ביהמ"ש הורה: להסיר מידע שהתפרסם על נכה צה"ל ב"תולעת המשפט"

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - תולעת המשפט
עו"ד אליק רובין
             עו"ד אליק רובין
לפני כחצי שנה הבאנו את סיפורו של א.מ., נכה צה"ל, שסבל מנזק מצטבר במישור האישי, בעקבות מידע משפטי ישן (מלפני כעשור), שהתפרסם באתר תולעת המשפט. המידע המשפטי בעניינו של א.מ., הכיל פרטים אישיים ואינטימיים של מקרה משפחתי, שהופיע גבוה התוצאות החיפוש תחת שמו.
 
המשך פרסום המידע הפריע לא רק לא.מ. עצמו, אלא גם, ואולי בעיקר, לבני משפחתו, בת זוגו וילדיו, ששמם ופרטיהם האישיים הופיעו באותם מסמכים. יש לציין כי א.מ. מתגורר ביישוב קטן, עובדה שחיזקה את הפגיעה בו, היות ואותו מידע היווה בסיס לרכילות והאשמות כלפיו בסביבתו הקרובה. בעקבות כך, יצא א.מ. למאבק משפטי מול אתר "תולעת המשפט", שסירב, במשך תקופה ארוכה, כחלק מהמדיניות הנוקשה שלו, לכל פנייה אנושית להסיר את הפרסום.                                                     
שופטת יעל וילנר
     שופטת יעל וילנר (ויקיפדיה)
השבוע, לאחר הליכים משפטיים רבים, נענה בית המשפט העליון לבקשתו של עו"ד אליק רובין, המייצג את א.מ.. בפסק הדין הורתה השופטת יעל וילנר כי צו איסור הפרסום שניתן על-ידי בית המשפט המחוזי, יתוקן באופן שייאסר פרסום שמו של א.מ. ובני משפחתו, לרבות כל פרט מזהה שלהם. איסור פרסום זה יתייחס לפסק הדין עצמו, לגזר הדין וכן לכל מסמך שהוא חלק מהתיקים שבעניינו.

עורך דין רובין התייחס לפסק הדין וציין כי "בית המשפט העליון הבהיר, כי איסור כל פרט מזהה אודות מתלוננות בתיקי אלימות במשפחה וילדיהן, משמעו גם איסור שמו של בן המשפחה העומד לדין". 
 
אנו מקווים כי פסיקה זו תהיה צעד נוסף של המערכת המשפטית בישראל להכיר ב"זכות להישכח" כזכות לגיטימית עבור כל אדם, במיוחד אם מדובר באדם פרטי, שאין בו עניין ציבורי ובהליכים משפטיים ישנים. 

גם אתם או מכריכם נפגעים ממידע משפטי ישן המפורסם תחת שמם באינטרנט? הצטרפו לעצומה שפרסמנו למען קידום החוק של ה"זכות להישכח", עליה חתמו כבר כ-100 אנשים. 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button