4 סיבות למה גוגל + יכול לנצח את פייסבוק במיתוג עסקים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

המלחמה המתוקשרת בין פייסבוק לרשת החברתית החדשה של גוגל (גוגל פלוס) נמשכת, אך נראה שהאחרונה מדשדשת לה עדיין בשלביה הראשונים. אמנם גוגל מדווחת על מספר מצטרפים גבוה ביותר והרשת אכן עושה באזז, אבל השאלה היא: האם באמת ישנה סיבה למעבר מפייסבוק?

רק לפני פחות מחודש הטלנו ספק רב ביכולת של Google + לקחת את הבכורה מפייסבוק בכל הקשור לשיווק ברשתות חברתיות. אבל בזמן הקרוב, על פי הודעה רשמית אשר שוחררה מהחברה, תשיק גוגל את הגרסה שלה לעמודי המותגים ובכך תפתח את הרשת החברתית לתחרות ישירה אל מול פייסבוק (בסופו של דבר, את הכסף הגדול משקיעים המותגים והעסקים שמפרסמים במדיה).

עד ההשקה, אנו יכולים לעסוק רק בספקולציות, אך ישנן מספר נקודות שניתן להעלות כבר עכשיו, אשר יעזרו לנו לשער מה יקרה ברגע שגוגל תפתח את שעריה לעסקים.

צפו – מארק צוקרברג נכנס ללחץ מגוגל +  :

1. אפשרויות חיפוש איכותיות יותר

מעבר לעובדה שלא כל התכנים שמועלים לפייסבוק עוברים אינדוקס איכותי בגוגל, גם המחפשים עצמם לא נוהגים להיכנס לתוצאות חיפוש “פייסבוקיות” המחזיקות בדומיין Facebook.com, מה שגורם לירידת דירוג של העמוד בתוצאות החיפוש או בקישורים הממומנים ומשם למחיר קליק גבוה יותר.

לאור העובדה שגוגל היא בראש ובראשונה ענקית חיפוש מידע, היא תוכל לאפשר חיפוש תכנים איכותי יותר בתוך עמודי המותגים ואולי אפילו בפידים עצמם (דבר שלא קיים בדיוק בפייסבוק עדיין) ובכך לספק מידע נגיש יותר לגולש הממוצע.

2. התאמת העיצובים

למי שלא שם לב, לגוגל פלוס שוליים לבנים חלקים ורחבים למדי. מסקרן האם גוגל תאפשר עיצוב שלהם על ידי מנהלי העמודים, כמו בעמודי יוטיוב ממותגים. כמובן שנקווה שלא תרחיק לכת כמו מייספייס ותיתן יד חופשית מדי לעיצוב העמודים, מה שגרם למייספייס להראות כמו ג’ונגל של פונטים מזעזעים וגיפים אפילפטיים.

כמובן שאת כל השטח הזה, תוכל גוגל לספק גם למפרסמים אקראיים.

3. אנליזה טובה יותר

גוגל מחזיקה באחד מכלי ניתוח תעבורת האתרים הנפוץ והטוב ביותר שקיימים. לעומת פייסבוק, אשר מפתח את כלי התובנות שלה בצורה איטית למדי ולא כל כך מספקת, תוכל גוגל לספק הטמעה מובנית של כלי הניתוח כבר ברגע הקמ העמוד, ובכך להעניק למנהלי העמודים את הידע להתאמת הפעילות והתוכן שלהם להתנהגות הגולשים.

4. הניסיון של פייסבוק – השיעור של גוגל

אמנם גוגל הוכיחה מספר פעמים, במיחד בתחום המדיה החברתית, שהיא לא אלופה בללמוד מטעויות – אך לאור העובדה שהיא כן מצליחה להזיז עכשיו משהו בשטח, אולי היא פשוט לומדת מהטעויות של פייסבוק לאורך הדרך.

בתור זו שהסתכלה מהצד, לגוגל היה הרבה זמן לנתח את צעדיה של פייסבוק ולהבין כיצד ניתן לעשות זאת טוב יותר. כמובן שבמידה וגוגל פשוט תחליט להעתיק מפייסבוק, היא תירה לעצמה ברגל ותסיים את התחרות עוד לפני שהתחילה.

אני אישית עדיין מאמין שגוגל תיתן פייט נחמד אבל לא הרבה יותר מזה ואם כבר היא תאיים על רשת חברתית כלשהי, זה יקרה רק אם היא תטמיע את כלי הבלוגרים שלה בתוך הפלוס ותתנגח בוורדפרס.

חלק מהנקודות במאמר הועלו בהשראת מאמר של Zeny Huang שפורסם ב- Mashable.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now