חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר: 54 אחוז מהעסקים משקיעים בניהול מוניטין ברשת

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

סקר_ ניהול מוניטין אינטרנטי לעסקיםסקר נרחב של חברת Clutch, שהתפרסם החודש, מגלה כי מספר העסקים שמשקיעים משאבים בניהול מוניטין אינטרנטי הולך וגדל, זאת לאור הפופולריות העצומה של רשתות חברתיות ועליית כוחם של אתרי ביקורות ובלוגרים. הסקר המדובר כולל נתונים של 224 משווקים דיגיטליים של חברות המעסיקות מעל ל-100 עובדים.

על פי תוצאות הסקר, 54 אחוז מהחברות הצהירו כי ניהול מוניטין באינטרנט הוא "הכרחי מאוד" להצלחת החברה. 42 אחוז מהן בודקות את מצב המוניטין האינטרנטי שלהן על בסיס יומי, בעוד 21 אחוז מהן בודקות את מצבן על בסיס שעתי ו-16 על בסיס שבועי.

graph-1-how-often-companies-monitor-their-online-reputation
תדירות מעקב של עסקים אחרי מוניטין באינטרנט (נתונים וגרפיקה: Clutch)

 

עיקר המאמץ ברשתות החברתיות

באילו פלטפורמות אותן חברות משקיעות את מירב המאמצים?

על פי הסקר, 46 אחוז מהעסקים משקיעים את מאמציהם בעיקר ברשתות החברתיות. אתרי ביקורות ותוצאות החיפוש של Google מקבלים 23 אחוז כל אחד. בתחתית הטבלה נמצאים אתרי חדשות ובלוגים, שמקבלים 4 אחוזים ו-3 אחוזים בהתאמה בלבד.

סביר להניח כי רוב המשאבים מופנים דווקא אל הרשתות החברתיות בזכות המהפכה שהן יצרו בשנים האחרונות – כל אינדיבידואל יכול להעלות דרכן את הדעות והחוויות האישיות שלו ללא פיקוח ממשי, מה שהופך אותן לאלמנט בלתי ניתן לשליטה שבידיים הלא נכונות יכול להיות קטסטרופלי למוניטין של כל אחד מאיתנו.

כאמור, את המקום השני חולקים יחדיו אתרי הביקורות ותוצאות החיפוש של Google. הסיבה לחשיבות של אתרי ביקורות היא בעובדה שהם מרכיב חשוב ביצירת מערכת האמון בין הלקוח הפוטנציאלי לבין העסק. לכן, עסקים משקיעים משאבים כדי מצד אחד לדחוק למטה את הביקורות השליליות ומצד שני להבליט את הביקורות החיוביות. לקוחות משתכנעים בקלות יותר לקנות מוצר או להיעזר בשירותיה של חברה שהרזומה שלה חיובי.

מוניטין בתוצאות החיפוש הוא קריטי לכל עסק, זאת מאחר ואזכורים שליליים עלולים להישאר במקום גבוה בתוצאות לתקופה ארוכה ואפילו לנצח ללא טיפול מתאים. ניתן להשפיע על תוצאות החיפוש של Google באמצעות נקיטה בצעדים הנכונים, כמו פעילויות של פרסום תוכן, אופטימיזציה וכ'ו.

graph-2-top-5-online-platforms-businesses-use-to-monitor-brand-reputation
התמקדות על פי הפלטפורמה המנוטרת (נתונים וגרפיקה: Clutch)

 

אבל האם כל הטרחה, הזמן וההשקעה הכספית בניהול מוניטין באינטרנט אכן משתלמים בסופו של דבר? התשובה, על פי הסקר, היא חיובית – 25 אחוז מהמשתתפים העידו כי בעקבות ההשקעה בנושא זה חוו עלייה במכירות. 23 אחוז אמרו כי המודעות של הקהל למותג שקידמו זינקה. לאור ההצלחה, כנראה, 43 אחוז מהחברות שעדיין מתלבטות האם להיכנס לתחום אמרו כי הן נוטות בעתיד להשקיע יותר כספים בניהול המוניטין שלהן במהלך שנת 2018, בין אם בעצמן או דרך סוכנות חיצונית.

מילת המפתח – מודעות

ניהול מוניטין באינטרנט הוא קריטי לכל עסק. ביקורת אחת של בלוגר, גם אם היא משמיצה ונטולת כל קשר למציאות, עלולה בקלות לפגוע בהכנסות של העסק על ידי הרחקת לקוחות פוטנציאלים שייחשפו אליה. היעזרות בשירותים של ניהול מוניטין מסוגלת לצמצם באופן משמעותי את הנזק שנגרם. לכן, נושא זה צריך להיות גבוה בסדר העדיפויות.

האמת, הפתיע אותנו שרק 54 אחוז מהחברות משקיעות בניהול המוניטין שלהן. בתור סוכנות ותיקה בתחום, בעינינו, המצב האידיאלי אמור להיות שלכל בעל עסק, בלי יוצא מן הכלל, תהיה מודעות לגבי איך החברה או העסק שהוא מנהל נראים על ידי הגולשים וקהל היעד שלהם. נקודה מעניינת נוספת שהסקר מעלה היא שמבין החברות שאינן עוסקות בניהול המוניטין שלהן או נעזרות בסוכנות חיצונית, 37 אחוזים מהן טוענות שאינן בטוחות מה הן מרוויחות מכך. מילת המפתח, בלי שום צל של ספק, היא מודעות.

לא לכל חברה יש את הידע או את היכולת הדרושים כדי לנהל את המוניטין האינטרנטי שלה בכוחות עצמה. כאן חברות לניהול מוניטין נכנסות לתמונה. על פי הסקר, 67 אחוז מהתקציב של החברות בסעיף ניהול המוניטין הולך אל סוכנות חיצונית שמומחית בתחום זה.

לסיכום, חשוב כי כל עסק שמכבד את עצמו ורוצה להצליח שידאג לניהול המוניטין שלו באינטרנט, בין אם בעצמו ובין אם דרך סוכנות חיצונית שתעשה את העבודה עבורו. שימת הדגש על תחום זה תמנע הרבה מאוד כאבי ראש בעתיד ברגע שיופיע ברשת אזכור שלילי נגד העסק.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button