האם אפשר למחוק ביקורות מגוגל ביזנס פרופייל (Google Business Profile)?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

עודכן: 27/06/2023

אחד מהרכיבים החשובים ביותר של ניהול מוניטין באינטרנט בימינו הוא הביקורות (חוות הדעת) המופיעות בפיצ'ר Google Business Profile (גוגל ביזנס פרופייל) תחת שם העסק / המותג בתוצאות החיפוש. בעבר הרכיב נקרא Google My Business (גוגל מיי ביזנס).

החשיבות של ביקורות אלו נובעת בראש ובראשונה מהסיבה שהן מקבלות חשיפה לכל גולש המבקש לקבל מידע על העסק / המותג, כשהוא מחפש אותו בתוצאות החיפוש של גוגל. הגולש נחשף לביקורות אלה, לאו דווקא כשברצונו לחפש אותן. זה יכול לקרות כשהוא רק מחפש מידע בסיסי על העסק או המותג. לדוגמה שעות הפתיחה, מחירים, או איך להגיע אליו.

או מלאו את הפרטים בטופס, וניצור איתכם קשר:

בשנים האחרונות גוגל מחזק מאוד את הפיצ'ר Google Business Profile מתוך רצון להתחרות עם גופי אינטרנט אחרים (כדוגמת פייסבוק ולינקדאין), שגם הם נותנים פלטפורמות לעסקים לניהול המוניטין שלהם באינטרנט. כחלק ממגמה זו, גוגל החל לתת נפח וחשיפה ולביקורות, כשבחו"ל (Google.com) אף רואים חלק מהביקורות מיד עם הכניסה לתוצאות החיפוש. 

רוב העסקים פונים אלינו מתוך צורך שנובע מהופעת ביקורות שליליות הפוגעות במוניטין שלהם. לעתים, ביקורות אלה הן פוגעניות במהותן ולעתים הן אף לא אותנטיות ונכתבות באמצעות יוזרים שהוקמו על ידי מתחרים. השאלה שלהם פשוטה: "האם אתם יכולים לעזור לנו במחיקת ביקורות בגוגל?".

נציג כאן כמה אפשרויות, אבל הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ביקורות שליליות היא לנהל את כרטיס ה-GBP באופן שוטף, לנתח את הנתונים ולהשתפר כל הזמן. אנו ב-eBrand מספקים שירות ליווי ותחזוקת  Google Business Profile לעסקים – ונוכל לעזור גם לכם!

אפשר לבצע מחיקת ביקורות בגוגל שמופיעות ב-Google Business Profile?

באופן עקרוני וטכני לא ניתן למחוק ביקורות המופיעות בגוגל ביזנס פרופייל. במקרה שיש ביקורת פוגענית המכילה לשון הרע או שפה גסה, או שהיא התפרסמה על ידי משתמש (יוזר) פיקטיבי, אנו ממליצים לדווח עליה באמצעות כלי הדיווח של Google.

אם הביקורת לא נמחקה, אנו ממליצים להשיב לגולש בצורה עניינית ולא לתת לביקורת להישאר מבלי מענה. במסגרת השירות, אנו מטפלים גם בדיווח וגם במענה לביקורות שליליות.

כך תדווחו על ביקורת בגוגל
כך תדווחו על ביקורת בגוגל
כאן יש להשיב מדוע לדעתכם הביקורת צריכה להימחק
ומיד לאחר לחיצה על דיווח תועברו לכאן. יש להשיב מדוע לדעתכם הביקורת צריכה להימחק

האם אפשר למחוק ביקורות בגוגל שמופיעות במקומות אחרים?

גם כאן, אי אפשר למחוק ביקורות, בהנחה שהן מופיעות באתרי חוות דעת כמו בזק, Rest, זאפ, רמקול, דפי זהב ועוד. במקרה של ביקורות פוגעניות, לא אותנטיות (מתחרים) או ישנות, יש למצות את ההליך מול בעלי האתרים ולנסח בקשה מסודרת ומנומקת להסרת המידע. אם וכאשר המידע מוסר, יש לפנות לגוגל בקישור מתוצאות החיפוש. 

