ניהול המוניטין של גיא פניני בעקבות עדכוני Google

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

כידוע, הבסיס לניהול המוניטין באינטרנט הוא האופן בו מופיע השם שלנו (או שם העסק שלנו) בתוצאות החיפוש של Google, לרבות העמוד הראשון – שקובע בצורה משמעותית את הרושם הראשוני שמתקבל אצל מי שמחפש מידע.

online-reputation-management-300x209לאחרונה, בעקבות העדכונים האחרונים (פאנדה ופינגווין) שהתבצעו באלגוריתם של Google, נוצר מצב כי תוצאות החיפוש של העמוד הראשון יכולות להשתנות ללא היכר בצורה מהירה ומידית – במקרה ומדובר בשם מותג (של בן אדם או עסק) שמופיע בכותרות.

דוגמא מוחשית קיבלנו בשבוע שעבר, כשהתפוצצה פרשת גיא פניני, קפטן מכבי ת"א, שנתפס מקלל בבוטות במשק הדרבי את יריבו מהפועל ת"א. באותו יום, כל אתרי החדשות יצאו עם מספר אייטמים בנושא – כשבכותרת של כמעט כולם מופיע השם "גיא פניני".

אותם אייטמים זכו לרייטינג גבוה ולתפוצה ויראלית גבוהה בעקבות שיתופים ברשתות החברתיות ולטוקבקים רבים – זאת מכיוון שהפרשה עוררה את הרצון להגיב, בעיקר מקרב אוהדים משני המחנות.

עמודי חדשות דחקו עמודי פרופילים ותגיות

שלושת הפרמטרים: תנועה, ויראליות ותגובות שגרמו לעמודי האייטמים להתעדכן ולהתרחב כל הזמן – הקנו לעמודים אלה מיקום חזק בתוצאות החיפוש של Google (ראו תמונה). למעשה, עמודי האייטמים דחקו למטה תוצאות חיפוש חזקים כמו עמודי פרופיל מאתרי ערוץ הספורט ו- ONE, או עמודי תגיות (עמודים של אתרי חדשות המאגדים את כל האייטמים הקשורים לגיא פניני).

בנוסף נדחקו למטה אזכורים מעמודי אייטמים קודמים שעסקו בשחקן והופיעו באתרי החדשות השונים. מה שלמעשה קיבלנו זה מעין עמוד תוצאות ראשון שכמעט כולו (למעט הערך בויקיפדיה) מכיל תוצאות חדשותיות (כמו שאנו רגילים לקבל דרך הפיצ'ר Google News.

עד מתי עמוד תוצאות החיפוש תחת הביטוי "גיא פניני" – יישאר כמו שהוא כיום?

אם נסתכל מנקודת מבטו של הגולש (או המחפש), הרי שהתוצאות שאנו מקבלים עבו ביטוי החיפוש "גיא פניני" הן רלוונטיות ונכונות. אולם מה יקרה בעוד שנה כשהדי הפרשה ישככו וכבר יהיה עמודים רלוונטיים לגיא פניני? להערכתנו, עם הזמן המצב יחזור ל"קדמותו". כלומר, התוצאות העדכניות שאנו מקבלים היום, יפנו את מקומן לאותם עמודי פרופיל, או עמודי תגיות שהופיעו קודם, או שיופיעו אייטמים חדשותיים עדכניים יותר.

אם ניקח לדוגמא את המקרה של פרשת קצב, הרי שהיום חיפוש הביטוי "משה קצב" לא נותן לנו את אותן תוצאות בעמוד הראשון, שהתקבלו ביום בו הוא נכנס לכלא (כפי שניתן לראות בתמונת תוצאות החיפוש מאותה תקופה – לעומת תוצאות החיפוש היום).

הסיפור של פניני מלמד אותנו כי פרמטר העדכניות (Freshness) משפיע בצורה גורפת על תוצאות החיפוש של Google, זאת בעקבות השינויים שנקבעו לאחר עדכוני הפנדה והפינגווין.

מה ניתן להסיק מכך?

מבחינת הגולש, Google עשה עבודה טובה, אם כי לדעתנו מעט מוגזמת והיה נכון לחלק את עמוד התוצאות הראשון בצורה מגוונת יותר (אייטמים חדשותיים לצד עמודי תגיות או פרופילים). מבחינת מנהל המוניטין הרי שהעדכונים החדשים של Google מציבים בפניו אתגר חדש – היות וגם אם יצליח לנקות את המוניטין של זה או אחר בתוצאות החיפוש, פרשה שלילית או משבר שיפרוץ – יכולים להרוס את הכל. על כן, על מנהל המוניטין לקבוע אסטרטגיה חזקה וברורה שתדע להתמודד ואף למנוע מצב של משבר – שיתבטא בתוצאות החיפוש

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button