תקדים? גוגל תסיר אזכורים שליליים עקב תביעה בבריטניה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

לפני כחודש, חברת Google הסכימה בצעד תקדימי להסיר אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש, אשר פגעו במוניטין של איש עסקים בריטי בשם דניאל הגלין. ההסרה והסיוע שהעניקה Google להגלין, בצעד יוצא דופן מבחינתה, הגיעו בעקבות כך שאיש העסקים ניהל את תביעה בבית המשפט הבריטי במטרה להסיר קישורים אלו.

פרטי ההסדר ביניהם לא נחשפו, אך האם יכול להיות שמדובר בשינוי מהותי בכל הנוגע להתערבות “ידנית” של Google ובהשפעה על המוניטין המשתקף בתוצאות החיפוש?

מקרה חריג: מידע משמיץ וכוזב בהיקף נרחב

222-5סיפורו של דניאל הגלין, אשר פורסם באתר searchengineland, הוא אינו מקרה טיפוסי של ניהול מוניטין ונחשב לחריג בעיניי גורמים רבים, אך עם זאת, הוא בעל דמיון רב לכל מי שנפגע אי פעם מפרסומים כוזבים שפורסמו עליו באינטרנט ומופיעים תחת שמו ברשת החיפוש.

הגלין, איש עסקים בריטי, היה נתון תחת מתקפה של משתמש לא ידוע (טרול), שפרסם עליו בצורה מסיבית ואובססיבית מידע משמיץ באלפי אתרים ברחבי הרשת. בפרסומים השליליים נכתב בין כי: “הגלין הוא רוצח, פדופיל, גזען אוהד הקו קולוקס קאן”.

מכיוון שההשמצות התפרסמו באופן רציף ונרחב למדי, הגלין הגיש תביעה כלפי עשרות אתרים במטרה להכריח אותם להסיר את הפרסומים הללו. בין האתרים הנתבעים נתבעה גם ענקית החיפוש Google, שלמעשה “אספה” את המידע מאותם אתרים.

Google – מתגייסת לעזרה, אך לא לוקחת אחריות

למרות שהחוק בארה”ב קובע כי Google אינה אחראית על התוכן אותו היא אוספת ומציגה, בבריטניה כבר נעשו ניסיונות משפטיים לכפות עליה את האחריות לכך. אמנם, במקרה זה, שמוגדר באמצעי התקשורת כחריג, Google התגייסה לעזרה, אך לא לקחה אחריות על התוכן. בהסדר הטיעון נקבע כי Google תעשה מאמצים משמעותיים להסיר את הקישורים הזדוניים והשנויים במחלוקת מתוצאות החיפוש.

צפו בדיווחים מחוץ לבית המשפט:

התחייבות זו יכולה אולי לבשר טובות, עבור כל מי שפורסם נגדו מידע שלילי ומשמיץ, מגורמים לא ידועים ובהיקף נרחב. באם תתקיימנה נסיבות אחרות, כמו פרסום מידע שלילי מגורם ידוע, פרסום מידע שלילי באתר בודד וכדומה, סביר להניח כי Google עדיין לא תיחלץ לעזרה – ואז יש לנקוט בפתרונות אחרים כמו הדחקת אזכורים שליליים על ידי קמפיין ניהול מוניטין.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now