אשמת הכוכבים: השפעת ביקורות גולשים על SEO

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - SEO
תוכן עניינים

גוגל מתקרבת בצעדי ענק לחגיגות חצי יובל והנתונים מדהימים: בכל שנייה מתבצעים כ-40 אלף חיפושים במנוע החיפוש שלה, ביום יש כ-3.5 מיליארד חיפושים ובשנה כ-1.25 טריליון (אלף מיליארדים) של חיפושים. מה זה אומר? גם אם יש לכם קידום ממומן לעסק, החיפוש האורגני הוא הדרך הטובה ביותר ליצירת נוכחות באינטרנט והוא למעשה דלת הכניסה של הגולשים לאתר שלכם.

אחד האלמנטים המורכבים ביותר בנושא שיווק ברשת הוא SEO. במשך שנים רבות ההתמקדות של החברות נוגעת בתכנים, בקישורים ובמילות מפתח. אלו אכן מרכיבים חשובים בקידום אורגני, אך מתברר כי לביקורות גולשים יש השפעה רבה. גוגל מכניסה למשוואת ניהול המוניטין את ביקורות הגולשים ועל פי הנתונים 93 אחוזים מהגולשים יחליטו אם לרכוש או לא לרכוש על פי הביקורות. הנה מה שאתם צריכים לדעת על ההשפעה של ביקורות גולשים על SEO.

למה ביקורות באינטרנט חשובות ל-SEO?

זה עניין של אמון. שאלו את עצמכם על מי אתם סומכים יותר – על איש מכירות שאומר לכם שהמוצר של החברה שלהם הוא הכי טוב, או על לקוח שאומר את אותו הדבר? הנטייה היא לסמוך על מה שאחרים אומרים עלינו יותר ממה שאנחנו אומרים על עצמנו, וכך גם גוגל עושה. האלגוריתם של גוגל בוחן כמה אמון לתת בחברה שלכם על ידי "קריאת" הביקורות של הצרכנים. כאשר לקוח כותב ביקורת על החברה שלכם, זה אומר לגוגל כמה דברים חשובים: 

  • החברה היא ארגון לגיטימי
  • יש לקוחות אמיתיים שנמצאים עם החברה בקשר
  • מידת השירותיות של החברה

 

הנקודה השלישית קריטית עבור SEO. ככל שתקבלו יותר ביקורות חיוביות, כך עולה הסבירות שגוגל יסווג את המותג שלכם כמשאב מהימן ויקדם את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות. בהתחשב בעובדה ש-75% מהאנשים לא גוללים מתחת לעמוד הראשון ושחיפוש אורגני מהווה 51% מהתעבורה ברשת, לא קשה להבין מדוע עליכם להשקיע זמן בהשגת ביקורות גולשים. הביקורות לא רק מעלות את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש, יכולה להיות להן גם השפעה מכרעת על המרות. על פי BrightLocal, שביצע סקר בין צרכנים, 57 אחוזים מהם ייקנו רק מעסק שיש לו ארבעה כוכבים ומעלה.

איברנד - SEO

לא רק כמות: גם האיכות חשובה

עמוד התוצאות של מנוע החיפוש (Google's serp) מראה את כל התוצאות הרלוונטיות של חיפוש שגולש (וצרכן פוטנציאלי של העסק שלכם) מבצע באינטרנט. בחיפושים לוקאליים, הגולש רואה בתוצאות החיפוש את Google's Local 3-Pack. זוהי רשימה של שלושה עסקים מקומיים שמופיעה במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. 

לדוגמה, כשמחפשים בפתח תקווה את המילה "פיצה", גוגל בדרך כלל יראה בשלושת המקומות הראשונים פיצריות שיש להם הרבה ביקורות וגם ציון גבוה. זו דוגמה טובה לחשיבות של ביקורת איכותית שגורמת להגדלת מספר ההקלקות. שיעור הלחיצה (CTR –  Click Through Rate) המשוקלל של השלישייה הזו עומד על 47.79% הקלקות.

איברנד - SEO

אם יש בשלישייה הזו שני עסקים עם חמישה כוכבים ו-15 ביקורות ועסק אחד עם ארבעה כוכבים ו-250 ביקורות, רוב האנשים יקליקו על העסק עם הכי הרבה ביקורות. למעשה, על פי BrightLocal, הגולש ייתן אמון בעסק שיש לו מספר ממוצע של 40 ביקורות. בהתחשב בכך שהאלגוריתם של גוגל מושתת על התנהגות הגולש, לא מפתיע לגלות שקיים קשר חזק בין ביקורת איכותית לבין מיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

ביקורות באתרים אחרים

אז הבנו שבאופן לא מפתיע הביקורות מגוגל משפיעות על SEO, אבל מה עם ביקורות באתרים אחרים? לגולשים ולצרכנים בפוטנציה יש שלל אפשרויות לשתף בחוויה שהם חוו בשימוש במותג שלכם. גוגל מכניסה לעמוד החיפוש את הביקורות מאתרים אחרים, אך לא תמיד בצורה שווה. אם חיפשתם את "אתר החרמון", אתם יכולים לראות שיש ביקורות לא מעטות בגוגל, אך גם באתר "צימר" תחת הכותרת "ביקורות מהאינטרנט".

