ניהול מוניטין לחברות נדל"ן – יזמים, קבלנים ומתווכים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
ניהול מוניטיין ליזמים, לקבלנים ולמתווכים
תוכן עניינים

שוק הנדל"ן בישראל הוא אחד התחומים שמגלגלים הכי הרבה כסף, אם לא התחום המוביל. עליית מחירי הדירות והביקוש באזורים מסוימים, יצרו שאיפה של רבים לרכוש נכס, בין אם מדובר בנכס מקבלן ובין אם מדובר בנכס ותיק יותר. בתחום הנדל"ן ישנם שחקנים משמעותיים כמו חברות יזמיות גדולות שאחראיות לייזום פרויקטים ומשווקות אלפי דירות ומשרדים, לצד יזמים קטנים יותר, קבלני ביצוע ועוד.

הלקוחות של כל אותם גופים יכולים להיות לקוחות פרטיים, אם מדובר ברכישת דירה, וגם לקוחות עסקיים, אם מדובר ברכישה או השכרה של משרדים. ברור לכולם, שעסקאות רבות מסתכמות במיליוני שקלים, הוצאות לא מבוטלות עבור כל אחד, ועבור רבים מהלקוחות הפרטיים, מדובר בעסקה הגדולה ביותר שהם מבצעים בימי חייהם.

בשל העובדה שהיקפי העסקאות הם גדולים במיוחד, הלקוחות הפוטנציאליים רוצים לדעת שהם מתקדמים בעסקה או חותמים עליה, על הצד הטוב ביותר ועם קבלן או יזם אמין. לכן, אחת הבדיקות שמבוצעות היא חיפוש שמה של חברת הנדל"ן, היזם או הקבלן ב-Google. הניסיון ארוך השנים שלנו בתחום, הראה לנו לא פעם כי תחום הנדל"ן הוא תחום יצרי ותחרותי, ולעתים יש בו חשיפה גדולה יותר לפגיעה במוניטין.

המשמעות של תוצאות שליליות ב-Google

ביצעתם חיפוש אחר יזם נדל"ן או קבלן, או אולי מתווך שאתם בקשר איתו בנוגע לעסקה. מצאתם מידע שלילי – האם תמשיכו להיות בקשר? תעמתו אותו עם המידע השלילי? ברור לשני הצדדים, הן הקבלן או היזם והן הלקוחות הפוטנציאליים, שמידע שלילי בתוצאות החיפוש עלול להוביל לחשדנות, לחוסר אמון, לשאילת שאלות ולצורך לספק הסברים. במקרים מסוימים, לקוחות פוטנציאליים עלולים לא להתעניין בפרויקט או בעסקה, רק בשל חיפוש Google שהם מבצעים, והקבלנים או היזמים אפילו לא יידעו מכך שהם פספסו לקוחות!

הצורך בניהול מוניטין לחברות נדל"ן

תהיו בטוחים שרבים מבצעים חיפוש Google כדי לבדוק אחר קבלנים, יזמים ומתווכים – זהו טבע אנושי וביצוע חיפוש הפך לפעולה פשוטה כל-כך לביצוע. לכן, כדי לשמור על תוצאות חיפוש חיוביות וממותגות, קיים צורך משמעותי בביצוע ניהול מוניטין לחברות נדל"ן. כך, החברה תשמור על תדמית רצינית, תיצור רושם ראשוני מנצח ותמשוך לקוחות פוטנציאליים ללא שאלות מיותרות או מידע שלילי שצץ בתוצאות החיפוש. 
 
נקודה חשובה: עבור מי מבוצע פרויקט ניהול מוניטין לחברת נדל"ן? לעתים, החברה עצמה לא תסבול מתוצאות חיפוש שליליות, אבל בכיר בה, דוגמת המנכ"ל או מנהל השיווק שלה, עלולים כן לסבול מתוצאות בעייתיות. לעתים, שמם של בכירים או עובדים בחברה נקשר למידע שלילי בתוצאות החיפוש, ומכתים גם אותם. ואסור לנו לשכוח שבמקרים רבים, שמו המלא של הבעלים או מנכ"ל חברת הנדל"ן, הוא גם שם החברה, כך שניהול המוניטין העסקי הופך גם לאישי.
 
