כיצד סגירת Google Plus תשפיע על ניהול המוניטין?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

אחרי שבע שנים בהן ניסתה Google לנגוס בשליטה של פייסבוק בעזרת הרשת החברתית שלה, Google Plus, הודיעה ענקית החיפוש על סגירתה והדבר צפוי להשפיע על ניהול המוניטין.

ב-2011 הכריזה Google על פתיחת רשת חברתית משלה שתתחרה בפייסבוק ותיקרא Google Plus. בשנים בהן רשת זו הייתה פעילה ניסתה Google לכבוש את לב הקהל עם מגוון של פיצ’רים מעניינים. אמנם היא זכתה להתחלה מבטיחה בדמות 25 מיליון רשומים חדשים תוך חודש ימים בלבד, אך למרות זאת המאמצים הרבים לא נשאו פרי שיחזיק מעמד לאורך זמן ובסופו של דבר הגולשים חזרו לחיק הפייסבוק.

במהלך תחילת חודש אוקטובר נחשפה פרצת אבטחה גדולה ב-Google Plus, שחשפה את פרטיהם האישיים של חצי מיליון מהמשתמשים ברשת החברתית הזו. הפרצה העניקה גישה לפרטים כמו שמות מלאים, תאריכי לידה, מקום המגורים, כתובות מייל, מצב משפחתי ועוד.

על אף שהבעיה תוקנה במהרה ו-Google ניסתה להשתיק את הסיפור במשך זמן רב מחשש לפגיעה תדמיתית. ב-Google אף טענו שאין ראיות לכך שנעשה שימוש לרעה בפרטי המשתמשים שדלפו. אך בכל אופן, כנראה שזה היה הקש ששבר את גב הגמל וענקית החיפוש הכריזה רשמית על תאריך הלוויה של Google Plus – אוגוסט 2019. זה הניסיון הכושל הרביעי של Google ביצירת רשת חברתית שתתחרה בפייסבוק, כשלפניו היה את Google Buzz שהחל לפעול ב-2010 ונסגר אחרי בערך שנה אחת בלבד של פעילות.

משמעות הסגירה עבור הגולש הממוצע היא ש-Google Plus לא תהיה זמינה יותר לקהל הרחב החל מאוגוסט 2019. זה אומר שהמשתמש הפשוט לא יוכל לפתוח חשבון חדש או ליצור תוכן בחשבון קיים. בנקודה זו עוד לא ידוע האם המידע הקיים יישאר גלוי באינטרנט או שייגנז. לאחר הסגירה, הרשת תהפוך ללא יותר מפיצ’ר קטן במסגרת חבילת השירותים ש-Google מציעה לארגונים.

שאלת המפתח – היקף ההשפעה

אך כיצד הסגירה הקרובה עתידה להשפיע על ניהול המוניטין בתוצאות החיפוש? Google Plus ידועה כפלטפורמה חזקה במנוע החיפוש מאחר והיא מהווה חלק אינטגרלי מהשירותים החינמיים לציבור של Google. לאור זאת, פתיחת חשבון Google Plus לצורך הפצת תכנים ותמונות של הלקוח אותו צריך לקדם בפרויקט היא צעד מתבקש.

לכן, סגירת Google Plus תהווה בוודאות קושי עבור ניהול המוניטין. אך מה יהיה היקף הקושי? תלוי בתשובה לשאלות הבאות:

  1. האם התוכן הקיים ב-Google Plus יישמר זמין ברשת גם לאחר הסגירה? אם כן, סביר להניח שפרויקטים ישנים של ניהול מוניטין ישמרו על האפקט שלהם לתקופה הקרובה שלאחר מכן, לפחות עד שהאלגוריתם של מנוע החיפוש יחליט שמדובר בתוצאה שאיננה עדכנית מספיק ויחליף אותה באחרת. אם לא, השינוי בתוצאות החיפוש יהיה מהיר יותר.
  1. האם Google מפתחת אלטרנטיבה? כיום Google מנסה לקדם פיצ’ר בשם Google Posts, שמהווה חלק משירות Google My Business ומאפשר להציג את התוכן שלכם ישירות בתוצאות החיפוש. אמנם זו כלל איננה רשת חברתית, אך זו אלטרנטיבה שיכולה להתאים לניהול מוניטין של עסקים שמעוניינים לחזק את נוכחותם ברשת. אם בכל זאת Google תחליט בסופו של דבר לעשות ניסיון חמישי בחזית הרשתות החברתיות, צעד כזה אולי יפתור מבחינתנו את בעיית הסגירה של Google Plus.
Google My Business של איברנד
Google My Business של איברנד

השלכות על מוצרי Google נוספים

מוצר נוסף של Google שעלול להיות מושפע מהסגירה של Google Plus הוא שירות הבלוגים של Blogger. הסיבה לכך היא ששני המוצרים כיום קשורים אחד לשני – ניתן בלחיצת כפתור לשתף תוכן של Blogger אל חשבון Google Plus אליו הוא מקושר, ובכך ליצור לינק יוצא אל הראשון בפלטפורמה החזקה של האחרון. אחרי הסגירה ומתוך נקודת הנחה שהתכנים של Google Plus לא יהיו זמינים עוד, אנו מעריכים כי מאחר ו-Blogger יאבד לינקים הוא יאבד מכוחו לפחות באופן חלקי אם השתמשתם רבות בפונקצית שיתוף הפוסטים.

אמנם ישנם מוצרים נוספים הקושרים אל Google Plus כמו יוטיוב, אבל אנו מעריכים שהשפעת הסגירה עליהם תהיה מינורית יותר מאחר והאינטראקציה ביניהם הופחתה באופן ניכר בשנים האחרונות.

לסיכום, על פי תמונת המצב המסתמנת, רצוי שסוכנויות לניהול מוניטין יתחילו לקחת בחשבון את השינוי המתקרב וישקיעו את מרצם בפלטפורמות חברתיות חזקות אחרות בתוצאות החיפוש, דוגמת פייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכדומה.

איציק זיאת

איציק זיאת

בעל רקע נרחב בתחום העיתונות, עריכת התוכן, הקריינות וההנחיה. בוגר תואר ראשון BA באוניברסיטת ת”א – תקשורת ומדע המדינה. בוגר לימודי תעודה בעיתונאות בבית הספר “כותרת”. לאחר שניהל תוכן ב-eBrand עבור עשרות לקוחות, החל לנהל פרויקטים מורכבים בתחום ניהול המוניטין והשיווק בזירה המקומית והבינלאומית. משנת 2016 מכהן כסמנכ”ל.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now