קורות חיים בעידן הקורונה – המיתוג האישי באינטרנט כמקפצה למציאת עבודה

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

כבר ב-2007, מאור קפלנסקי כתב על חשיבות המיתוג האישי באינטרנט, בעזרת סיפורה של סו שף (Seu Scheff). אם לפני כמה שנים, כל התחום של מיתוג אישי באינטרנט היה בחיתוליו, כיום, התחום הזה הוא מהמובילים שיש בעולם הדיגיטל, כאשר הוא מחליף יועצים, יח"צנים, משרדי פרסום ואף תהליכי קבלה ארוכים ומתישים למשרות שונות. 

בכתבה הקודמת בבלוג הזה, הסברנו מדוע חשוב לטפל במיתוג האישי, במיוחד כשמחפשים עבודה חדשה. אחת מהסיבות הייתה, האפשרות לשלוט ולנהל מה מעסיקים או אנשים אחרים יראו כאשר הם מחפשים את השם שלך ב-Google. על כן, רצוי לפתוח פרופילים ברשתות חברתיות מובילות, לנהל את התמונות, את הביוגרפיה ואת התוכן שעולה ומפורסם בהם.

שלוט על מה שהמעסיק רואה עליך

פרסום של בלוג או אתר הנושא את שמכם, יתרום רבות למיתוג האישי שלכם. הצגת הניסיון התעסוקתי, ביחד עם עושר ויזאולי, עוזר רבות לרושם הראשוני של המעסיק. כדאי לדעת: אותם מעסיקים או מנהלי משאבי אנוש, דווקא יחפשו תמונות "מביכות" או לא הולמות שלך, כדי לקבל רשמים על ההתנהלות האישית שלך. לא פעם נפסלו מועמדים בעקבות תמונות לא ראויות בפאבים או במסיבות, דבר שעלול לפגוע בקבלת המועמד לעבודה. 

אותן תמונות, יכולות לחזק או להחליש את דעתם של המעסיקים על העובד – האם הוא מתאים לתרבות הארגונית של החברה? האם הוא מנהל חיים אישיים ראויים שעומדים בקנה אחד עם כללי החברה? 

הצעה לעיצוב קורות חיים דיגיטליים (לחצו על התמונה לקבלת פרטים)

קורות חיים מקוונים יצירתיים כחלק ממיתוג אישי

בשנים האחרונות, כחלק מהתפתחות הטכנולוגיה, אנשים מחפשים דרכים חדשות ויצירתיות להצגת קורות החיים שלהם וניסיונם התעסוקתי בדרכים חדשות, ולא רק בעזרת דף קורות חיים לבן ובנאלי. אחת מהאופציות שצברו תאוצה, היא בניית עמוד נחיתה או אתר בסיסי אך מעוצב, שמציג את ניסונו של המועמד, פרטים אישיים, תיק עבודות, המלצות, תעודות ופרטי מידע שיכולים לעזור לרושם הראשוני. 

מציאת המשרה המתאימה לכם, יכולה להיות משימה מתישה וארוכה, במיוחד במצב הנוכחי של מגפת הקורונה, כאשר רבים הוצאו לחל"ת או פוטרו. כיום, כאשר אנשים רבים עובדים מהבית, ניתן לראות כי האינטרנט והעידן הדיגיטלי, מצליח לפתור בעיות רבות, כמו למשל הגבלות תנועה. החיבור המהיר, הזמין והישיר בכל זמן ובכל מקום, הופך חלק מהמשרות למבוקשות ופופולריות, גם בזמן מגפה.

האם שליחת מסמך של קורות חיים על גבי קובץ PDF או WORD מספיקה כיום? כנראה שלא. מלבד שיגור אוטומטי דרך הפורטלים למציאת משרות או דרך המייל, יש עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות, כדי להתקבל לאותה משרה נחשקת.

הצעה נוספת לעיצוב בלוג (לחצו על התמונה לפרטים נוספים)

מכאן שהמסקנה היא שלא מספיק לשלוח מסמכי קו"ח למעסיקים בשיטת "שגר ושכח", אלא חייבים לחשוב מחוץ לקופסה, ולחשוב איך ניתן לשווק את עצמכם בעוד דרכים, מה שיגביר את הסיכוי לכך שתתקבלו לעבודה החדשה. אותו תהליך של מיתוג אישי, יעזור ויתרום לכם גם כאשר תמצאו את העבודה הנחשקת – אין לדעת מה העתיד טומן בחובו… 

האם לדעתכם הנתונים יהיו זהים גם השנה?

רשתות חברתיות כמקפצה וכאמצעי יח"צ

בסוף העשור הקודם, הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, הפכו להיות הכלי שבאמצעותו אנחנו מתקשרים עם חברים או קולגות, מוכרים וקונים מוצרים, מתבטאים ומביעים את דעתנו בפוליטיקה ובנושאים ציבורים אחרים, אך גם – מחפשים ומוצאים עבודה חדשה. 

רשת חברתית כמו לינקדאין, שפופולרית במיוחד בקרב המגזר העסקי, הפכה לסוג של "כרטיס ביקור" בקרב מעסיקים ומחפשי עבודה, במיוחד במקצועות הדיגיטל, כלכלה, ניהול, עסקים ועוד. גם פייסבוק החלה בשנים האחרונות להציע "שידוכים" בין מחפשי עבודה, לבין מעסיקים שמחפשים פתרונות חדשניים למציאת עובדים. התקשורת נעשית באמצעות מערכת הצ'אטים של פייסבוק – מסנג'ר, וניתן לשלוח קו"ח שנערכו מתוך המידע שקיים בפרופיל בפייסבוק, כולל פירוט על משרות קודמות, השכלה, מגורים וכו'. לחילופין, ניתן לשגר מסמך קורות חיים רגיל אם רוצים. 

תיק עבודות דיגיטלי

את התיק העבודות הדיגיטלי, תוכל להציג בצורה של אתר או בלוג מסוגנן, דבר שיחזק את המיתוג האישי שלך באינטרנט. כמו כן, תוכל להכניס לינק לתיק העבודות במסמך קורות החיים הרגיל שאתה שולח למעסיקים. זה יגביר את החשיפה של האתר, וכך המעסיקים יוכלו להתרשם בצורה ויזואלית מהניסיון התעסוקתי שלך. 

דוגמה לתיק עבודות דיגיטלי יכולה להיות עיצוב גרפי, עריכת וידאו או סאונד, יצירת תכנים שונים, צילומים ותמונות ועוד. בנוסף לכך, תיק העבודות בבלוג יכול להיות גם בנושאים לא דיגיטליים או טכנולוגיים, כמו למשל עבודות שיפוץ, גננות, נגרות, מלאכות שונות, הצגת תעודות ותארים שונים, פסקי דין אם מדובר במשפטן, משרות קודמות בארגונים דומים וכו'.

נחשו מהם האחוזים בשנים 2019-2020...

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button