השפעת סערות תקשורתיות על תוצאות החיפוש ב-Google: המקרה של יונתן הירש

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
יונתן הירש

אנחנו מדגישים במשך שנים ארוכות את החשיבות של שליטה חיובית ונוכחות של אנשים ועסקים בתוצאות החיפוש של Google. בשל כך, מעניין לבדוק מהי ההשפעה על תוצאות החיפוש נוכח הסערה התקשורתית האחרונה של הצעיר החרדי, ישראל יונתן הירש, שהותקף מילולית באוטובוס.

על פוליטיקאים, אישי ציבור, אומנים ושאר מפורסמים ששמם מופיע באופן תדיר באינטרנט המקרה הוא שונה. במקרה הנוכחי מדובר על אדם ששמו לא מוכר לציבור והוא פרץ לתודעה בתור "החרדי שהותקף באוטובוס". ניתן לראות כי החיזוי האוטומטי של Google מכוון למקרה הזה בשלל וריאציות כמו "חרדי באוטובוס", "חרדי הותקף" ועוד.

תוצאות החיפוש
חיזוי אוטומטי של הביטוי "חרדי" בתוצאות החיפוש של Google (צילום מסך)

ומה באשר לחיפוש של שמו? כאשר בדקנו כתבות חדשותיות בנושא, ראינו שהירש מופיע בהן במספר לא מועט של שמות – יונתן הירש, ישראל הירש, יונתן ישראל הירש, יהונתן הירש, יונתן אילון הירש ועוד. כל חיפוש נותן תוצאות אחרות, אולם המכנה המשותף אצל כולן: שינוי דרסטי בימים האחרונים, מאז נודע המקרה לציבור הרחב.

בתוצאות החיפוש של Google ניתן לראות שילוב של כתבות מאתרי חדשות וכתבות ארכיון על אותו הירש. מסתבר שזו לא הפעם הראשונה ששמו צץ בתקשורת, אך לא בסדר גודל כזה. ערוץ הכנסת שלף מהארכיון ראיון עמו בהקשר דומה, אך לא כזה שהיכה גלים.

בואו ניקח לדוגמה את הביטוי "יונתן הירש". הכתבה הראשונה היא ראיון של אמו באתר mynet הוד השרון, שם הוא מתגורר. אמנם מדובר על אתר מקומי, אך שייך לרשת גדולה כמו "ידיעות אחרונות" ולכן מצליח להגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש. תוצאות אלו דינמיות ומשתנות כל העת כיוון שמדובר בסערה תקשורתית חולפת. מתחת לכתבה מופיעים שלושה סרטונים בנושא, שניים מיוטיוב ואחד מטיקטוק.

בהמשך העמוד הראשון מופיעה כתבה נוספת מ-mynet הוד השרון, ציוץ מטוויטר וכתבות נוספות מאתר המזוהה עם חב"ד ומקומון אחר של אזור השרון. גם אזכורים ישנים יותר צצים במקרה של התעניינות מחודשת בשם, כמו שניתן לראות בתחתית העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

מופיעים פוסטים מהאינסטגרם ומפייסבוק שפורסמו על הירש עוד לפני שעלה לכותרות. בפוסטים אלו מצאו עניין בהיותו חרדי, קצין ועורך דין, שילוב לא נפוץ במחוזותינו.

העובדה שזו לא הפעם הראשונה בה הירש תועד כקורבן לגידופים והשמצות על רקע מראהו החיצוני וכי הוא זה שתיעד את עצמו באוטובוס מעלה את האפשרות שנעשה מהלך מכוון פרסום והשפעה על תוצאות החיפוש.

זה כמובן לא מוריד מחומרת המעשה של אותה אישה, אך ייתכן כי הירש חיפש במשך שנים מהלך כזה שיוביל לפריצה שלו לתודעה של הציבור הישראלי מסיבות שונות. כמו שאנחנו יודעים היטב, הסערה הבאה כבר נמצאת בפתח, העיסוק במקרה ידעך, אולם ההשפעה על תוצאות החיפוש ב-Google ברורה ומיידית.

Google Trends
אחד מהביטויים ב-Google Trends

הירש אולי ניסה לייצר לעצמו קצת הדים חיוביים באמצעים המקובלים, ידע שבימים אלו הוא עשוי לקבל תשומת לב תקשורתית, ולכן בחר בדרך זו של צילום עצמי והפצת הסרטון. ייתכן כי גם הוא ידע שהפרסום שיגיע, צפוי להשפיע על תוצאות החיפוש שלו – והוא הצליח, לפחות בטווח הזמן הקצר, להשפיע עליהן.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button