Google מרחיבה את תצוגת התמונות בתוצאות החיפוש האורגניות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

במסגרת הבלוג הזה, אנחנו מעדכנים מפעם לפעם בניסויים, מחקרים ובמידע חדשני ומעניין בנושאי הדיגיטל והרשת. במהלך העבודה השוטפת על מספר פרויקטים במקביל, שמנו לב כי כאשר אנחנו מחפשים שם של אישיות מסוימת, ישנו הבדל בצורת הצגת תוצאות החיפוש – בכל הנוגע לתמונות.

זה למעלה מעשור ש-Google מציגה כחלק מתוצאות החיפוש, תמונות שקשורות לאדם, אישיות, מותג, חברה, ארגון או אפילו חפץ דומם. בדרך כלל, היה מדובר במספר קטן של תמונות, וככל הנראה, אם תחפשו גם עכשיו משהו ב-Google, תופיע לכם בראש הדף שורת תמונות שקשורות למה שחיפשתם. 

השגרירה שלנו ב-Google.com

אז מה החידוש?

גם במנוע חיפוש הישראלי (co.il), וגם במנוע החיפוש העולמי (.com), שמנו לב שלעיתים, שורת התמונות הבודדת, הפכה לשלוש (3) שורות של תמונות – בתוך תוצאות החיפוש. כלומר, בחלק מהביטויים שחיפשנו, Google בחרה לשלב 3 שורות של תמונות – למעלה מ-12 תמונות, שהוצגו במהלך חיפוש פשוט של אישיות ב-Google. 

חשוב להדגיש – התמונות מופיעות בתוצאות החיפוש הרגילות של Google, ולא מדובר במנוע חיפוש תמונות או משהו כזה. לפי ההערכה שלנו, Google בוחרת להציג את השורות הללו, מכיוון שהרבה מהגולשים בחרו לחפש את תמונות האישיות או המוצר, ועל כן Google לומדת את התנהגות הגולשים, ומתאימה את תוצאות החיפוש אליהם.

כך לדוגמה, אם ברחבי העולם חיפשו את בר רפאלי, ואח"כ חיפשו את הביטוי בצירוף המונח "תמונות" או "צילומים", או נכנסו למנוע חיפוש התמונות, הרי ש-Google רואה ולומדת את התנהגות הגולשים, ובכך היא מחליטה לשלב מספר רב של תמונות, היישר בתוצאות החיפוש הכלליות. 

האם מחפשים הרבה תמונות של אשתו של יגאל בשן ז"ל, מיקה בשן?

גם בארץ זה קורה – אך בעצימות נמוכה. נחשפנו לראשונה לפיצ'ר הזה במהלך חיפוש תמים של שם לקוח, ולקח לנו זמן לשחזר את הצגת התמונות כאשר חיפשנו אנשים אחרים. מכאן שניתן להבין, שהאופציה הזו היא בגדר "ניסיון". נכון להיום, רוב המשתמשים לא יראו אותה כברירת מחדל, אלא אם הם יחפשו ביטוי כלשהו, שהגולשים אחרים חיפשו ורצו לראות תמונות שלו. 

תגיות עם תמונות – אופציה בחיתולים

עוד דבר שנתקלנו בו בזמן האחרון, הוא הופעת תגיות עם תמונות ממוזערות, מעל שורת התמונות בתוצאות החיפוש. Google יודע להציג לנו ביטויי חיפוש דומים וקשורים למה שחיפשנו, כולל הצעות וחיזויים. אם נחזור לבר רפאלי, נוכל לראות שאנשים חיפשו טפטים למחשב, את בן זוגה לשעבר לאונרדו דיקפריו, שמלה, בעלה ועוד. 

עם זאת, הפיצ'ר החדשני הזה יכול לגרום לנזק. לא פעם, Google מציע השלמות, חיזויים או תגיות קשורים לאזכורים שליליים כמו גניבה, כלא, עוקץ, תרמית, שוחד וכו', ועל כן הפיצ'ר הזה עלול לגרום לנזקים ובעיות בתוצאות החיפוש.

מוקפות באדום: תגיות חדשות הקשורות לביטוי החיפוש

בכל מקרה, אנחנו נמשיך לעקוב, ולעדכן אתכם בהתפתחויות האחרונות לגבי הפיצ'רים הללו, ועל אלה שבדרך. 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button