ניהול מוניטין בגוגל – 10 מושגים שכדאי לדעת

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

עם כל יום שחולף בעידן הדיגיטלי, מקבל ניהול המוניטין ברשת האינטרנט בכלל, ובמנוע החיפוש גוגל בפרט – חשיבות קרדינלית. בדיוק מהסיבה הזו מצאנו לנכון להביא בפניכם עשרה מושגי יסוד בסיסיים שיעזרו לכם להכיר את תחומי ניהול המוניטין והמיתוג האישי באינטרנט בצורה טובה יותר.

google

1. דחיקת אזכורים שלילייםאחד הענפים העיקריים בהם עוסק תחום ניהול המוניטין באינטרנט. המוניטין האישי שלנו הוא אחד הנכסים החשובים ביותר העומדים לרשותנו ומכאן שגם סביר להניח שבשלב כלשהו כל אחד מאיתנו מחפש את שמו בגוגל – ואם הוא לא מחפש, מישהו מחפש אותו. במידה וישנם אזכורים שליליים הקשורים לשמנו נרצה לדחוק אותם אל תחתית תוצאות החיפוש מוקדם ככל הניתן באמצעות יצירתו ופרסומו של תוכן איכותי ובעל ערך מוסף הקשור לפעילותנו האישית, העסקית או הציבורית.

2. מחיקה מגוגל מצב בו ידיעה מכל סוג שהוא מוסרת לצמיתות מהאינדקס של מנוע החיפוש גוגל ולמעשה לא נסרקת יותר על ידי הרובוטים של ענקית החיפוש. במידה ומדובר על אזכור שלילי כמובן שכדאי להגיע למצב בו הידיעה תוסר מוקדם ככל הניתן. ניתן להסיר מגוגל על ידי פניה לבעל באתר או על ידי פניה לגוגל.

3. פניה לגוגל להסרת אזכור שלילי – אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להביא להסרתו של אזכור מהאידנקס היא בפניה ישירה לגוגל דרך הכלי Google Removal Tool. הפניה תחילה עוברת דרך מערכת אוטומטית ובמקרים מסוימים נעשית בדיקה אנושית. הסיכוי שהאזכור יירד מהאינדקס הוא קטן, היות וגוגל מפעיל את האופציה רק במקרים קיצוניים של לשון הרע, שפה אלימה ופוגענית, תוכן פדופילי וכו'.

פתיחת פרופילים ברשתות חברתיות
פתיחת פרופילים ברשתות חברתיות

4. פניה לבעלי אתר להסרת אזכור שלילי במקרים מסוימים כדאי לנסות את האופציה הפשוטה של לפנות ישירות לבעל האתר ולבקש ממנו להוריד את התוכן השלילי. חשוב לעשות זאת רק אם אתם חושבים שבאמת יש סיכוי כי הוא יענה לבקשה ואין חשש שדווקא הפניה שלכם תגרום לו לחזק את התוכן השלילי ואולי להוסיף עוד דברים רעים עליכם. מניסיון, יש בעלי אתרים שיסכימו לעשות כן כמחווה של רצון טוב ויש כאלה שיסכימו לעשות כן תמורת תשלום. בה בעת, יש כאלה שיסרבו להיעתר לבקשתכם בכל תוקף (בדרך כלל כשמדובר באתרים חדשותיים גדולים).

5. פתיחת פרופילים אחת הדרכים הטובות ביותר לנהל את המוניטין האישי שלכם בגוגל היא לפתוח פרופילים על שמכם במגוון רחב של פלטפורומות שיתופיות כמו למשל הרשתות החברתיות השונות (גוגל טוויטר, יוטיוב לינקדאין וגוגל פלוס), אתרים חינמיים לפרסום מאמרים, אתרי לשיתוף תמונות ומסמכים ועוד. כל פלטפורמה שתפתחו תתרום רבות למיתוג האישי שלכם וזאת בתנאי שתעדכנו אותה באופן עקבי ככל הניתן.

6. דומיין שם מלא אתר התדמית שלכם הוא כרטיס הביקור המקוון שלכם ומכאן שאחת הדרכים היעילות ביותר למתג את עצמכם ולמנף את המוניטין שלכם ברשות הוא לרכוש דומיין שכתובתו תורכב למעשה משמכם המלא. ברגע שתרכשו את הדומיין ותהפכו את האתר למרכז הפעילות שלכם, וזאת לרבות עדכונים בתדירות גבוהה, לא יעבור זמן רב בטרם גוגל יקדם את האתר למקום הראשון בתוצאות החיפוש אודותיכם. דוגמא לדומיין שם מלא: http://www.ayeletzuri.com

גוגל התראות - כלי לניהול מוניטין

7. דומיין שם מותג – אם יש ברשותכם עסק, ברור ונהיר הוא כי עליכם לנסות ולרכוש דומיין שיורכב משמה של החברה או המותג שאותו אתם מבקשים לקדם. הדבר נכון כמובן על אחת כמה וכמה באם ישנם אזכורים שליליים שלא נקשרו בהכרח בשמכם, כי אם בשמה של החברה שברשותה אתם עומדים. גם כאן, יהיה עליכם לרכוש את הדומיין ולהפוך את האתר למרכז הפעילות המקוון שלכם – לחלון הראווה האינטרנטי שלכם אם תרצו.

8. התראות גוגל על מנת להיות כל העת עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לאזכורים המתייחסים לשמכם או לשם העסק שלכם, אנו ממליצים על יצירתה של התראת גוגל אשר תשלח לדואר האלקטרוני שלכם כל אזכור חדש שיתייחס למילות המפתח שתגדירו. ניטור קבוע מסוג זה יאפשר לכם להיות מודעים בכל רגע נתון למה שאומרים עליכם ולפעול לדחיקת האזכור שלילי או לקידומו והפצתו של האזכור החיובי.

9. נפח חיפושמעניין אתכם כמה פעמים מחפשים את השם שלכם בגוגל? על מנת לקבל מושג, ניתן להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל, שנותן הערכה של נפח החיפוש החודשי תחת שמכם. יש להתייחס לנתונים אלה בערבון מוגבל ולקחת בחשבון כי יכולים לחפש אתכם בוריאציות שונות, לדוגמא: "ד"ר אבי לוי", "דוקטור אבי לוי", "רופא שיניים אבי לוי" וכו'. על כן יש להפעיל את הכלי על "התאמה לביטוי".

10. הגדרות פרטיות – עליכם לזכור כי לכל פלטפורמה שיתופית ולכל רשת חברתית באשר היא ישנן הגדרות פרטיות אינדיבידואליות שעליכם להיות מודעים לה, וזאת משום שלכל הגדרה כזו יכולה להיות השפעה מכרעת על ניהול המוניטין שלכם ברשת. כך למשל, יכול להיות שאתם מעדכנים את חשבון הפייסבוק שלכם לעתים קרובות וכתוצאה מכך ברגע שיחפשו את שמכם בגוגל  – יופיע חשבון הפייסבוק כאזכור הראשון או השני.

הבעיה מתחילה כאשר העליתם לעמוד שלכם תמונות מעט מביכות שלא הייתם רוצים שאחרים ייראו ושכחתם לשנות את הגדרת הפרטיות הרלוונטיות. על מנת להימנע מאי נעימות דומה וודאו כי שיניתם את הגדרות הפרטיות בכל פלטפורמה אך ורק בהתאם למה שתרצו לחשוף לעיני כל.

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button