שיפור התדמית של בוז'י תלוי גם בפייסבוק

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

מי ששמע את הנאומים האחרונים של ראש מפלגת העבודה, יצחק "בוז'י" הרצוג, בוודאי שם לב לשינוי בטון שלו: הוא תקיף יותר, סמכותי יותר ופחות "רכרוכי". לכל זאת יש סיבה – שיעורי פיתוח הקול שהוא עבר לאחרונה בניסיון לשנות את תדמיתו הפייסנית מדי, כפי שנתפסת על ידי הציבור.

buji-hertzog1כמי שמעוניין להתמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו כשווה מול שווים, הרצוג הבין שהוא חייב לשפר את התדמית – וכחלק מתהליך זה להיפטר מהכינוי "בוז'י". הכינוי, שניתן לו על ידי אימו, מכיוון ש"הוא היה יפה כמו בובה", הושרש בציבור ממש כמו הכינוי "ביבי" של ראש הממשלה.

אלא שבניגוד ל"ביבי", שחי בשלום עם הכינוי הזה, בסביבתו של "בוזי", הבינו שהכינוי לא מתיישב עם התדמית הנוקשה והתקיפה שמנסים לבנות לו לקראת הבחירות. על פי דיווחים שונים גם ביקש מכלי התקשורת להפסיק לכנות אותו "בוז'י", אלא "יצחק הרצוג". על מנת להשלים את ה"מהפך" יש כמובן לטפל גם בזירה האינטרנטית.

השינויים של הרצוג בדף הפייסבוק

herzogסוף אוקטובר השנה, שינה הרצוג את תמונת הדף שלו בפייסבוק – במקום תמונה של הרצוג "הישן", קיבלנו הרצוג בעל ארשת פנים חמורת סבר, מביט באופן חד למצלמה, עם כל רוחב הכתפיים בתמונה ואפילו ידו משתרבבת לתמונה, מוסיפה ממד של רצינות. בנוסף, תדירות העדכונים שלו בדף החלה להיות גבוהה יותר (פוסט אחד ליום בממוצע) – ונראה שנעשים מאמצים גדולים לשנות תדמית.

רק דבר אחד לא השתנה בדף הפייסבוק של הרצוג – שם הדף, שהוא למעשה חלון הראווה: "יצחק (בוז'י) הרצוג". ייתכן מאוד שהדבר עשוי לקרות בקרוב והכינוי "בוז'י" יפנה את מקומו – אבל שינוי שם לדף פייסבוק פעיל עם מספר לייקים גבוה הוא אינו דבר של מה בכך.

שינוי שם דף (עמוד אוהדים) בפייסבוק

על פי המדיניות של פייסבוק, בעל דף שיש לו פחות מ- 200 אוהדים ("לייקים") יכול לשנות את שם הדף בצורה פשוטה דרך הגדרות העריכה של הדף,. אולם, לדף יש יותר מ-200 לייקים עליו להגיש בקשה לשינוי שם הדף. חשוב לציין כי אם הבקשה מאושרת, לאחר השינוי לא ניתן לשנות את שם הדף שוב.

הסיבה למדיניות זו של פייסבוק, נובעת מהצורך להפחית את התופעה של דפים מתחזים, או משוכפלים שבעליהם מנהלים אותם תחת שם אחד ולאחר שהם צוברים מספר אוהדים לא מבוטל, הם משנים את שם הדף – וכך גם את הייעוד והאפיון שלו, זאת מבלי לאבד את האוהדים שהצטרפו אליו כשהוא היה מאופיין בצורה אחרת.

מדוע שם עמוד הפייסבוק של יצחק הרצוג לא השתנה?

אולם, יש לציין כי רוב אלה המעוניינים לשנות את שם העמוד בפייסבוק, עושים זאת מכיוון שהשם שבחרו בעבר, אינו מתאים להם עכשיו – בין אם מדובר בשינוי שם, תפקיד, סטטוס או מעמד אחר. כך גם במקרה של הרצוג.

סביר מאוד להניח שהרצוג ואנשיו אינם מעוניינים בכינוי החיבה בדף ואף ניסו או מנסים לשנותו. להערכתנו, ייתכן שלדף של הרצוג היה כבר שם אחר בעבר ולכן הוא אינו יכול לשנותו – ואם הוגשה בקשה לאחרונה בפעם הראשונה, למעשה גורל הדף תלוי באנשי פייסבוק שצריכים לאשר זאת.

herzog2

למה זה רלוונטי לגביכם?

אם אתם בעלי עסק, או שאתם הוא המותג עצמו ופתחתם דף פייסבוק, חשבו היטב מה יהיה שם הדף ומה מטרותיכם העתידיות, שכן לא תצטרכו לבצע בו שינויים בעתיד. מדיניות פייסבוק היא קפדנית ונוקשה, גם בדפים שבהם יש מאות ואלפי לייקים.

מהניסיון שלנו אנו יכולים לומר כי ברוב המקרים בהם הגשנו לפייסבוק בקשה לשינוי שם, היא לבסוף נענתה, אולם מדובר בפרוצדורה שהיא די מתישה ומתמשכת.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button