תמונת פרופיל אינטרנטית למיתוג אישי – 5 כללים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

מהניסיון שלנו בניהול מאות אתרי תדמית בשנים האחרונות, עולה כי הדפים הנצפים ביותר באתר הם דווקא עמודי האודות (או פרופיל החברה) ועמודי הצוות (או מי אנחנו). עמודים אלה, שלכאורה אין להם משמעות מכירתית/שיווקית, קובעים בהרבה את אפקט הרושם הראשוני שמתקבל אצל הגולש (במיוחד אם לו זהו ביקורו הראשון באתר).

ebrand-profileאת הגולשים, בעיקר אם הם בשלב של לפני יצירת קשר או פגישה, מעניין מי הוא הצד השני, או במילים אחרות: עם מי הם בדיוק הולכים לעשות עסקים. וכמו בכל תוכן, גם בעמודים אלה – יש חשיבות גבוהה למימד הויזואלי, ובהקשר של עמודי צוות: לתמונות הפרופיל של העובדים.

הבהרה חשובה לפני שתבינו אותי לא נכון: אין זה אומר שהגולשים יתקשרו אליכם רק אם אנשי הצוות המוצגים בעמוד הם יפי בלורית וצחורי שיניים כמו אלו שמופיעים במאגרי תמונות למיניהם.

להיפך, הגולשים מצפים לראות תמונות אותנטיות של אנשים "רגילים" (כמוני וכמוכם…) – ואלו גם יגרמו להם את אפקט ההזדהות הגבוה ביותר. יחד עם זאת, יש לשמור על מספר כללים על מנת שתמונת הפרופיל האינטרנטית שלכם (בין אם היא מופיעה בעמוד צוות או לא), תמתג את עצמכם בצורה טובה ביותר.

1. אפיון:
לפני שאתם ממהרים להעלות תמונת פרופיל לאינטרנט, עצרו רגע וחשבו – האם התמונה מתאימה לרשת/לפלטפורמה אליה אתם מעלים אותה? בעיקרון, אפיון תמונות הפרופיל נחלק לשניים: תמונה לצרכים מקצועיים-עסקיים, תמונה לצרכים אישיים-חברתיים. בהתאם לכך, לדוגמא, תמונה מקצועית-עסקית תתאים לרשת כמו לינקדאין ואילו תמונה לצרכים אישיים-חברתיים תתאים יותר לפייסבוק.

כמובן שזהו לא כלל ברזל, במיוחד כשאנחנו יודעים שפייסבוק היא רשת שמשמשת אנשים כרשת עסקית לכל דבר. מה שכן, אם מדובר בתמונה שמופיעה בעמוד צוות באתר תדמית, בהחלט כדאי לשמור על פורמליות מקצועית-עסקית שמתבטאת בעיקר בסטייל (הלבוש, האיפור, התסרוקת וכו') ובסגנון הצילום.

2. איכות:
היום, בעידן הסמארטפון והאינסטגרם, כל אחד יכול להיות (וגם חושב שהוא..) צלם. ובאמת, היום באמצעים מאוד נגישים וזמינים, אפשר לצלם תמונות איכותיות, בלי שום ידע מקצועי, וכולל בזה גם תמונות פורטרט (סלפי, כבר אמרנו?).

שוב, גם כאן זה טוב ומתקבל על הדעת אם מדובר בתמונת פרופיל לצרכים חברתיים-אישיים. אולם, אם בתמונה עסקית עסקינן, אז בהחלט מומלץ להשקיע את ה- 100-200 שקלים וללכת לחנות צילום שמצלמת פורטרט (לא להתבלבל עם צילומי פספורט!). לא תאמינו כמה מצלמה איכותית, צלם מקצועי, רקע ותאורה נכונים יכולים לשפר את תמונת הפרופיל העסקית שלכם.

בנוסף, קחו בחשבון שתמונות מקצועיות מצולמות ברזולוציה גבוהה (במשקל של כ 5MB), וככאלה הן יכולות לשמש לכם ליישומים שונים (מה גם שגוגל נוטה לקדם תמונות ברזולוציה גבוהה). אגב, תמונת הפרופיל לצרכים איכותיים לא חייבת להיות תמיד תמונת פורטרט. היא יכולה גם להיות תמונת "אקשן" (מהרצאה לדוגמא) – אבל גם במקרה זה כדאי להקפיד שהיא תהיה איכותית.

3. עדכניות:
אנשים לפעמים שוכחים שהזמן חולף ואנחנו (כדרך הטבע..) פשוט משתנים. אז נכון שמאוד נחמד להסתובב עם אותה תמונת פרופיל שהעלינו כשפתחנו חשבון פייסבוק (אי שם ב- 2007, כשעוד היינו צעירים ויפים), אבל אם אתם נראים אחרת, זה ישפיע לרעה על האפקט שתרצו ליצור על ידי מי שיפגוש אתכם. ברגע אחד, האדם שהלקוח הפוטנציאלי שלכם ראה ברשת, אינו בדיוק האדם שעומד מולו.

התופעה קיימת במיוחד באתרי היכרויות למיניהם, שמלאים בסיפורים על חוסר התאמה קיצוני בין תמונת הפרופיל למראה שהתגלה בדייט הראשון (שבמקרה כזה, גם היה בד"כ האחרון…). לכן, מומלץ לעדכן תמונת פרופיל (עסקית או חברתית) בתדירות של 3-4 שנים לפחות.

4. עימוד:
מה שווה תמונה איכותית, אם לא רואים אותה טוב באינטרנט? כדאי לשים לב כי לתמונת הפרופיל ברשתות החברתיות יש שתי תצורות: בעמוד הפרופיל ובעמוד העדכונים (בפייסבוק – הקיר או הניוזפיד).

בדרך כלל תצורת התמונה שמופיעה בעמוד העדכונים היא קטנה יותר ולכן חשוב להקפיד כי תמונתכם שם נראית מספיק ברור, במיוחד אם לוקחים בחשבון כי זוהי התצורה שמרב הגולשים נחשפים אליה. ברוב הרשתות הסטנדרט הוא תמונה מרובעת עם צלעות שוות ולכן חשוב להעלות אותה בצורה זו על מנת שהיא לא תתעוות בתצורות השונות.

5. אחידות:
כאן יש שתי אסכולות. האסכולה הראשונה אומרת שתמונת הפרופיל חייבת להיות אחידה בכל המקומות (ובמידת הצורך – העסקיים והחברתיים בנפרד) – זאת על מנת לשמור על "אחידות המותג".

אני לא חושב שזה כלל שתמיד צריך להישמר. ההפך, יש יתרונות לכך שיהיו תמונות פרופיל שונות במקומות שונים. מעבר לגיוון, זה יכול לאפשר להגביר את הנוכחות והשליטה בתוצאות חיפוש התמונות של Google, כי המנוע יעדיף להציג תמונות שונות, מאשר אותה תמונה מספר פעמים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button