האצבע לא נחה: השפעת גלילה רציפה בחיפוש Google על ניהול מוניטין

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - גלילה רציפה

בסוף 2022 Google הכריזה כי היא מבצעת שינוי בתוצאות החיפוש. מעבר מתוצאות המחולקות לעמודים לחוויית גלילה רציפה גם במחשבים שולחניים (דסקטופ) ולא רק בסלולר. כרגע מדובר רק על חיפוש באנגלית ומארצות הברית, אך כפי שקרה עם חידושים קודמים, Google צפויה להחיל זאת בהדרגה על שפות ומדינות נוספות.

האות o המפורסמת בצבע צהוב, שמופיעה ברצף בתחתית העמוד בלוגו של מנוע החיפוש, תיעלם בהדרגה ובמקום הגולשים יגללו כלפי מטה עד שיימאס להם. מהן המשמעויות בנוגע לניהול מוניטין ברשת? מוזמנים לקרוא את הניתוח שלנו למהלך.

תוצאות החיפוש ב-Google

אין קץ לגלילה

על פי מספר מחקרים שבדקו דפוסי גלישה באינטרנט, הרוב המוחלט של הגולשים מסתפק בתוצאות המופיעות בעמוד הראשון ולא עובר לעמוד מספר 2 ואילך. בחיפוש מובייל העניין השתנה כבר מסוף שנת 2021. עם כניסת הרשתות החברתיות לחיינו בכלל ולסלולר בפרט, התרגלנו לתנועת הגלילה האינסופית של האצבע בפייסבוק, בטוויטר (או X על פי אילון מאסק), באינסטגרם, בלינקדאין ובשנים האחרונות גם בטיקטוק.

גם ב-Google הבינו את הכיוון והחיפוש בנייד הפך לגלילה מתמשכת בשנה-שנתיים האחרונות. כעת המגמה היא לעבור לגלילה מתמשכת גם במחשבים שולחניים, בהם מתבצע שימוש במקומות עבודה, במשרדים ממשלתיים וגם בבתים. המשמעות המיידית שתוך זמן לא רב הנושא של תוצאות במקום נמוך, אלו שאנחנו לא רוצים שיגיעו אליהן, יהיו נגישות יותר לגולשים.

ניהול המוניטין שלי ייפגע?

בתור מומחים לניהול מוניטין, אנחנו מסייעים לאנשים ולעסקים לשפור את המוניטין שלהם ברשת, כפי שכבר ביצענו בעבר ואנו מבצעים כיום עם לקוחות רבים. פונים אלינו אנשים ובעלי עסקים ומפנים אותנו לאזכורים שליליים המופיעים עליהם ברשת ומשפיעים עליהם לרעה במציאת עבודה חדשה, בשיתופי פעולה עסקיים, בקריירה האקדמית שלהם בהיכרויות אישיות ועוד.

על מנת לדחוק אזכורים שליליים מזיקים אלו, אנו יוצרים ומשתמשים בתוכן חיובי במטרה להעצים את המוניטין האמיתי תוך שימוש באתרי אינטרנט, ברשתות חברתיות ובשלל דרכים יצירתיות. בפעילות מוניטין מוצלחת האזכורים השליליים נדחקים מטה, כך שמיעוט קטן של גולשים, אם בכלל, נחשף אליהם.

כפי שהזכרנו, במצב החדש, בו גם בישראל לא יהיו יותר עמודי חיפוש אלא תוכן רציף ונגלל, האזכורים השליליים עלולים להיות נגישים יותר ולפגוע בפעילות ניהול המוניטין השוטפת. ככל הנראה התוצאות שעד היום היו בעמוד 2, כלומר תוצאות 11-20, יקבלו חשיפה גדולה מעט יותר. האם יש לבצע דברים בצורה שונה מעתה כדי שניהול המוניטין לא ייפגע בצורה קריטית?

ראשית, חשוב לציין שגם במעבר לגלילה רציפה, דפוסי הגלישה של הגולשים לא משתנים יותר מדי. אמנם הפיתוי לגלול עוד ועוד מתעצם, אך עדיין סקרים ומחקרים שבחנו קליקים ומעקב עיניים מראים ש-10 התוצאות הראשונות בתוצאות החיפוש מספיקות עבור כ-90% מהגולשים.

בנוסף, אלגוריתם החיפוש של Google, המתעדכן מעת לעת, לא השתנה בצורה דרסטית בעקבות השינויים בהרגלי הגלילה. עד שנבין באופן מוחלט את השפעות הבינה המלאכותית על אלגוריתם החיפוש, מניסיוננו אפשר לקבוע שהעדכונים אכן משפיעים, אך לא גורמים לתזוזות חדות יותר מדי.

אז מה בכל זאת צריך לעשות?

אחרי שהבנו כי השד לא כל כך נורא, עדיין קיימות פעולות שכדאי לנקוט בעקבות השינויים האחרונים. במצב בו יש לכם יותר מאזכור שלילי אחד, מומלץ להגדיל את הנוכחות והשליטה שלכם על תוצאות החיפוש מעבר לעמוד הראשון. איך עושים את זה? מקימים עוד נכסים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט ופרופילים ברשתות חברתיות נוספות.

כמו בכל פעילות ניהול מוניטין, התוכן צריך להיות איכותי וכזה שעונה בצורה טובה לשאלות של הגולשים. ייתכן ויידרשו יותר פעולות אופטימיזציה ופעילות מוגברת ברשתות החברתיות כדי להגדיל את החשיפה החיובית. ביקורות חיוביות על העסק שלכם ב-Google Business Profile יועילו גם כן כיוון שאז הגולש ישהה זמו יותר בעמוד הראשון בו מופיע כרטיס העסק.

לסיכום, כמו בשינויים קודמים שביצעה Google בתוצאות החיפוש שלה, בטווח המיידי אנו עלולים לראות פגיעה בשמכם או בשם המותג שלכם, אך לטווח הארוך קיים ארגז כלים שלם של פעולות אותן ניתן לבצע ושלפי ניסיוננו הרב משפיעות בצורה טובה על התוצאות ומשפרות את המוניטין האינטרנטי. עמוד 2, שבפעילויות מוניטין עד כה לא זכה להתייחסות אינטנסיבית, הופך בהדרגה להיות רלוונטי יותר ולכן יש לקחת אותו בחשבון ולא רק את העמוד הראשון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button