3 זירות עיקריות המשפיעות על המוניטין האינטרנטי של בן אדם או מותג

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

ניהול מוניטין ברשת, הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה האינטרנטית של כל עסק או אדם מפורסם. בכדי להשפיע על מוניטין אינטרנטי, יש לבצע שלל פעולות במספר זירות עיקריות.

הפעולות לניהול מוניטין ברשת כוללות: יצירת תכנים המשלבים SEO (קידום במנועי החיפוש של גוגל), טיפול באזכורים שליליים (הסרה, החלפה, דחיקה), ניהול תגובות ואופטימיזציה במדיות השונות.

בקמפיין סטנדרטי של ניהול מוניטין באינטרנט, נהוג לבצע את הפעולות שצוינו, ב-3 זירות עיקריות, על מנת להשפיע על כמה שיותר קהלים. הכוונה היא לתוצאות החיפוש, לרשתות החברתיות ולאתרי תגובות וביקורות.

  1.  תוצאות חיפוש אורגניות

mitugbegoogle

ראשית, חשוב לציין כי מבין שלושת הזירות העיקריות לניהול מוניטין ברשת, מדובר בזירה היחידה שמצטיירת כנצחית ולא זמנית. בנצחית, הכוונה היא שאין מדובר בזירה שמתבססת על מומנטום או באז תקשורתי, כמו למשל פוסטים עדכניים ורלוונטיים ברשתות חברתיות ובאתרי ביקורות.

החיפוש האורגני מאבד מכוחו עם השנים, אך התוצאות בעמודים הראשונים עדיין נצפות בידי גולשים רבים מדי יום. למעשה, התוצאות האורגניות הן לא זמניות כמו פוסטים ברשתות חברתיות, לכן מדובר בזירה הכי משפיעה לטווח הרחוק.

התכנים המופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות בעמודים הראשונים, מהווים את הרושם הדיגיטלי הראשוני עבור הגולשים, להמשך קריאה על רושם ראשוני וחשיבות התכנים בתוצאות החיפוש של גוגל, צפו בפוסט העוסק בישראל ישראלי.

עד כמה משפיע התוכן בתוצאות החיפוש?

  • 90% מהגולשים בישראל מחפשים מידע בגוגל באופן קבוע (סקר TGI 2013).
  • 78% מהמעסיקים הפוטנציאלים בישראל מחפשים שמות מועמדים בגוגל (“גלובס”, 2013).

2.  רשתות חברתיות

agadir-reviews-on-facebook-450x335

השימוש בפלטפורמות חיצוניות, כמו רשתות חברתיות, הולך וגובר ונראה כי תכנים שמפורסמים במדיות אלו נחשפים להכי הרבה גולשים. ברוב גדול של המקרים, תכנים שנמצאים על סדר היום הם רלוונטיים ועדכניים, ובעיקר מושפעים ממומנטום שיחלוף תוך כמה ימים / שבועות.

חברות ואנשים רבים חוששים מכוחן של הרשתות החברתיות ובצדק, לא פעם נחשפנו למשברים של עסקים, שיימינג לאנשים ועוד סוגים רבים של נזקים שנגרמו מהתנהלות כושלת בזירות אלו.

ישנן דוגמאות רבות להתנהלות כושלת של עסקים ברשתות החברתיות, כמה שהתברר כפגיעה תדמיתית וכלכלית בעסק. בשנה שעברה היתה זו חברת אגדיר, שעברה משבר אינטרנטי חמור מאוד מבחינתה.

3.  אתרי תגובות וביקורות

אתרי ביקורות בתחום האוכל והתיירות, הפכו בשנים האחרונות לגורם מכריע עבור מתלבטים רבים. אתרים אמינים אלו, העוסקים בעיקר בניהול תגובות וביקורות ובריכוז דעות רלוונטיות, תוך שמירה על חופש הביטוי.

בכוחם של אתרים ואפליקציות כגון Trip Advisor, אתר ואפליקציית התיירות המובילים בעולם, לרוקן בתי עסק מלקוחות אך גם לגרום לתורים ארוכים של גולשים שאימצו את הביקורות החיוביות.

tripadvisor-logo-vector-download

אתרים אלו מציגים לכאורה דעות אמיתיות ואמינות של מבקרים ולקוחות קודמים, אך נראה כי לא כך מתנהלים אותם אתרים. בתחקיר שפורסם בערוץ 10 לפני כחודשיים, נחשפו מקרים של חוסר אמינות מצד טוקבקיסטים ומדרגים באתר “Trip Advisor”.

  • 74% בודקים בתוצאות חיפוש חוות דעת/ביקורות בתחום תיירות/המסעדנות לפני עסקה (BiaKelsey, 2014).

לסיכום: ניהול מוניטין ברשת באמצעות ניהול ומיתוג שם עסק או אדם בשלושת הזירות העיקריות, הוא חשוב והכרחי על מנת להגדיל את קהל היעד ולשמור על הלקוחות הקיימים. בחלק מזירות אלו, התכנים ישארו כ”חותמת” לכל החיים, נשמע קצת מפחיד אך חשוב לזכור שניתן לנצל את המציאות ברשת לטובתנו.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now