חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגדלת היקף התוכן הממומן באתרי חדשות – למי זה טוב?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
369

על סוגיית התוכן הממומן דיברנו בקצרה במאמר התחזיות שפרסמנו באתר AskPavel, שם טענו כי "גופי החדשות והמדיה נמצאים במשבר כבר שנים ארוכות. הצורך לממן את פעילותם גורמת להם לחפש מקורות הכנסה שונים".

בעצם, מדובר כאן במצב שבו גם הלקוח מרוצה, וגם מערכת האתר מרוצה. אותה מערכת מקבלת תשלום על פרסום הכתבות, והלקוח מקבל חשיפה אמיתית וגדולה באתר חדשות נפוץ עם תנועה רבה. 

3
גם אתרי ספורט מפרסמים כתבות בתשלום

"בשיתוף עם, ממומן ע"י, נכתב בשיתוף, Labels, תוכן מקודם, תוכן ממומן, תוכן שיווקי וכו'" – כל אלה ביטויים וסימנים לכך שהכתבה שאתם קוראים באתרי חדשות, המגזינים והפורומים, אינם נכתבו ע"י עיתונאים וכתבים נייטרלים, אלא ע"י כותבי תוכן ממוקדי מטרה ורצון לשווק מוצר, חברה או אדם כלשהו. 

האם זה רע?

לא בטוח. כל אתר – גדול או קטן, מכיל אזור מיוחד לתוכן שיווקי, ובו ניתן לשתול ולפרסם תכנים שיווקים. היתרון הגדול של פרסום כתבות ממומנות הוא האפשרות להגדיל חשיפה למוצר או לחברה, ללא צורך בחברה חיצונית, אנשי יח"צ או דוברות כלשהי. אין גם צורך לדבר עם עורך האתר ולנסות להגיע עימו להסדר לצורך פרסום כתבות. בד"כ לכל אתר יש גוף שמטפל בפרסום הכתבות, והדבר נעשה עשרות פעמים ביום. 

אתרי החדשות והכתבות, סובלים בשנים האחרונות מירידה בהכנסות כתוצאה מחוסמי פרסומות ובאנרים למיניהם, ובכך ההכנסה מהפרסומות יורדת (כי אין חשיפה). כדי לא להיכנס למשברים כלכליים, האתרים מציעים כאמור פרסום כתבות תמורת תשלום באזור מסוים, ועם הזמן האזור הממומן יגדל ויכיל יותר כתבות. חלק מהאתרים כבר מפרסמים את הכתבות הממומנות בצורה אורגנית בתוך הכתבות הרגילות, כמו באתר MAKO או וואלה. 

1
כתבה באתר YNET, הייתם מוצאים את ההבדלים?

מהו הרווח למפרסם?

בסוף של יום, מפרסם הכתבות באתרים, מרוויח פעמיים – הוא נהנה ממאמר חיובי שהוא כתב בעצמו (סוג של פרסומת), והוא מקבל יותר כניסות מאשר בלוג רגיל או אתר ממוקד של חברה או דמות ציבורית. הגולשים נכנסים לאזור הממומן מכיוון שהוא חלק מהאתר ונראה זהה לשאר הקטגוריות, ולכן הוא נהנה מחשיפה שלא בטוח שהיה מקבל מפרסומת או קמפיין ממומן בגוגל או פייסבוק. 

לפי מה שאנחנו צופים, אתרי החדשות יבקשו למצוא עוד מקורות הכנסה, ולכן הם יעניקו שטח פרסום נרחב יותר לתוכן שיווקי וממומן. לדוגמה: פרסום הכתבה הממומנת ברשתות חברתיות, מקום בולט וגבוה בדף הבית וכדומה. בעזרת האפשרויות האלה, הכניסות למאמרים יהיו רבות, ולכן גוגל יקדם את אותן כתבות בתוצאות החיפוש.

4

כתבות ממומנות והקשר לניהול מוניטין ומיתוג ברשת

אם נדבר על הקשר שבין הכתבות הממומנות באתרי חדשות, לבין קמפיין ניהול מוניטין או מיתוג ברשת, נראה שהקשר בין השניים חזק מאד (כמו שכתבנו לפני כ- 5 שנים), ומשרת בעיקר את החברה או הדמות שנמצאת במרכז הקמפיין. כבר היום חברות ובעלי מקצועות חופשיים כמו רופאים ועורכי דין משתמשים רבות בפרסום כתבות שיווקיות באתרי חדשות, גם כדי להרחיב את מעגל החשיפה לפעילות שלהם, וגם כדי להגדיל את מאגר הלידים והלקוחות שלהם.

בנוגע לניהול מוניטין, ניתן לפרסם כתבה באתר חדשות שבו התפרסמה בעבר כתבה שלילית, ובכך לנסות ולהחליף אותה כך שהכתבה השלילית לא תופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. כמו כן, מרבית האתרים נסרקים גם ב"גוגל חדשות", מה שמעיד על כך שאתרי החדשות הללו חזקים ונחשבים בפני גוגל כמקור אמין לידיעות, כתבות ועדכונים, ועל כן גוגל מזהה שהכתבה הממומנת היא כתבה רגילה לכל דבר. 

פרסום כתבות ממומנות הינו כלי ידוע ומומלץ כדי להגדיל את החשיפה לאלמנט מסוים, והוא תורם רבות בשיפור תוצאות החיפוש בגוגל. התחזית שלנו ב-eBrand היא, שבשנה הקרובה – האתרים הגדולים יגדילו את נתח החשיפה של הכתבות הממומנות. 

2
ככה זה נראה בקבוצת "הארץ - דה מרקר"

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button