ההבדל בין מחיקת אזכורים שליליים לדחיקת אזכורים שליליים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

רבים מאלה שפונים אלינו בבקשה לטפל באזכורים השליליים שנמצאים ב-Google תחת שמם (או שם המותג שלהם), מתבלבלים בין מחיקה של אזכורים שליליים לבין דחיקה של אזכורים שליליים.

הבלבול בין שתי הפעולות, נובע בעיקר מפרסומים ברחבי הרשת, שמבטיחים שירות של מחיקת אזכורים שליליים. למעשה, אופן הטיפול באזכורים שליליים ב-Google מורכב מכמה פרמטרים והאמצעים לטיפול, מחיקה או דחיקה, שונים אחד מהשני.

מחיקת אזכורים שליליים – לא בכל קמפיין

Stuart-Miles1-300x300כאשר לקוח בעל אזכורים שליליים ניגש אלינו בבקשה לטפל בהם, ראשית נעשית בדיקה טרם תחילת הקמפיין, לגבי האופציה של מחיקת האזכורים השליליים. מכיוון ש- Google הוא מנוע חיפוש שסורק דפי אינטרנט של אתרים שקיימים ברשת ומציג את המידע שבהם כל עוד הוא קיים ברשת, מחיקת האזכורים השליליים יכולה להתבצע אך ורק על ידי פנייה ישירה לבעלי האתרים (ובמקרים נדירים על ידיפנייה ישירות ל- Google).

הפנייה לבעלי האתרים מתבצעת באופן הבא: תחילה בודקים אם יש עילה להסרה, כלומר אם המידע לא נכון, לא רלוונטי, פוגעני וכדומה. לאחר מכן בודקים באיזה אתר נמצאים האזכורים – סוג האתר יהיה חשוב מאוד לבחירת האופן שבו מתמודדים מולו:

  • אתרי חדשות – אם מדובר באתר חדשות יש לבצע פניה רשמית אל הגורמים המתאימים באתרים אלו. לכל אתר יש את המדיניות שלו, אבל בעיקרון הם שואפים להישאר נאמנים למקצועיותם ולקהל הגולשים שלהם – ואינם נכונים לבצע הסרה, אלא אם כן יש עילה משפטית לכך.
  • בלוגרים – אם מדובר בבלוגר עצמאי (ובמקרים מסוימים גם אנונימי) יש לנהוג בזהירות בפניה אליו, מפני שהיא יכולה ליצור אפקט הפוך – ולגרום לו לייצר עוד ועוד אזכורים שליליים עוד אזכורים שליליים.
  • אתרים של פסקי דין – מדובר באתרים ששואבים בצורה אוטומטית מסמכים שאמורים להיות נגישים לציבור ממאגרי בתי המשפט. ניתן להסיר מסמכים מאותם אתרים, אבל יש לקחת בחשבון כי לכל אחד יש את המדיניות שלו  – חלקם נעתרים לבקשות, חלקם נעתרים לבקשות רק באמצעות תשלום וחלקם לא נעתרים כלל לבקשות.

פניה באמצעות עורך דין – לפעמים כדאי להיעזר בעורך דין שיפנה לבעלי האתרים, משום שפניה כזאת יכולה להיראות יותר דחופה ורצינית והיא עשויה להיות בעלת השלכות. אך לעיתים פניה כזו יכולה גם ליצור התנגדות ולכן חשוב לדעת מתי לעשות כן.

במידה ומיצינו את כל אפשרויות המחיקה והאזכורים עדיין קיימים, יש לנקוט בדרך השנייה שהיא דחיקת האזכורים השליליים.

הדחקת אזכורים שליליים

cooldesign-300x199המטרה בהדחקת אזכורים שליליים היא לגרום לכך שהאזכורים יירדו למקומות נמוכים בתוצאות החיפוש (בד"כ תחת שם המותג או הבן אדם) – וכך לגרום לצמצום החשיפה שלהם בצורה משמעותית עבור הגולש הממוצע.

הדחקת אזכורים שליליים נעשית באמצעות מגוון רחב של טכניקות ושיטות, חלקן אורגניות וחלקן ממומנות, אשר מותאמות באופן אישי לכל לקוח וקמפיין.

  • ראשית בוחנים את סוג האזכור ואת החוזק שלו.
  • מגבשים תכנית שתעשה שימוש במוניטין חיובי ואמיתי על הלקוח, במטרה לדחוק את האזכור השלילי כמה שיותר אחורה בתוצאות החיפוש.
  • ההדחקה נעשית באמצעות הגברת הנוכחות החיובית והלגיטימית של הלקוח ברשת, על ידי יצירת תכנים מתאימים, יצירת רשת אתרים ועל ידי שימוש בפלטפורמות אינטרנטיות שונות ורשתות חברתיות ופעולות אופטימיזציה שונות (SEO) המכוונות לתוצאות החיפוש.

לסיכום, תחום נושא ניהול המוניטין בארץ הוא מבוקש אך פרוץ למדי. חברות ובעלי מקצוע שמבטיחים מחיקה של אזכורים שליליים, בדרך כלל מתכוונים להדחקה. יש לתת את הדעת על ההבדלים בין שתי הפעולות ולעשות בהם שימוש מושכל ובהתאם לצורכי קמפיין ניהול המוניטין שלכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button