חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 סיבות למה האתר של יאיר לפיד לא מקודם בגוגל תחת שמו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

בחודשים האחרונים, מאז הודיע על כוונתו לרוץ לכנסת, הוכיח יאיר לפיד עד כמה האינטרנט יכול להיות משמעותי, במיוחד עבור מישהו מוכר, שרוצה להיכנס לחיים הפוליטיים. השימוש של איש הטלוויזיה לשעבר בפייסבוק ככלי תקשורת כמעט בלעדי להעברת מסרים ואינטראקציה עם קהל, היה אולי חדשני ופורץ דרך, אבל לא לא חף מטעויות.

חשוב להדגיש שלמרות הכוח העצום שיש לרשת של צוקרברג, עמוד פייסבוק אינו יכול להוות תחליף לאתר בית, בטח לא כשמדובר בפוליטיקאי שרץ לבחירות בראשות מפלגה. עמוד פייסבוק הוא רק כלי בעזרתו יש להביא את הגולשים לאתר הבית.

ולכן, עשה יפה יאיר לפיד כשלפני כ- 3 חודשים השיק את אתר הבית שלו, אלא שכבר בתחילת הדרך התגלו בו לא מעט באגים ותקלות והכי מטריד – קשה מאוד למצוא אותו בגוגל. נסו למצוא אותו דרך החיפוש "יאיר לפיד", "האתר של יאיר לפיד" ואפילו "אתר הבית של יאיר לפיד". למעשה, אם מחפשים את הביטוי "יאיר לפיד" ניתן למצוא אותו איש שם בעמוד ה- 3 במקום ה- 24 (נכון להיום – 3.6.2012).

תסכימו איתנו שגוגל צריך להבין שהעמוד הכי רלוונטי לביטוי "יאיר לפיד" הוא העמוד הראשי של אתר הבית שלו. ואם לא זה, אז לפחות מקום שלישי אחרי ויקיפדיה ועמוד הפייסבוק שלו – אז למה זה לא קורה?

 

1. פייסבוק VS אתר הבית

כן, חד משמעית FACEBOOK הוא כלי חזק ביותר להפצת מסרים כיום, וכל פוליטיקאי שמעוניין לנהל מוניטין ברשת – חייב להיות שם. אבל (וזה אבל גדול מאוד) אין לזנוח את אתר הבית, ולפיד חוטא כאן ללא הרף.

אתר הבית של לפיד לא מעודכן בתדירות מספקת (הפוסט האחרון הוא מלפני שלושה שבועות) ורוב הפעילות שמתבצעת בפייסבוק, איננה מנותבת כלל לאתר הבית. אל מול כמות התוכן שמיוצר אודות לפיד באתרים אחרים, אתר הבית שלו פשוט לא קורץ לגוגל.

חקירה לעומק מגלה שני כשלים טכניים בקידום האתר דרך פייסבוק: הראשון הוא שכשלוחצים על הכפתור SHARE שבעמוד הראשי של אתר הבית, נפתח לנו חלון שמציע לנו לשתף את האתר, אבל דרך כתובת זמנית (http://yairlapid.tempurl.co.il), במקום הכתובת הראשית.

השני הוא שמנהלי עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד (האם הם גם אלה שמנהלים לו את אתר הבית?) הכניסו את כתובת אתר הבית בחלק של האודות, במקום באיזור של ה- Contact info – שם הלינק הוא קליקבילי.

 

2. אתר ודומיינים צעירים

כאן יש גורם מקל, אבל עדיין לא מצדיק את המיקום הנמוך של האתר תחת שם המותג "יאיר לפיד". הדומיין של לפיד הוא בן שנתיים בלבד, כאשר מעליו בתוצאות החיפוש ניצבים דומיינים ותיקים בהרבה, שיושבים עליהם אתרים שמתוחזקים ומתעדכנים בצורה שוטפת. מה גם שהאתר עצמו להזכירכם, הושק לפני חודשים ספורים.

3. טראפיק נמוך

 

בהמשך לסעיף הראשון, לאור העובדה שרוב האנרגיה של לפיד מושקעת בפייסבוק, שמשמש כבסיס האם שלו, כמות הכניסות לאתרו הרשמי, היא נמוכה יחסית. מה גם, שסביר להניח שהכניסות ירדו לאחר שהבחירות לא הוקדמו והבאז סביב הרלוונטיות של לפיד ירד גם הוא.

4. ארכיטקטורה בעייתית

אתר הבית של לפיד הוא דל ומצומצם, אך יותר מכך, הוא איננו "ידידותי לגוגל". כך ניתן לראות למשל, שחוץ מאשר בעמוד הראשי, כותרות העמודים אינן מכילות את שמו של לפיד. גוגל אולי אמור לדעת מעצמו שזהו האתר הכי רלוונטי ליאיר לפיד, אבל צריך לעזור לו. במטה-טייטל (Meta Title – הכיתוב שנמצא בחלק העליון של הדפדפן ועל הקישור בתוצאות החיפוש של גוגל) של רוב עמודי האתר, לא מופיע הביטוי "יאיר לפיד" – וזה א'-ב' של SEO.

 

5. מיעוט קישורים נכנסים

תוצאה ישירה של חוסר הרלוונטיות של תכני האתר, היא העובדה שהוא סובל ממיעוט בקישורים נכנסים. הכלי של Open Site Explorer לא הצליח למצוא אפילו קישור נכנס אחד לאתר. אם היה שם תוכן מעניין, האתר היה מקבל בצורה טבעית קישורים מאתרי חדשות, בלוגים ורשתות חברתיות. יאיר לפיד מנהל כאמור את המערכה שלו בפייסבוק ולכן רוב הקישורים תחת שמו מכוונים לשם.

 

לסיכום

למרות הנפלאות שעושה (לרוב) יאיר לפיד בפייסבוק, רצוי שלא יזנח את אתר הבית שלו ויעבוד במרץ על נוכחותו בפלטפורמות השונות, לרבות מנועי החיפוש.

פוליטיקאים ואישי ציבור, הם אנשים אשר רוב דבריהם נשמעים דרך התקשורת ואתר תדמית המנוהל ומעודכן כיאות, מהווה להם כשופר בלתי אמצעי, להעברת מסריהם ללא סילופים ובצורה ישירה. כמובן שאתר זה צריך להיות גם במיקום הגיוני תחת שמם, אחרת גם ברשת, המוניטין שלהם יוכתב על ידי גורמים חיצוניים.

טיפ: מודעת ADWORDS על שם המותג

פוליטיקאי שפתח אתר חדש ומעניין שהחשיפה אליו תהיה גבוהה, כדאי שלפחות בהתחלה ( עד שהאתר יצבור כוח בגוגל) יפרסם מודעת ADWORDS תחת שמו. אם החבר'ה של יאיר לפיד היו שמים את המודעה הזאת (טוב, לא בדיוק זאת – אבל הבנתם את הרעיון…), האתר שלהם היה הופך בלי הרבה מאמץ למשמעותי הרבה יותר.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button