חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תצוגת התמונות החדשה ב-Google: ההשפעה על ניהול מוניטין

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
תצוגת תמונות חדשה ב-Google

* בפוסט זה משולבות תמונות מתוך תוצאות החיפוש ב-Google שנועדו להמחיש את תצוגת התמונות החדשה ב-Google. להוספת קרדיטים במקרה הצורך, אנא פנו אלינו.

לפני כעשור, תוצאות החיפוש של Google היו פשוטות למדי: 10 תוצאות חיפוש שמסודרות לפי אלגוריתם, חלוקה לעמודים שבכל אחד 10 תוצאות, מודעות Google Ads אם מדובר בשאילתת חיפוש מבוקשת – וזהו בערך. עם הזמן, הוסיף מנוע החיפוש הפופולרי בעולם גם סייטלינקים (קישורים מאותו אתר), תמונות ובהמשך סרטונים. אם מדובר באישיות או במפורסם, נוסף לצד התוצאות כרטיס מידע על אותו אדם. אם מדובר בעסק מקומי, נוסף כרטיס Google Business Profile.

פיצ'רים נוספים שמופיעים כיום בחיפוש Google: שאלות ותשובות, ציוצים מטוויטר, קרוסלת סרטוני TikTok, תמונות לצד תוצאות החיפוש, תוצאה אפס, כתבות חדשותיות אם מדובר בסוגיה בוערת, פאביקונים (אייקונים) של האתרים שמהן לקוחות התוצאות ועוד. המגמה המרכזית של Google היא השארת הגולשים בעמוד החיפוש וכך להעצים את הפופולריות של מנוע החיפוש. בין היתר בשל כך, תוצאות החיפוש הולכות ומשתדרגות מעת לעת, כדי לספק את המענה המקסימלי לכל שאילתת חיפוש.

אחד הפיצ'רים המעניינים שנתקלנו בהם בתקופה האחרונה, הוא תצוגת תמונות שונה מהרגיל בחלק מהחיפושים: מדובר ב-3 תמונות לרוחב תוצאות החיפוש, ובמקרים מסוימים ניתן להרחיב את התצוגה למספר תמונות גבוה יותר בתוך עמוד התוצאות. השינוי המשמעותי יותר הוא תיאור התמונה והאפשרות להגיע אל עמוד האינטרנט שממנו היא לקוחה.

כאן למשל, ניתן לראות את התמונות המופיעות בעמוד הראשון של תוצאות חיפוש ונותרו כפי שהן, למשל במקרה של ציפי שביט, דני קושמרו וענבל אור: 

עם זאת, כאשר ממשיכים וגוללים את תוצאות החיפוש מטה, רואים את התצוגה החדשה, שכוללת 3 תמונות, או 6, עם אפשרות להרחבה – וכל אחת מהן מכילה את הכותרת של העמוד שממנו היא לקוחה:

במקרים האלה למשל, אפשר לראות את התמונות בתצורה החדשה, בעמוד תוצאות החיפוש הראשון, ללא זכר לתצוגה הישנה:

אין לנו דרך לאמת זאת, אבל התצוגה החדשה של התמונות בעמוד תוצאות החיפוש הראשון של Google, אופיינית יותר דווקא לאנשים שאינם מפורסמים מאוד. כלומר: מנכ"לים, בעלי תפקידים בארגונים וכדומה.

ההשפעה על ניהול מוניטין באינטרנט

לאחרונה, במסגרת החיפושים השונים שאנחנו מבצעים תחת שמותיהם של מנכ"לים ובעלי תפקידים המתעניינים בניהול מוניטין באינטרנט, אנו נתקלים יותר ויותר בתצוגת החיפוש הזו. גם בחיפושי לקוחות קיימים שלנו, אנו נתקלים כבר בעמוד הראשון בתצוגת התמונות החדשה.
 
לצד הרצון לספק כמה שיותר מידע, בכל הקשור למוניטין באינטרנט, עלולה להיות לתצוגה הזו השלכה שלילית עבור מי שסובל ממידע שלילי ברשת. למשל, אם אדם מסוים מאוזכר בהקשר שלילי בכתבה מסוימת, כותרת הכתבה עלולה להופיע בתצוגת התמונות החדשה – וכך, גם אם הכתבה עצמה לא מצויה במיקום מרכזי בחיפוש, התמונה בתוספת התיאור, עלולה לפגוע במוניטין.
דוגמא למקרה שבו התמונות מציפות מידע שלילי בתוצאות החיפוש

בעבר, כאשר Google חיזק תוצאות וידאו בתוצאות החיפוש והעניק להן בולטות, למדנו כי כדאי להכניס רכיבי וידאו בפעילות ניהול מוניטין, כך שאלו יזכו לבולטות וימתגו את מושא הפעילות טוב יותר. כך גם כיום, כאשר לתמונות יש ערך רב יותר בתוצאות, ברור כי פעילות ניהול מוניטין חייבת לכלול תמונות מגוונות של מושאי הפעילות. להערכתנו, סביר כי מגמה זו תימשך, וכי תמונות וסרטונים ימשיכו לקבל בולטות בתוצאות החיפוש של Google גם בעתיד. מכיוון שכך, גם אופי הפעילויות לניהול מוניטין ברשת, יתאים את עצמו למצב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button