חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

4 סיבות למה גוגל + יכול לנצח את פייסבוק במיתוג עסקים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

המלחמה המתוקשרת בין פייסבוק לרשת החברתית החדשה של גוגל (גוגל פלוס) נמשכת, אך נראה שהאחרונה מדשדשת לה עדיין בשלביה הראשונים. אמנם גוגל מדווחת על מספר מצטרפים גבוה ביותר והרשת אכן עושה באזז, אבל השאלה היא: האם באמת ישנה סיבה למעבר מפייסבוק?

רק לפני פחות מחודש הטלנו ספק רב ביכולת של Google + לקחת את הבכורה מפייסבוק בכל הקשור לשיווק ברשתות חברתיות. אבל בזמן הקרוב, על פי הודעה רשמית אשר שוחררה מהחברה, תשיק גוגל את הגרסה שלה לעמודי המותגים ובכך תפתח את הרשת החברתית לתחרות ישירה אל מול פייסבוק (בסופו של דבר, את הכסף הגדול משקיעים המותגים והעסקים שמפרסמים במדיה).

עד ההשקה, אנו יכולים לעסוק רק בספקולציות, אך ישנן מספר נקודות שניתן להעלות כבר עכשיו, אשר יעזרו לנו לשער מה יקרה ברגע שגוגל תפתח את שעריה לעסקים.

צפו – מארק צוקרברג נכנס ללחץ מגוגל +  :

1. אפשרויות חיפוש איכותיות יותר

מעבר לעובדה שלא כל התכנים שמועלים לפייסבוק עוברים אינדוקס איכותי בגוגל, גם המחפשים עצמם לא נוהגים להיכנס לתוצאות חיפוש "פייסבוקיות" המחזיקות בדומיין Facebook.com, מה שגורם לירידת דירוג של העמוד בתוצאות החיפוש או בקישורים הממומנים ומשם למחיר קליק גבוה יותר.

לאור העובדה שגוגל היא בראש ובראשונה ענקית חיפוש מידע, היא תוכל לאפשר חיפוש תכנים איכותי יותר בתוך עמודי המותגים ואולי אפילו בפידים עצמם (דבר שלא קיים בדיוק בפייסבוק עדיין) ובכך לספק מידע נגיש יותר לגולש הממוצע.

2. התאמת העיצובים

למי שלא שם לב, לגוגל פלוס שוליים לבנים חלקים ורחבים למדי. מסקרן האם גוגל תאפשר עיצוב שלהם על ידי מנהלי העמודים, כמו בעמודי יוטיוב ממותגים. כמובן שנקווה שלא תרחיק לכת כמו מייספייס ותיתן יד חופשית מדי לעיצוב העמודים, מה שגרם למייספייס להראות כמו ג'ונגל של פונטים מזעזעים וגיפים אפילפטיים.

כמובן שאת כל השטח הזה, תוכל גוגל לספק גם למפרסמים אקראיים.

3. אנליזה טובה יותר

גוגל מחזיקה באחד מכלי ניתוח תעבורת האתרים הנפוץ והטוב ביותר שקיימים. לעומת פייסבוק, אשר מפתח את כלי התובנות שלה בצורה איטית למדי ולא כל כך מספקת, תוכל גוגל לספק הטמעה מובנית של כלי הניתוח כבר ברגע הקמ העמוד, ובכך להעניק למנהלי העמודים את הידע להתאמת הפעילות והתוכן שלהם להתנהגות הגולשים.

4. הניסיון של פייסבוק – השיעור של גוגל

אמנם גוגל הוכיחה מספר פעמים, במיחד בתחום המדיה החברתית, שהיא לא אלופה בללמוד מטעויות – אך לאור העובדה שהיא כן מצליחה להזיז עכשיו משהו בשטח, אולי היא פשוט לומדת מהטעויות של פייסבוק לאורך הדרך.

בתור זו שהסתכלה מהצד, לגוגל היה הרבה זמן לנתח את צעדיה של פייסבוק ולהבין כיצד ניתן לעשות זאת טוב יותר. כמובן שבמידה וגוגל פשוט תחליט להעתיק מפייסבוק, היא תירה לעצמה ברגל ותסיים את התחרות עוד לפני שהתחילה.

אני אישית עדיין מאמין שגוגל תיתן פייט נחמד אבל לא הרבה יותר מזה ואם כבר היא תאיים על רשת חברתית כלשהי, זה יקרה רק אם היא תטמיע את כלי הבלוגרים שלה בתוך הפלוס ותתנגח בוורדפרס.

חלק מהנקודות במאמר הועלו בהשראת מאמר של Zeny Huang שפורסם ב- Mashable.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button