המוניטין של מיט רומני באינטרנט – הפצצת גוגל?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

אם תחפשו בימים אלה את צירוף המילים "Completely Wrong" (שגוי לחלוטין) בגוגל, סביר להניח שתוצאות החיפוש שלכם יוצפו בתמונות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית – מיט רומני.

Mit-Romaniלא מדובר בהצהרה פוליטית מבית מדרשו של מנוע החיפוש, כי אם בצירוף מקרים שנובע מהאופן בו נסרקות התוצאות. רומני יודע ניהול מוניטין מהו – אך לזה הוא בטח ובטח לא ציפה.

האלגוריתם של גוגל למען אובמה?

הכל התחיל לפני מספר שבועות כאשר לפתע הודלפה לתקשורת האמריקאית הקלטה שבמהלכה מיט רומני, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, מאשים וטוען כי 47% מאזרחי המדינה הם "אוכלי חינם שלא משלמים מיסים". המחנה הדמוקרטי בראשותו של ברק אובמה, מיהר באופן טבעי לעשות מטעמים מפליטת הפה של יריבו, ואילו רומני נדחק לפינה ומיהר להודיע כי דבריו לא נוסחו כמו שצריך.

ככל שחלפו הימים ורומני נסק בסקרים, הוא נדרש יותר ויותר לאמירתו הבעייתית ובאחד הראיונות שקיים לאחרונה עם התקשורת הוא אמר כי טענתו הייתה שגויה לחלוטין. באופן טבעי, כל כלי התקשורת סיקרו את דבריו ופרסמו אייטמים חדשותיים בהם צוטטה אמירתו בדבר השגיאה – בצירוף תמונתו. השילוב שבין הציטוט לתמונה הוביל הלכה למעשה למצב בו חיפוש מילות המפתח Completely Wrong יניב את גלריית התמונות הבאה:

למען הסר ספק – לא מדובר ב"הפצצת גוגל"

mitt-romney-completely-wrongיכול להיות שלחלק מכם הזכיר המצב המשעשע הזה את תקרית "הכישלון האומלל" (Miserable Failure) של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. על מנת להביע ולהמחיש את מורת רוחם של מצביעים רבים מהמדיניות של הנשיא בוש, התגייסו חבורה של יוצרי תוכן למשימה להפוך את עמוד הביוגרפיה הרשמי של הנשיא לשעבר (באתר הבית הלבן) לתוצאת החיפוש הראשונה שתופיע בעת חיפוש של צירוף המילים Miserable Failure –  הם גם הצליחו (למרות שכיום תוצאות החיפוש הן כמובן אחרות – ורובן עוסקות בסיפור עצמו…)

הנהלת גוגל ועובדי החברה נמנים אמנם על רשימת התורמים הגדולים ביותר למסע הבחירות של ברק אובמה – אך הפעם לא מדובר בהפצצת גוגל יזומה, כי אם בצירוף מקרים לא מכוון שנובע מהאופן בו פועל האלגוריתם של גוגל הקושר בין הציטוטים המופיעים בידיעה לתמונות המופיעות בה. כלומר, הביטוי "Completely Wrong", הופיע בהרבה אתרי חדשות כטקסט נלווה לתמונה שלו. היום והביטוי הוא כמובן אינו תחרותי, טבעי היה שתמונות של רומני יופיעו גבוה בתוצאות החיפוש תחת ביטוי זה.

האם הסיפור מזיק למוניטין של רומני?

כנראה שלא. בסך הכל מדובר בעוד אנקדוטה ממערכת הבחירות ובטח לא תהיה לכך השפעה על הבוחר האמריקאי. המוניטין שלו היה יכול להיפגע יותר אם במידה ותחת חיפוש שמו (Mitt Romney) היו מופיעות תמונות מביכות (כמו זו למשל…)

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button