האם Google מבצעת מניפולציה בתוצאות החיפוש של הילארי קלינטון?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

הבחירות בארה"ב מתקרבות והמועמדים המובילים, הילארי קלינטון ודונלד טראמפ, נכנסים לישורת האחרונה לקרב ראש בראש ביניהם. לשניהם היסטוריה מפוארת, בין אם בפוליטיקה ובין אם בעולם העסקים, השניים צברו לא מעט הישגים אישיים, לצד התבטאויות ופרשיות לא נעימות.

במהלך המירוץ לנשיאות ישנה חשיבות רבה לאינטרנט ולאופן שבו משתקפים המועמדים בתוצאות החיפוש ב-Google. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בהשלמות האוטומטיות של ביטויי החיפוש, שמנדבות מידע חדש או מידע נוסף על המועמדים.

בימים האחרונים עולות תהיות בנוגע להשלמות האוטומטיות של ביטויי החיפוש סביב הילארי קלינטון, אך האם Google פועל לטובתה בעניין זה? הסרטון הויראלי (למטה) של המגזין האינטרנטי SourceFed, ממחיש עד כמה התהיות האלה עולות בקנה אחד עם מה שאנחנו רואים בתוצאות החיפוש:

איך עובדת ההשלמה של האוטומטית של Google?

Google עובד על העיקרון, שככל שיש משהו שמעניין יותר אנשים והם מחפשים אותו, הוא יופיע במעלה תוצאות החיפוש. בין הגולש ומנוע החיפוש יש מערכת יחסים של אמון, באופן שבו התוצאות שמתקבלות אמורות לספק תשובות לשאלות שהגולש מחפש. באותו עיקרון עובדת מערכת ההשלמות האוטומטיות של החיפוש, כאשר ההשלמה משלימה את השאלה של הגולש, מבלי שהוא אפילו סיים להקליד את השאלה או את הביטוי. ההנחה היא כי ההשלמה האוטומטית היא משהו שאנשים חיפשו הרבה בעבר והיא מספקת ידע אמיתי ונכון. אך האם זה כך במקרה של הילארי קלינטון?

קלינטון ב- Google היא לא אותה קלינטון שב Yahoo

בסרטון ניתן לראות כי ייתכן ו- Google עשו מניפולציה לתוצאות החיפוש של קלינטון. למעשה, בסרטון נטען כי כאשר מחפשים את הביטוי hillary clinton cri, על מנת לבדוק אם הילארי ביצעה פשע בעבר, מתקבלות 3 השלמות אוטומטיות, אך שמקלידים ביטוי זה במתחרות של Google, שהן Yahoo ו – Bing מתקבלות כ-8 השלמות אוטומטיות.

dfg

 

יכול להיות שאנשים מחפשים דברים שונים ב-Yahoo ו – Bing מאשר ב- Google?

יכול להיות שמדובר בהשפעה של נטיית הגולשים במקום מסוים, כמו בקליפורניה שנחשבת למעוז ליברלי, ואז ייתכן שהרבה אנשים לא חיפשו בה אזכורים שליליים על קלינטון. גם על הקשר של הילארי ל-FBI התבצעה בדיקה, כאשר הביטוי hillary clinton ind הוקלד ב-Yahoo ו – Bing, כתוצאה מכך התקבלו מספר השלמות הקשורות לכך. אך כאשר מקלידים את אותו ביטוי ב- Google מקבלים השלמה אוטומטית ל-indiana או india.

sddfd

על פי הסרטון המסקנה היא ברורה, Google מבצע, מניפולציה בתוצאות החיפוש שעלולות לפגוע במירוץ לנשיאות של הילארי. לראייה, בסרטון מביאים את התוצאות ב-Google של שני המועמדים האחרים דונלנד טראמפ ובארי סנדרס, ומראים כי ביטוי החיפוש הקשורים אליהם מקבלים פחות או יותר את אותן השלמות אוטומטיות ב-Yahoo ו – Bing.

dfdfg
תוצאות החיפוש של בארני סנדרס

 

תוצאות החיפוש של דונלד טראמפ
תוצאות החיפוש של דונלד טראמפ

 

אז מה באמת קרה כאן?

לפי SourceFed, האחראי לדבר הוא אריק שמידט, בכיר ב-Google ואחד התורמים הגדולים לארגון שתומך במירוץ לנשיאות של הילארי. מדובר בהשערה קונספירטיבית, שספק גדול אם היא נכונה.

קשה לנו להאמין, גם אם ראשי Google תומכים בקלינטון, שהם יעשו משהו שייפגע באמינותו המקצועית של המותג המפורסם בעולם, הידוע בסלוגן שלו: No Evil.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button