלכם לדיגיטלי יותר, ומותאם לעולם פוסט-קורונה.

תחשבו על לקוחות שלא בטוחים אם העסק שלכם פתוח עכשיו או לא, ורוצים לבדוק דרך האינטרנט: הם מחפשים בגוגל, ורואים שאין מידע, או שהמידע נראה לא עדכני. מה יעשו? ילכו למי שכן טרח לייצר נוכחות דיגיטלית. עם כל הסגרים וההגבלות המשתנות ללא הרף מחד, והחשש הגובר לצאת מהבית מאידך, יותר ויותר אנשים מחפשים מידע על העסק במקום להגיע פיזית למקום. 

הצורך בנוכחות דיגיטלית בתקופת הקורונה גדל, והקמת אתר אינטרנט בסיסי או פתיחת עמודים עסקיים דיגיטליים אינה מהווה מלאכה יקרה במיוחד כיום, אולם הנוכחות שהיא נותנת לעסק משתלמת במיוחד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button