Sitelinks: האבולוציה של תוצאות החיפוש בגוגל

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

בתקופה האחרונה, עם השקת Google Plus ו- Google Related, התפנתה גוגל למהלך נוסף: תצוגה חדשה של הקישורים פנימיים (sitelinks) בתוצאות מנוע החיפוש שלה עבור ביטויי מותג. לפניכם סקירה קצרה ומספר תובנות.

הדור הראשון: שנת 2006, תצוגה מוגבלת של שורה יחידה בעלת ארבעה קישורים:

הדור הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל
שורת אחת עם ארבעה קישורים

היעילות וחשיבותם של הקישורים הפנימיים, אשר בעצם נותנים מעין תצוגה מקדימה לקטגוריות שבאתר, הובנה די מהר. למחפשים ניתנה אפשרות לנווט עצמם אל תוך החלקים באתר שיותר רלוונטיים להם ולגוגל כמובן – הבנה טובה יותר את איכות מבנה האתר ובכך גם לשפר את איכות הופעתם של הקישורים הללו.

הדור השני: בשלב זה, הציעו תוצאות החיפוש תצוגת קישורים של שתי עמודות העלות ארבעה קישורים כל אחת:

האבולוציה של תוצאות החיפוש בגוגל - הדור השני
שתי עמודות עם ארבעה קישורים כל אחת

הדור השלישי: בשבועות האחרונים מציגה Google תצוגה מורחבת של קישורים פנימיים, הנראים כמו תצוגה מוקטנת של התוצאה הראשית, עם כותרת מקוצרת, מספר מילות תוכן וכתובת  URL. בנוסף, מספר הקישורים התרחב ומעתה ניתן להציג  בין 8 ל-12.

הדור החדש של תוצאות החיפוש בגוגל
מבנה של 4-10 לינקים שכולל קיצור URL ותיאור עמוד

תובנות:

1. שימו לב שהקישורים מזכירים כרגע יותר את הקישורים הממומנים של ה-Adwords, וברשת כבר מסתובבות השערות שהדבר נועד בכדי לגרום לגולשים להשתמש בהם יותר, כפי שהם כבר מורגלים להשתמש בקישורים הממומנים.

2. כעקרון, אני מחבב מאוד את התצוגה החדשה והייתי אומר שנצטרך ללמוד איך היא משפיעה על הדרך בה מוצגות תוצאות חיפוש בעיניהם של מקדמי האתרים, אך העיניים שלי נשואות לעמודי העסקים שגוגל תשיק לרשת הפלוס שלה בקרוב.

3. הבעיה היחידה היא שלא בכל האתרים הקישורים מזהים קטגוריות ולאור העובדה שאנשים שונים מרכיבים אתרים בצורה שונה, בחלקם מזוהים פוסטים ספציפיים כקטגוריות, אבל מדובר בעניין יחסית זניח לדעתי.

4. ניהול מוניטין – התצוגה החדשה מגדילה לאין שיעור את ההשפעה שיש לאתר המרכזי של המותג על המחפש הממוצע. במקרה של אזכורים שליליים זה יכול לפעול לשני כיוונים:

  • התמקדות של הגולש באותם קישורים פנימיים יגדיל את הסיכוי שהוא ייכנס לאתר מתוצאות החיפוש
  • מצד שני, ה- SiteLinks אינם נספרים כקישורים נפרדים בתוך עמוד תוצאות החיפוש. ואם בתצוגות קודמות היינו יכולים לראות שתיים ואף שלוש תוצאות צמודות מהאתר המרכזי של המותג (ואחריהם 7-8 תוצאות מאתרים אחרים), הרי שכיום יש רק תוצאה אחת מהאתר המרכזי של המותג (ואחריה 9 תוצאות מאתרים אחרים). זה מגביר את הסיכוי שיופיעו אזכורים שליליים בעמוד תוצאות החיפוש הראשון.

 

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button