6 אלמנטים המשפיעים על המוניטין בתוצאות החיפוש

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

האופן בו שם המותג (בין אם מדובר בשם שלנו או של העסק/חברה שלנו) מופיע בתוצאות החיפוש, הוא הבסיס למוניטין האינטרנטי. כוחו של Google גרם לכך שהתדמית שלנו, כבני אדם או עסקים, נקבעת לפי אותו רושם ראשוני שנוצר בחיפוש אחר שמנו.

כיום, תוצאות החיפוש מרכיבות אלמנטים שונים, שהופכות את ניהול המוניטין ב- Google, להרבה יותר דינמי ומורכב. ריכזנו את העיקריים בהם לפניכם: 

5

1. התוצאות האורגניות

תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל למעשה מהווה את הבסיס של המוניטין האינטרנטי. מבין כל המרכיבים, מדובר באלמנט הכי חשוב שחושף הכי הרבה תוכן לגולשים. לא רק כמות התוכן, אלא גם האיכות והרלוונטיות בתוצאות החיפוש היא בדרך כלל גבוהה יותר מבשאר הפיצ’רים.

תכונות נדרשות לניהול מוניטין בתוצאות החיפוש: 

  • רגישות לתוכן – כפי שציינו, מרכיב זה כולל בתוכו תוכן רב ביחס לשאר האלמנטים, העמודים שמוצגים בתוצאות החיפוש מציגים תוכן המתמצת לגולש את כותרת העמוד (Meta title) ואת עיקרי העיסוק בעמוד בתמצות של עד כ-70 מילים (Meta Description). לכל משפט המופיע בתוצאת חיפוש יש חשיבות מכרעת על דעת הגולש ובניסוח המתאים, מילים אלו עשויות להשפיע על דעתו, ללא כל הבחנה בין מידע מאומת להכפשה סתמית.
  • הכרת הרשת – נדרש ניסיון רב אשר נרכש עם השנים, להבנת הקריטריונים של גוגל לקידום תכנים רצויים ולאסטרטגיות שליטה על תוצאות החיפוש.
  • גישה לתחום יחסי ציבור – גישה לאתרים משפיעים בעלי קהל יעד רחב ומגוון, עשויה להשפיע לטובה בניהול מוניטין, כאשר כתבות חיוביות באותן אתרים יכולות ליצור או לשנות דעת קהל של הגולשים, לפי רצון הלקוח.
  • הכרה של דיני אינטרנט – בקיאות בתחום דיני הרשת עשויה לסייע למנהל המוניטין להסיר אזכורים שליליים באתרים משפטיים, ולמנוע מלכתחילה הסתבכות מול אתרים חזקים אלה, שלא מורידים תכנים המכילים פסקי דין בקלות.

1

2. השלמת החיפוש של גוגל

ההשלמה האוטומטית המופיעה בזמן הקלדה של ביטוי, ברשת החיפוש של גוגל, מתבססת על מספר פרמטרים עיקריים: חיפושים רלוונטיים לאלו שביצעת בעבר במחשבך, חיפושים פופולריים המתאימים לביטוי ומונחים הקשורים למילים שהתחלת להקליד.

3. חיפושים קשורים

2

פעמים רבות, החיפושים הקשורים (Related search results) יציגו את אותם ביטויים שמופיעים גם בהשלמה האוטומטית. תוצאות נוספות שמוצגות בחיפושים הקשורים, הן חיפושים הקשורים לאותה קטגוריה, ארץ או טריטוריה.

4. מודעות גוגל

מודעות ממומנות בתוצאות החיפוש מופיעות ב-3 התוצאות הראשונות ומתחלפות באופן אקראי על פי קריטריונים הנבחרים ב-Google Adwords. השפעה של תוכן המופיע במודעות אלו היא רבה לטווח הקצר, בשל מיקום המודעות מעל התוצאות האורגניות.

כמות ההופעות ומשך ההצגה של מודעות אלה תלויות בתקציב הלקוח ובציון האיכות שמתקבל על ידי גוגל. התחרות היא הרבה יותר נמוכה במודעות הממומנות וכל עוד יש בידיך תקציב המודעה שלך תמשיך “לעקוף” את התוצאות האורגניות ויופיעו ראשונות בתוצאות החיפוש.

6

5. פיצ’ר גוגל ניוז

מנועי החיפוש של גוגל “שואבים” מידע מאתרים ספציפיים (המוגדרים במאגרים של גוגל כאתרי חדשות), בהתאם לביטוי שמחופש. תכנים רלוונטיים שפורסמו באתרים אלו, יופיעו ראשונים בלשונית “חדשות” במנוע החיפוש של גוגל, עד שיאבדו מהרלוונטיות שלהם ויוחלפו בניוזים עדכניים יותר.

4

6. פיצ’ר גוגל תמונות

מנוע החיפוש של גוגל אוסף תמונות נבחרות של ידוענים ומציג אותן משמאל לתוצאות החיפוש. בנוסף, לתמונות מצורף מידע אודות אותו מפורסם, לרוב עם הפניה לוויקיפדיה או למקור מידע אחר, המכיל הרחבה על אותו מפורסם.

3

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now