איזה סוגים של ניהול מוניטין באינטרנט קיימים, ואיך תדעו מה אתם צריכים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

תחום ניהול המוניטין הדיגיטלי (Online Reputation Management) התפתח בשנים האחרונות בצורה דרמטית, בארץ וגם בעולם. אם בעבר (לפני כמה שנים בודדות), אנשים ועסקים חיפשו דרכים למחוק כתבות שליליות, להעלים אזכורים בעייתיים או שליליים, להסיר ידיעות פוגעניות או לא נכונות, ולשפר את מצב תוצאות החיפוש שלהם במנועי החיפוש, היו צריכים להיעזר במערכת פרסום משומנת, עם יח"צנים ודוברים, הרי שעם התפתחות האינטרנט והדיגיטל, הדבר הפך לנגיש, זמין ופשוט יותר. 

eBrand, כחלוצה בתחום בישראל – הסוכנות הראשונה שהחלה לעסוק בניהול מוניטין בארץ, מטפלת כל חודש בעשרות פרויקטים וקמפיינים לניהול מוניטין ומיתוג אישי ברשת – באתרי החדשות, ברשתות החברתיות, בסרטונים, במאמרים, בבלוגים ובאתרי אינטרנט שהיא עצמה מקימה. עם זאת, שמנו לב לדפוס חוזר, או יותר נכון לשאלה שחוזרת על עצמה בכל פגישת ייעוץ והכנה לפרויקט ניהול מוניטין – "מה הכי טוב לי?", כלומר איזה סוג של ניהול מוניטין מתאים ללקוח או לחברה?

החלטנו להרים את הכפפה ולספר לכם בקצרה על הסוגים הקיימים בתחום ניהול המוניטין:

ניהול מוניטין אישי – ניהול מוניטין לאנשים

אנשי עסקים, בעלי תפקיד ציבורי, ידוענים, מפורסמים או אנשים פרטיים שסובלים מתוצאות חיפוש שליליות – לכל אלו מתאים קמפיין לניהול מוניטין אישי. בין אם מדובר בכתבה שלילית, סרטון לא מחמיא, תמונות שהודלפו, ידיעות כוזבות או בלוג שמתריס נגד אותה אישיות – קמפיין לניהול מוניטין אישי באינטרנט יניב תוצאות חיוביות תרתי משמע. 

לרוב, הקמפיין ילווה בתקשורת שוטפת עם אותה אישיות, ואף נערוך עם אותו אדם מספר פגישות לטובת יצירת תוכן, עדכונים, מעבר על דו"חות וגם בחינת האסטרטגיה לאורך זמן. במהלך הקמפיין נפרסם ידיעות חיוביות ומכוונות מטרה, כדי לשנות את תוצאות החיפוש, תוך קבלת שליטה על התוצאות שגוגל יציג במהלך החיפוש. 

כמו כן, האם אדם יכול להיות גם שם מותג? ברוב המקרים, התשובה היא חיובית! 

ניהול מוניטין לעסקים – ניהול מוניטין עסקי

בדומה לניהול מוניטין אישי, גם במקרה של חברות, תאגידים, עסקים קטנים או גדולים, ארגונים ועמותות, עלולות להתפרסם ידיעות כוזבות, כתבות שליליות, מאמרים או סרטונים לא מחמיאים, ולעיתים אף Fake News מצד המתחרים.

קמפיין ניהול מוניטין לעסקים, מתחיל בדרך כלל בפגישה עם גורמי השיווק, הפרסום והניהול בחברה, כדי לסלול ביחד אסטרטגיה חדשנית ומתקדמת, לעיתים בשילוב עם גורמי הפרסום בחברה. ניהול מוניטין לעסקים יכול גם לכלול מאפייני שיווק של מוצרים או פרויקטים שהחברה מציעה, ובכך ניתן לקבל גם אפקט שיווקי, מלבד ניקוי תוצאות החיפוש. 

במהלך הקמפיין, ניתן לערוך ראיונות עם אנשי מפתח בחברה, פרסום כתבות חיוביות ושיווקיות, הקמת פרופילים עסקיים ברשתות חברתיות, כולל דף עסקי בפייסבוק, ניהול דף עסק ב-Google My Business ועוד. 

כמו כן, ברוב הפעמים, מנהלי החברה מאמצים גם את המלצתנו, והיא ניהול תגובות וביקורות בדפים עסקיים, מה שמגביר ותורם רבות למוניטין העסקי. 

ניהול מוניטין ברשתות חברתיות

לא פעם אנחנו נתקלים בסטטוס, תמונה, סרטון קצר או אפילו תגובה פוגענית, מעליבה, משחירה, מתריסה או פשוט שלילית לגבי מוצר, שירות, חברה או אישיות. מלבד מיצוי הליכים מול אותו גורם, קמפיין לניהול מוניטין ברשתות החברתיות מאפשר מענה יעיל ואפקטיבי לאותם מקרי שיימינג לא מוצדקים, שמתרחשים לעיתים קרובות ברחבי הרשתות החברתיות. במהלך הקמפיין, יינתן מענה לתגובות, יפורסם תוכן חיובי, יפתחו עוד עמודי פרופיל וקבוצות ועוד. כמו כן, במהלך הקמפיין ישנה הקפדה מחמירה על איכות התכנים ועל כמותם, שכן המערכות השולטות ברשתות החברתיות רגישות במיוחד לפרופילים מזויפים ולספאם.

ניהול מוניטין באתרי חוות דעת וביקורות

בוקינג, זאפ, דפי זהב, Tripadvisor וכמובן Google My Business ו-Google Reviews – כל הפלטפורמות האלה התחזקו בשנים האחרונות בכל הנוגע לחוות דעת, ביקורות, המלצות ותגובות. עם זאת, לא הכל תמיד ורוד, ומדי פעם ישנו לקוח לא מרוצה או לא שבע רצון, שמעלה את חוויותיו מהשירות או מהמוצר באחד מהאתרים המאפשרים השארת חוות דעת. ביקורות שליליות על בית עסק עלולות לגרום לנזק משמעותי, שיתגבר במידה ובעל העסק מתעלם או לא מגיב להאשמות. 

ניהול מוניטין באתרי חוות דעת הפך בשנים האחרונות למבוקש ופופולרי, גם בקרב בתי עסק שאינם סובלים מאזכורים שליליים או ביקורות רעות. בית עסק שמגיב ועונה לכל ביקורת משדר אמינות, יחס חם ללקוח ואוזן קשבת, על כן המוניטין שלו מושפע בהרבה מן המקרים מאותן ביקורות וחוות דעת.  

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button