במקרים מסוימים, יש צורך לבצע ניהול מוניטין עבור פרויקט של חברת נדל"ן, כאשר שם הפרויקט הוא הביטוי שעליו תבוצע הפעילות. ניתן ורצוי לבצע זאת גם בפרויקטים שמעוניינים למתג באופן חיובי, כמובן שרצוי לפעול במהירות אם מדובר בפרויקט שלו אזכורים שליליים באינטרנט.
ביקורת שלילית על חברת נדל"ן ב-Google My Business

השירותים הניתנים לחברות ולאנשים בתחום הנדל"ן

היכן יכול להופיע מידע שלילי על חברות נדל"ן?

היכן יכול להופיע מידע שלילי על חברות נדל"ן?

המטרה העיקרית היא להביא לדחיקה של אזכורים שליליים מהעמוד הראשון ב-Google" ולכן יש להכניס כמה שיותר תכנים חיוביים הממתגים את היזם, המתווך או הקבלן, תוך דגש על שם המותג או האדם שעל תוצאותיו רוצים להשפיע.
 
בין היתר, מדובר בפעולות של העלאת תוכן, פרסום כתבות חיוביות באתרי חדשות, קידום ואופטימיזציה לזירות שאנו מנהלים או פרסמנו בהן, וכמובן מעקב מתמיד אחר תוצאות החיפוש, איתור מגמות וטיפול בהן. לכך יש לצרף את הפעולות לעידוד פרסום של חוות דעת חיוביות על החברה. הדברים שהזכרנו כאן הם כלליים, אבל חשוב לומר כי כמו בכל תחום, גם בניהול מוניטין לחברות נדל"ן, הפתרון האינטרנטי מותאם באופן אישי לכל לקוח לפי הבעיה הספציפית והצורך הקיים.

ניהול מוניטין ליזמים, לקבלנים ולמתווכים - שאלות ותשובות

התשובה היא חד משמעית כן! גם אם אין מידע שלילי בתוצאות החיפוש. לעתים, המידע השלילי פשוט מגיע, שכן אין כמעט קבלן או יזם מנוסה, ללא תביעות או פרוטוקולים משפטיים הנושאים את שמו – לעתים גם בנושאים פעוטים, ולקוחות פוטנציאליים הנחשפים למידע זה לא בוחנים אותו לעומק ועלולים לחשוב שמדובר במידע שלילי במיוחד. גם אם אין מידע שלילי כיום, בהחלט רצוי לבצע ניהול מוניטין להשגת שליטה בתוצאות החיפוש.

אם טרם פרסום הכתבה לא בוצעה כל פעילות ניהול מוניטין, ודאי שיש לפעול כדי לייצר נוכחות חיובית. ככל, הסרת כתבה שלילית או דחיקה שלה מטה, עלולה לעתים להיות מורכבת, כל עוד היא טרייה ורלוונטית. עם זאת, ראוי להתחיל בצעדים שיקלו על המלאכה הזו בהמשך הדרך.

זו שאלה שאנחנו נתקלים בה המון. התשובה אינה חד משמעית, וראוי לציין שפעולות שמבוצעות היום יורגשו לאחר תקופה מסוימת ב-Google. לעתים, נדרש זמן לא קצר כדי להתמודד עם מידע שלילי בתוצאות החיפוש. פעילות כזו תלויה בכמות האזכורים השליליים ובחוזקם – היא יכולה לארוך מספר חודשים בודדים או אף יותר משנה במקרים מסוימים. בכל מקרה, מומלץ להמשיך ולשמר את המוניטין החיובי באופן שוטף.

ככלל, לא מתאפשר למחוק ביקורות שליליות, במיוחד בכרטיסי Google My Business. תגובה פוגענית שיש בה לשון הרע או שפה לא הולמת, או כזו שפורסמה על ידי יוזר מפוקפק ופיקטיבי, עשויה להימחק באמצעות דיווח ל-Google.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button