גוגל מעלה הילוך: עדכון הפינגווין המשמעותי ביותר נכנס לתוקפו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

בתאריך 23/09 הכריזה גוגל על עדכון פינגווין 4.0. לעדכון שמשנה ומשדרג את אלגוריתם האינדוקס של ענקית החיפוש, השפעה עצומה על תוצאות החיפוש ובעצם על כל תחום קידום האתרים. עוד לא ברור מה היקף ההשפעה של העדכון האחרון, אך נראה כי הוא צפוי להשפיע על חלק גדול מתוצאות החיפוש.

check-297273_640

עדכוני פינגווין נוצרו על מנת להילחם ב"קידום השחור", אותן שיטות שנחשבות לפסולות בעיני גוגל, לצורך קידום אתרים בתוצאות החיפוש. הכוונה היא בעיקר לכל אותם קישורים שיוצרים תכנים סתמיים ללא ערך ממשי (קישורים מפרסומות, לינקים שנוצרו תמורת כסף וכו').

מנוע החיפוש של גוגל עמוס בדפי אינטרנט שנסרקו על ידי האלגוריתם. דירוג התוצאות במנוע החיפוש נקבע לפי מספר רב של פרמטרים שנקבעו על ידי גוגל. עד כה השינויים שכלולים בעדכון הפינגווין נכנסו לתוקף בכל עדכון שבוצע על ידי גוגל. שני דברים מוגדרים כבטוחים וידועים לגבי העדכון האחרון (פינגווין 4.0): השפעות העדכון יורגשו באופן מיידי, ובצורה מדויקת יותר.

המשמעות היא שמעתה, עדכוני פינגווין יתבצעו בכל סריקה של האלגוריתם ולא בנפרד כפי שהתרחש עד כה. לכל אתר יש את קצב הסריקה שלו, שנקבע על פי הפרמטרים שגוגל קבע (רלוונטיות, כמות כניסות, כוח אינטרנטי…).

איך העדכון עשוי להשפיע על ניהול מוניטין בתוצאות החיפוש?

PENGUIN

בשלב זה של העדכון, עוד מוקדם לדעת איך ישפיע פינגווין 4.0 על תוצאות החיפוש ובאיזה היקף. חשוב לזכור שהעדכון הקודם (פינגווין 3.0 שהתבצע באוקטובר 2014), השפיע על כ-1% מסך תוצאות החיפוש בארצות הברית ובבריטניה (על פי הערכות מומחים בלבד), מדובר במיליונים רבים של דפים שהושפעו.

בקרב מקדמי אתרים מכל העולם, ישנן מספר הערכות לגבי השפעות העדכון:

  • עד כה ברגע שדף ספציפי לא עמד בהנחיות של גוגל, האתר כולו נפגע מכך, בעדכון החדש ייתכן שרק דפים ספציפיים יושפעו.
  • קיימת סבירות גבוהה כי העדכון הנוכחי של פינגווין יהיה מדויק יותר.
  • אתרים רבים שנפגעו כתוצאה מהעדכון הקודם, עשויים לגלות כי האתר שלהם רשם התאוששות משמעותית ולא צפויה.
  • פינגווין 4.0 כולל בתוכו מספר רב של שינויים מהותיים בתוצאות החיפוש. מדובר בעדכון שמתרחש מספר שבועות (ההערכות מדברות על כחודש), כך שעדיין לא ניתן להסיק מסקנות לגבי ההתנהלות החדשה שמצופה מהגולשים.

בהקשר לניהול מוניטין באינטרנט, נראה כי העדכון עלול לחזק אתרים סמכותיים יותר, כמו אתרי חדשות, ובעצם לתת עוד כוח לקישורים שמכילים אזכורים שליליים. חשש נוסף הוא, שאתרים שנועדו לחזק אתרי בית (אתרי לווין), עשויים לאבד ממעמדם בעקבות ריבוי הקישורים בהם וההתעסקות הרבה יותר בקידום אתרים עצמאיים.

לקישורים פנימיים (בין עמודים באתר ספציפי) ולקישורים חיצוניים (בין אתרים), עדיין קיימת חשיבות רבה בקידום אתרים בתוצאות החיפוש. כפי שזה נראה כרגע, העדכון האחרון של גוגל לא מתערב בהנחיות הישנות של גוגל, אלא מחזק אותן ונותן להן משמעות רבה יותר. מטרת העדכון היא לשמור על רלוונטיות הקישורים, שנועדו בראש ובראשונה להוות ערך מוסף לגולש, ולהפנות אותו לתוכן רלוונטי נוסף.

שימוש זהיר בבניית קישורים

העדכון החדש צפוי לשפר את מצבם של אלו שמתנהגים בהתאם להוראות של גוגל, שיתבטא בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. ההמלצה היא כמובן, להמנע משיטות קידום פסולות, אך מעבר לכך, להיזהר בכל תהליך של בניית קישורים לאתרים. מקדמי אתרים יאלצו לשים לב להנחיות של גוגל בכל הקשור לקישורים, אחרת ייענשו באופן כואב, הפעם באופן מיידי.

מעתה ואילך כל שינוי באתר יזוהה תוך מספר דקות באופן אוטומטי, כך שעדכוני פינגווין למעשה הצטרפו לשורת הפרמטרים הארוכה של גוגל, לקביעת הדירוג בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button