מחיקת ביקורת שלי בגוגל - אפשרי?

כאן השאלה נוגעת לאלו שפרסמו בעצמם ביקורת בגוגל, התחרטו ורוצים להסיר אותה. התשובה היא לחלוטין כן. כל ביקורת ניתנת להסרה על ידי המשתמש שפרסם אותה. מה שצריך לעשות הוא להיכנס למשתמש ה-Google שלכם, למצוא את הביקורת על העסק על ידי הקשת שם העסק או מציאתו ב-Google Maps, ללחוץ על שלוש הנקודות שלצידו ולבחור ב'מחיקת הביקורת'. 

כך מוחקים ביקורת שלכם בגוגל
כך מוחקים ביקורת שלכם בגוגל

העניין עלול להסתבך אם אין לכם את פרטי הגישה למשתמש שלכם – ולכן נסו לשחזר אותו. אם הביקורת הושארה באתר אחר, כמו אתר דירוג, יש לבחון את הסוגיה באופן ספציפי יותר, ואולי אף ליצור קשר עם מנהלי האתר כדי למחוק את הביקורת שלכם.

כמה זמן לוקח לביקורת שנמחקה להיעלם?

לאחר מחיקת ביקורת עשוי לחלוף זמן מה עד שהמחיקה תקבל אישור. מסגרת הזמן המדויקת יכולה להשתנות, אבל בדרך כלל לוקח כמה ימים עד שבוע.

האם אפשר לפנות ללקוח שימחוק ביקורות שליליות שכתב?

בהחלט. אנחנו יכולים לתת דוגמה על לקוח ותיק שלנו העוסק בתחום הרפואה. קיבלנו התראה על ביקורת שלילית שנכתבה עליו ע"י לקוחה שלו בגוגל ביזנס פרופייל, עדכנו את הלקוח, ייעצנו כיצד להגיב וניסחנו יחד תגובה. בעקבות התגובה הלקוחה שלו החליטה להסיר על דעת עצמה את הביקורת וסימנו 'וי' גדול. 

מחיקת ביקורת שלילית

האם מחיקת ביקורות שליליות תשפיע על הדירוג הכללי של העסק שלי?

כן, מחיקת ביקורת שלילית צפויה להשפיע לטובה על ממוצע הדירוג הנמדד בכוכבים (1 הכי מעט ו-5 הכי הרבה). גם שיפור מ-4.6 ל-4.7 יכול להשפיע לטובה על לקוחות עתידיים.

האם ביקורות שנמחקו נמחקות לחלוטין מהמערכת של גוגל?

כשביקורת נמחקת, היא מוסרת מהתצוגה של Google Business Profile. עם זאת, אי אפשר באמת לדעת אם בגוגל שומרים את הביקורות המחוקות על שרת נידח כלשהו.

האם ניתן לשחזר ביקורת שנמחקה?

לא, לאחר מחיקת ביקורת מגוגל ביזנס פרופייל לא ניתן לשחזר אותה. שקלו בכובד ראש אם אכן ברצונכם למחוק ביקורת.

האם גוגל יכולה למחוק ביקורות בעצמה?

כן, גוגל שומרת לעצמה את הזכות להסיר ביקורות שמפרות את המדיניות שלה ללא התערבות של בעל העסק.

מתחרה ליכלך עליי, מה אפשר לעשות?

אם אתם בטוחים שהביקורת נכתבה בכוונת זדון, כפי שהזכרנו למעלה, אתם יכולים להקיש על "דיווח על ביקורת" כדי להביא אותה לידיעת גוגל. לאחר מכן, גוגל תחקור את הנושא ותנקוט בפעולות מתאימות במידת הצורך.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button