חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך AI תשפיע על תוצאות החיפוש באינטרנט ועל ניהול מוניטין?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איך AI תשפיע על תוצאות החיפוש באינטרנט ועל ניהול מוניטין?

ההתקדמות המהירה של בינה מלאכותית (AI) חוללה מהפכה בתעשיות שונות, ותחום החיפוש המקוון וניהול המוניטין אינו יוצא מן הכלל. עם האלגוריתמים המופעלים על ידי בינה מלאכותית וטכניקות למידת מכונה הופכות יותר ויותר מתוחכמות, תוצאות מנועי החיפוש וניהול המוניטין המקוון עוברים שינויים משמעותיים.

גילוי נאות: שאלנו את הצ'טבוט של ChatGPT איך AI תשפיע על תוצאות החיפוש באינטרנט ועל ניהול מוניטין וזה מה שהוא ענה לנו. מזהים משהו מוזר בפסקה הראשונה? יש קצת בעיות תחביר אבל באופן כללי היא לא רעה.

היינו יכולים להתחכם ולהציג לכם מאמר שלם בנושא ההשפעות של AI כתוב על ידי בוט של AI, אבל עדיין אנחנו סומכים על אנשי דיגיטל בשר ודם ונעזרים רק לעיתים בבינה מלאכותית. יכול להיות שהמצב הזה ישתנה בקרוב. זה בדיוק מה שבאנו לבדוק עד ההשתלטות המוחלטת של הרובוטים.

כולנו עומדים בצומת הדרכים של Google

המספידים של Google (גוגל), שמחכים שנים בפינה, הולכים ומתרבים. הקולות שהם משמיעים הופכים חזקים יותר מאז תחילת 2023 והנסיקה של ChatGPT של חברת OpenAI. גוגל ביצעה מהפכה בכל כך הרבה תחומים, ולא רק בתוצאות החיפוש. "זקני" האינטרנט עוד זוכרים מנועי חיפוש לא יעילים כמו HotBot, Lycos, AltaVista ו-Excite. זה לקח קצת זמן, אבל Google אכלה את כולם בלי מלח (אבל עם כסף). גם בתחום הדפדפנים (ד"ש לאקספלורר) וכמובן שבתחום הפרסום החברה שהקימו סרגיי ברין ולארי פייג' השאירה אבק למתחרות והתוותה את הדרך לשלל שכפולים והעתקות.

אז מה השתנה בתחום ה-AI? מסתבר שב-Google נמנמו והופתעו מהפופולריות ומהעוצמה של ChatGPT. צוותי ה-AI של החברה הונחו לזרז את כל הפרויקטים ובחודשים האחרונים נולד Bard, צ'טבוט ה-AI של Google, בלידה מזורזת ולא נטולת פגמים. ב-Google מבטיחים שתוצאות החיפוש יושפעו ישירות מבינה מלאכותית ומיליארדי אנשים צפויים לחוות את ה-SGE (ראשי תיבות של Search Generative Experience) או בשפה פשוטה מנוע החיפוש של Google משולב בינה מלאכותית.

איך זה ישפיע על תוצאות החיפוש באינטרנט? אף אחד עדיין לא יכול לענות על כך בוודאות (לא בני אדם ולא רובוטים) אבל כמעט כולם מסכימים שאנו עומדים בפני שינוי משמעותי בנושא. אותו אלגוריתם מפורסם של Google, שכולם מנסים לחקות, צפוי להיות מושפע מפרמטרים אחרים. Microsoft (מיקרוסופט), ההיא שהפסידה ל-Google בגזרת הדפדפנים אבל לא בגזרת מערכות ההפעלה, טוענת שוב לכתר עם Bing, מנוע החיפוש שישודרג ויהיה מבוסס גם הוא על בינה מלאכותית.

אז מה בעצם עומד להשתנות?

