הסרת מידע מ-Google בשל בעיה משפטית

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

מנוע החיפוש של Google מציג כל מה שקיים באינטרנט, לטוב ולרע. כתוצאה מכך, לפעמים אדם או עסק עלולים להיתקל באזכור שלילי ללא עוול בכפם מתוך השמצה או לשון הרע. יש אפילו מקרים בהם גולש מתחיל לכתוב שם של אדם או עסק ו-Google עצמו מציע להשלים את הביטוי השלילי על סמך חיפושים קודמים של גולשים אחרים, וכך עוד גולש נחשף אליו. מה ניתן לעשות במקרה כזה? האם אפשר לשלוח בקשה להורדת מידע מ-Google, ואם כן אז כיצד עושים זאת?

גם Google הבינה שיש כאן בעיה שחייבים לטפל בה. לכן, היא יצרה שורה של טפסים שנועדו לשרת את ציבור הגולשים כדי להתריע על תוכן בעייתי ולבקש להסירו מתוצאות החיפוש. באמצעות טפסים אלה ניתן לדווח על תכנים כמו אלימות או הסתה, אבל מה עושים במקרה ומדובר בתוכן בעייתי שאינו מפר באופן מובהק את תנאי השימוש של Google? כאן העניינים קצת מסתבכים.

השלמה של תוצאות החיפוש ב-Google
השלמה של תוצאות החיפוש ב-Google

 

נתחיל עם החדשות הטובות: Google הקימה עמוד עם טופס לבקשות של הסרת תוכן מ-Google מסיבות משפטיות שונות, אותו תוכלו למצוא בלינק זה. הבעיות המשפטיות אליהן ניתן להתייחס בטופס זה נוגעות להשמצות, לשון הרע, פרסום מידע אישי או אינטימי וכדומה. מצד שני, החדשות הפחות משמחות הן שזה לא כל כך פשוט להגיש את הטופס ולקבל עליו תגובה חיובית.

אל תנסו לבד

קודם כל, חייבים להבהיר משהו חשוב: על אף שהכותרת של הטופס היא “דיווח על בעיה משפטית הדורשת הסרת תוכן מסיבה אחרת”, אין לכם צורך לשכור עורך דין כדי להגיש את הבקשה. על אף זאת, אנו מקבלים פניות רבות מצד גולשים שהגישו בקשת הסרת מידע מ-Google בכוחות עצמם וקיבלו סירוב, על אף שעל הנייר יש להם עילה סבירה להגשת הבקשה. אז ממי כן מומלץ לבקש עזרה וליווי בתהליך?

כך נראה טופס הסרת מידע של Google
כך נראה טופס הסרת מידע של Google

 

אם אתם רוצים להגיש בקשה למחיקת מידע מ-Google, מומלץ שתפנו לעזרה של סוכנות ניהול מוניטין באינטרנט. יש לכך יתרונות רבים שכדאי לקחת בחשבון. לכל סוכנות ניהול מוניטין באינטרנט שמכבדת את עצמה יש ניסיון רב בהגשת בקשות להורדת מידע מ-Google, זאת מאחר והיא כבר מכירה בעל-פה את כל האספקטים המקצועיים בנושא, אינטרנטיים ומשפטיים כאחד.

מה שהגולש הפשוט אינו יודע וסוכנות לניהול מוניטין באינטרנט כן הוא ש-Google הכירה בשנים האחרונות בזכות הגולשים להישכח, כלומר בזכותם של הגולשים להסיר תוצאות ממנוע החיפוש אם יש להם עילה מספקת לכך. לדוגמה, אם חיפוש שמכם ב-Google מציג מידע פרטי שלכם שדלף ואינו עניינו של הציבור הרחב, זכותו של אותו האדם לבקש את הסרת התוצאות הבעייתיות.

מדיניות Google משתנה ממדינה למדינה

עוד פרט מידע חשוב שהציבור הרחב אינו מודע אליו אבל סוכנות ניהול מוניטין באינטרנט כן, הוא ההבדל במדיניות בין המדינות השונות בהן פועלת Google. בהקשר שלנו, המדיניות של Google ישראל היא ותרנית באופן יחסי בנוגע לאישור בקשות הסרה של קישורים מהאינדקס. חשוב לציין כי על אף שהמדיניות של Google בארץ היא ותרנית, הסיכויים לקבלת הבקשה הם אינם גדולים מלכתחילה. לעומת זאת, המדיניות של Google.com בנוגע לבקשות כאלה היא הרבה יותר נוקשה, ובמקרים רבים נדרש לצרף לבקשה צו של שופט כדי שיהיה לה סיכוי כלשהו להתקבל.

בנוסף, ישנה טענה כי Google לוקחת יותר ברצינות בקשות הסרת מידע ממנוע החיפוש כאשר הן מגיעות דרך סוכנות לניהול מוניטין באינטרנט מאשר אם הן נשלחות על ידי אדם או עסק פרטי. במלים אחרות, לבקשה של הורדת מידע מ-Google שנשלחת מסוכנות ניהול מוניטין יש סיכוי גדול יותר להצליח, ובכלל במקרים כאלה מומלץ להיעזר בכל כלי שעשוי להעלות את סיכויי ההצלחה למילוי הבקשה.

כאמור, מדובר בתהליך לא פשוט. Google פרסמה בזמנו סרטון שמסביר איך כל עניין הסרת התוכן עובד, אבל עם חלוף השנים המדיניות עברה שינויים כאלה ואחרים אז קחו אותו בעירבון מוגבל.

לסיכום, אמנם שום דבר אינו מונע מכם להשתמש בטופס הסרת מידע מ-Google בכוחות עצמכם, אבל זה לא יותר מהימור עם סיכויי הצלחה נמוכים מאוד. לכן, המסקנה היא שהדרך הטובה ביותר להסיר תוצאות בלתי רצויות ממנוע החיפוש היא להיעזר בשירותיה של סוכנות ניהול מוניטין באינטרנט, שבעזרת הניסיון הרב שלה והכלים שעומדים לרשותה יכולה להגדיל את הסיכויים ולהפוך את קבלת הבקשה שהוגשה לאופציה ריאלית.

 

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now