צפו: מהו כרטיס מידע ב-Google ואיך ניתן לנהל אותו?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה
הצהרת בעלות על כרטיס המידע של גוגל

אם חיפשתם בשנים האחרונות דמות מוכרת וציבורית, בטח שמתם לב לקופסת המיתוג בצד שמאל של תוצאות החיפוש. בטח גם ראיתם שחלק מהפרטים שמופיעים שם, נשאבים ממקורות אינטרנטיים כמו ויקיפדיה או מאגרי תמונות. 

בתוך קופסת המיתוג, ישנה אופציה להוסיף פרטים שונים, כולל לינקים, תמונות, ספרים, מאמרים וחומרים נוספים. איך מוסיפים ומנהלים את אותו כרטיס מידע? לשם כך, יש להצהיר בעלות על אותו כרטיס המידע הנושא את שמכם. קחו בחשבון שבד”כ כרטיס המידע הזה, מופיע לאנשים מוכרים, מפורסמים וציבוריים.

צפו במאור קפלנסקי מסביר על כרטיס המידע:

מי צריך הצהרת בעלות על כרטיס המידע?

הצהרת בעלות על כרטיס המידע חשובה עבור כל מי שיש לו אישיות מוכרת ומעוניין שהמידע המופיע תחת השם שלו בתוצאות החיפוש בכלל ובקופסת המידע בפרט, יהיה עדכני, רלוונטי וכמובן מחזק את המוניטין האישי והמקצועי, כמו:

  • ספורטאים (שחקני כדורגל וכדורסל וכו')
  • אומנים (שחקנים, מוזיקאים וכו')
  • אנשי ציבור (פוליטקאים, ראשי רשויות, צבא, משטרה כו')
  • אנשי אקדמיה (מרצים, דיקנים, פרופסורים, דוקטורים וכו')
  • סופרים ועיתונאים
  • כל מי שיש לו ערך ויקיפדיה והנוכחות האינטרנטית תחת השם שלו חשובה לו

למה צריך הצהרת בעלות על כרטיס המידע?

בעידן הדיגיטלי, אין דבר חשוב יותר מהמידע המופיע תחת שם המותג שלכם (במיוחד אם שם המותג הוא השם האישי שלכם). המידע שמופיע שם הוא הבסיס לניהול המוניטין באינטרנט והוא יכול ללוות את האישיות עוד הרבה שנים קדימה (שלא לומר לנצח).

אנשים שעושים קריירה המבוססת על השם שלהם (כמו אלה שברשימה למעלה), צריכים לשאוף עד כמה שניתן לשלוט המידע האינטרנטי שמופיע עליו.

פיצ’ר כרטיס המידע מאפשר להגיע לשליטה על המידע המופיע עליכם בתוצאות החיפוש של Google, על ידי הצהרת הבעלות. 

הצהרת בעלות על כרטיס מידע גוגל

אילו נתונים אפשר לשנות לאחר שאושרה הצהרת הבעלות?

ניתן להגיש בקשת עריכה/שינוי כמעט על כל מידע המופיע בכרטיס המידע (ראו רשימה לדוגמא), אך חשוב לציין כי יכולים Google אינו מתחייב לשנות את המידע לפי הבקשות (למרות שמהניסיון שלנו, הצעות העריכה התקבלו ב- 90% מהמקרים). 

  • ספרים ומאמרים
  • תוכניות טלוויזיה וסדרות
  • תמונות
  • אנשי משפחה
  • הפניות לרשתות חברתיות
  • שירים וסרטונים
  • תאריך לידה

בנוסף, חשוב לציין כי המידע אותו אנו מעוניינים לעשות, חייב להיות מבוסס על מקורות אינטרנטיים סמכותיים (כמו אתרי חדשות מוכרים, ויקיפדיה, IMBD, חנויות ספרים מוכרות, אינדקסים של שחקנים וספורטאים ועוד. 

מאור קפלנסקי

מאור קפלנסקי

עיתונאי לשעבר, בלוגר, יועץ, מרצה ומשווק אינטרנטי שזכה להכרה מקומית ובינלאומית בתחום המיתוג האישי וניהול המוניטין באינטרנט. מנכ”ל ומייסד eBrand – ניהול מוניטין באינטרנט. בנוסף לניהול eBrand משנת 2008 והובלת מאות פרויקטים מוצלחים, קפלנסקי מעביר הרצאות בנושא ניהול מוניטין באינטרנט לחברות, ארגונים, בעלי עסקים ועוד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button