אף אחד לא יודע בוודאות, ובכל זאת:

כפי שאמרנו, הדיבור הולך לכיוון של מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית בשנים הקרובות. זה אומר שבראש הדף צפוי להיות תקציר מאת ה-AI של Google, והוא יתפוס את מירב תשומת הלב. כיום, כשאנשים לא יודעים לענות על שאלה ששואלים אותם, הם ממליצים "לגגל את זה". כלומר בלא מעט מקרים אנחנו פשוט שואלים בצורה ישירה שאלות ורוצים לקבל תשובות, ולא שורות על גבי שורות של לינקים והפניות לאתרים כמו ש-Google מציע.

מי ששואל שאלה צפוי לקבל תשובה ישירה עוד בדף התוצאות ולכן אולי תוצאות החיפוש הרגילות, האורגניות, לא יהיו רלוונטיות לו. הוא לא יצטרך להיכנס ללינק המוצע אלא יקבל ישירות את התשובה לשאלה. ואולי בכלל הטרנד יהיה לא להשתמש במנוע חיפוש סטנדרטי כפי שהיינו רגילים עד היום? אלא לשאול תוכנות בינה מלאכותית שאלות ולקבל תשובות מבוססות AI. בינתיים אין נתונים שמצביעים על כך, האוכלוסייה עדיין מחפשת ב-Google.

האם AI יחסל את מנועי החיפוש?

ממש לא בטוח.

אנחנו מורגלים לחפש מידע ב-Google באופן יומיומי וכנראה נמשיך לעשות את זה בשנים הקרובות. כמו שהאינטרנט לא הרג את הטלוויזיה, והטלוויזיה לא חיסלה את הרדיו, כך ה-AI יעבור את תהליך ההסתגלות וההיטמעות בחיינו. לא כל מידע שאנחנו מחפשים כתוב בצורת שאלה או מובנה למציאת תשובה ב-AI. למשל שמות מותגים. אם תרצו לחפש נעליים של נייקי או אדידס, Google יפנה אתכם לתוצאות הרלוונטיות ותעשו את השיקולים שלכם. בינתיים בינה מלאכותית לא תחליף את התהליך הצרכני אלא רק תשכלל את כלי הרכישה.

עוד מרכיב משמעותי בתוצאות החיפוש הוא הזנת ביטויים אקטואליים שנמצאים על סדר היום. אנשים צורכים חדשות דרך מנועי החיפוש ודרך הרשתות החברתיות ולא רק דרך אמצעי התקשורת המקובלים (כניסה לאתרי החדשות עצמם, צפייה במהדורות והאזנה לרדיו). לכן, כלי ה-AI השונים יצטרכו להתאים את עצמם למציאות הדינמית בה כותרת של השעה שמונה בבוקר כבר לא רלוונטית לאחר שעתיים. בהקשר זה, ChatGPT שמעודכן לספטמבר 2021, לא נותן מענה כלל בנושא חדשות והכל אצלו בגדר "ישנות". וזאת מבלי להיכנס להיבטים משפטיים של זכויות יוצרים וטעויות מביכות שמתגלות מדי יום (ראו סרטון משעשע בנושא).

איך AI ישפיע על ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין מבוסס שמות מותגים של אנשים ועסקים. לכן, תוצאות החיפוש, בשלב הזה, עדיין מספקות את המידע המקיף ביותר לגבי מותג מסוים בחיפוש. גם ענקיות מנועי החיפוש ובראשן Google יודעות את זה, ומפתחות כאמור כלים מבוססי AI שישולבו בתוצאות החיפוש.

בשלב הראשוני לפחות, AI יהיה כלי עזר לניהול מוניטין ברשת ולא זה שמכתיב את הטון. אפשר יהיה להיעזר בכלי בינה מלאכותית ולשפר את המוניטין בעזרת ניטור יעיל יותר של האזכורים החיוביים והשליליים של אנשים ועסקים ברשת. בנוסף, ניתן יהיה לייצר כמויות גדולות יותר של תוכן בזמן קצר יותר (יש ויכוח לגבי האיכות), אם אכן יוחלט כי זה הצורך של פעילות ניהול המוניטין הספציפית.

ההערכה שלנו היא שעדיין נראה תוצאות חיפוש שכדאי למתג ולתחזק, כדי לשמור על המוניטין שלנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button