6 טיפים לאופטימיזציה של תמונות בתוצאות החיפוש

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

כאשר מתייחסים אל תוצאות חיפוש בעמוד הראשון ב-Google או אל טכניקות של קידום אורגני, לא תמיד מחשיבים את התמונות כנכס אסטרטגי. אך למעשה התמונות יכולות להשיג לא מעט חשיפות לעסק או לאישיות מסוימת, אם דרך חיפוש התמונות שמציע Google ואם דרך הקלקה על התמונות שמופיעות בעמוד הראשון ומושכות את עינו של הגולש.

katzכאשר מדברים על ניהול מוניטין התמונות חשובות אף יותר מפני שתמונה אחת לא טובה, לא מחמיאה או לא רלוונטית ומכפישה, יכולה לפגוע במוניטין של האדם ואף להכיל קישורים אל כתבות לא רצויות – כפי שמופיע בתמונה של ישראל כץ משמאל.

בתמונה תוכלו לראות כמה תמונות שמתייחסות באופן שלילי לפוליטיקאי ומקשרות לכתבות שמספרות על התנהלותו השלילית. יש כמה דרכים לקדם תמונות במנוע החיפוש ו- Google בהחלט מעניקה להן מקום ומאפשרת את הקידום שלהן, תוך כדי שימוש באלמנטים מסוימים שמובאים כאן לפניכם:

  1. מצאו את התמונה הנכונה – ישנה חשיבות לקדם תמונה "נכונה" – כזו שתוסיף איכות לדף האינטרנט וערך מוסף. על ידי בחירה של תמונה נכונה הדף יגיע לכמות שיתופים וקישורים נכנסים רבים יותר. ניתן למצוא תמונות חינמיות באתרים כמו Flickr ו- stock.xchng ולרכוש תמונות באתרים כמו iStockPhoto ואחרים. גם Google מאפשרת לחפש תמונות ואף לעשות בהן שימוש חוקי דרך מנוע החיפוש שלה, אך יש להיות זהירים מאוד ולהשתמש תמיד ברישוי מתאים על מנת לא להפר זכויות יוצרים.
  2. שימוש במילות מפתח – מילות מפתח הן לא רק אמצעי לקיום של דף אינטרנט אלא גם אמצעי לקידום תמונה ולכן, מומלץ לקרוא לתמונה בשם הרצוי ולא להשאיר אותה בשם ממוספר (לדוגמא – 000004221245XSmall.jpg) שאין לו ערך מוסף. כמו כן, שם התמונה צריך להיות קשור אל התוכן שבדף ולעסוק בו.
  3. יצירת alt text –  alt text, כלומר הטקסט החלופי או התגיות, נחשבים לדרך מצוינת לסייע למנוע החיפוש לקבוע מהי התמונה שלך. מנועי החיפוש צריכים להסתמך על התוכן סביב התמונה ולכן הוספת תיאורים מסייעת לקידומה.
  4. Anchor text – Anchor text הוא הטקסט שמופיע על הקישור שמוביל לתמונה. גורם זה יכול לסייע לקידום התמונות ויכול לעזור בדירוג שלהן בהתאם למילות מפתח. על כן, חשוב להשתמש בטקסט המתאר את התמונה ומכיל מילות מפתח.
  5. התאמת התמונה לתוכן – כל התוכן שמקיף את התמונה צריך להיות קשור אליה – כמו תגיות, כתובת אתר של תמונה, alt text וכדומה. באופן זה מנוע החיפוש מבין כי התמונה היא לא ספאמית אלא באיכות טובה וברלוונטיות גבוהה.
  6. אל תהיו רובוטים – הכלל הזה נכון לגבי כל היבט של SEO ובמיוחד כאשר מדובר בקידום של תמונות. חשוב ביותר למלא תוכן סביב התמונה באמצעות האלמנטים שתוארו עד כה, אך לשים לב שהתוכן יהיה קצר ורלוונטי ולא רשימה ארוכה של מילות מפתח. ככל שתהפכו את התמונה למעניינת יותר לגולש, כך גם מנוע החיפוש יגיב אליה בצורה הרצויה לכם.

צפו בסרטון המסביר על קידום תמונות במנועי החיפוש:

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button