איברנד - SEO

התעדוף יכול להתבצע לטובת אתרים קטנים יותר, תלוי בהתנהגות הגולשים. לדוגמה, אם יש לעורך דין 150 ביקורות בפייסבוק, אך רוב הגולשים מחפשים עורך דין באתר נישתי, האתר הקטן יזכה לתעדוף על פני ענקית כמו פייסבוק. 

הכלי Google My Business כולל גם אתרים אחרים, ולא רק את גוגל. החלק של "ביקורות מהאינטרנט" מתעדכן באופן דינמי. כלל האצבע הוא שאם גוגל רואה שיש אתר ביקורות אחר עם "תוצאות עשירות" (Rich Snippets – חיפוש עם תוצאות ויזואליות ומידע במקום לינק בלבד) שנמצא בעמוד הראשון, הוא יופיע ב-Knowledge Panel, אותו תא שנמצא לצד תוצאות החיפוש.

שימוש באתרי ביקורת אחרים לא רק שיכול להגדיל את החשיפה למותג שלכם, אלא מספק לגוגל מידע נוסף על איכות החברה לצרכי SEO. נסו לברור את אתרי הביקורת שהכי מתאימים לעסק שלכם ושקלו לפתוח קמפיין על מנת להשיג עוד ביקורות בהם.

האם ביקורות באתר הבית משפרות את תוצאות החיפוש?

איברנד - SEO

עד כאן ברור שביקורות בגוגל וביקורות באתרים אחרים משפיעות על ה-SEO. אולם, אי אפשר להיות נחרצים באותה מידה לגבי ביקורות שנמצאות בתוך אתר הבית. אתרים רבים מטמיעים או משכפלים את הביקורות מגוגל, מפייסבוק ומאתרים אחרים אל תוך אתר הבית. למהלך הזה אין השפעה על תוצאות החיפוש כיוון שהאלגוריתם של גוגל יודע לזהות שהמידע זהה ולא מדובר בביקורות חדשות.

אז למה בכל זאת כדאי לשקול להציב ביקורות באתר הבית עצמו? מדובר על יצירת אמון מול הגולש או הלקוח הפוטנציאלי. מכיוון שרכיב זה נכלל במסכת השיקולים של גוגל, קיים סיכוי טוב שזה יעזור מבחינת SEO, גם אם לא באופן ישיר.

השפעה על מילות מפתח של SEO

ביקורות טובות יכולות לשפר את המיקום של מילות המפתח שהוגדרו. גוגל מסווג את הביקורות כתוכן, ולכן הביקורות משמשות בין היתר כתוכן שהגולש כתב על המותג שלך. זה יכול לעשות פלאים מבחינת SEO. גוגל מאתר את הביקורות, מזהה את מילות המפתח ומבין את המשמעות של הביקורת בהקשר בו נכתבה. אפשר לראות בתמונה למטה שאם הביטוי "משלוח מהיר" יופיע בביקורות רבות, גוגל יידע לשפר את תוצאות החיפוש של העסק שלכם כאשר הגולש יקליד את הביטוי "משלוח מהיר".

איברנד - SEO

האם ביקורות שליליות משפיעות על SEO?

מילות מפתח משפיעות על ה-SEO שלכם כיוון שגוגל משתמש בעיבוד שפה טבעית (Natural Language Processingׂׂ) ומצליח להבין את ההקשר של הביקורות. לכן נשאלת השאלה מה ההשפעה של ביקורות שליליות. בגוגל מודעים לכך שתקבלו ביקורות שליליות ומבין את זה. מה שחשוב עבור גוגל: איך אתה מגיב לביקורות שליליות וכמה מהר אתה מגיב. בגוגל ממליצים כי לא משנה אם הביקורת חיובית או שלילית, חשוב שתגיבו באופן מיידי. 

מספר ביקורות שליליות לא יסבו נזק למותג, כל עוד תטפלו בהם כמו שצריך. ברור שביקורות שליליות רבות יפגעו במיקום שלכם בתוצאות החיפוש. למרות ההמלצה להגיב לכל ביקורת, 75% מהעסקים לא מגיבים כלל. ברור שאי אפשר להגיב לכל ביקורת, במיוחד אם מדובר בחברת ענק, אך אפשר להתקין תוכנות או אפליקציות שמגיבות באופן אוטומטי ומשתמשות בבינה מלאכותית.

מקור: Birdeye.com

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button