5 טיפים לניהול מוניטין באינטרנט לפוליטיקאים לקראת בחירות 2021

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

אנחנו על סיפה של מערכת בחירות נוספת, ונכון לעכשיו לאף אחד אין מושג איך היא תיגמר. בשבועות האחרונים אנו עדים לאינפלציה של רשימות חדשות, ויש מספר גדול מאוד של פוליטיקאים, אשר מתחרים כנגד אחוז החסימה. כאשר יש כל כך הרבה מתחרים על כל כך מעט מקומות, חשוב לעשות הכול כדי לבלוט על חשבון המתחרים.

אחד המקומות בהם ניתן להשיג אפקט תודעתי מבלי להשקיע מאמץ רב, הוא שיפור של תוצאות החיפוש בגוגל: לקראת כל מערכת בחירות, ישנה עלייה חדה מאד בחיפוש שמות של מועמדים בגוגל. לכן במציאות של היום, חשוב להיות בעניינים, וכל פוליטיקאי, במיוחד מן הספסלים האחוריים או מן הרשימות הקטנות יותר, חייב להקפיד שתוצאות החיפוש על שמו יהיו אופטימליות, ולבצע ניהול מוניטין באינטרנט. אספנו עבור הפוליטיקאים המתמודדים חמישה טיפים מנצחים, שהם יכולים ליישם כבר היום, כדי לשפר את תוצאות החיפוש תחת שמם לקראת הבחירות במרץ הקרוב. 

בדיקת מצב תוצאות החיפוש בגוגל וההשלמות בתיבת החיפוש

קודם כל, צריך לעשות הערכת מצב. תקישו את השם שלכם בגוגל (עדיף במצב נסתר בדפדפן, כדי שהתוצאות לא יהיו מושפעות מה-Cache שהדפדפן צבר), ותראו מה התוצאות. הדברים הללו חשובים, במיוחד בתקופה שלקראת הבחירות, כך אפשר לתקן את התוצאות לפני הבחירות עצמן. רצוי לעבור על תוצאות החיפוש בעמודים הראשונים, ולבדוק לגבי כל תוצאה, האם היא חיובית מבחינתנו, האם היא ניטראלית, או האם היא יכולה להזיק לנו מבחינת ניהול המוניטין שלנו באינטרנט. 

 

הפעולה הפשוטה הזאת לכאורה, יכולה להביא ערך רב. בואו ניקח כדוגמה את תוצאות החיפוש של חברת הכנסת מאי גולן. חיפשתי את שמה בגוגל, ועל פניו הכל נראה שליו ונחמד:

עם זאת, בהצעות של גוגל להשלמת החיפוש, אותן הוא בונה בהתאם לחיפושים נפוצים אשר נעשים אגב חיפוש הביטוי אותו אנו מקלידים, ראיתי הצעת השלמה מעניינת: ״מאי גולן צבא״.

אמרתי לעצמי: ״רגע, מה מאי גולן עשתה בצבא באמת? הבה נבדוק״. נכנסתי לדף הויקיפדיה שלה, וזה לא היה כתוב בשום מקום (גם לא בדף השיחה של הערך, ולא בגרסאות קודמות שבדקתי). ״איך זה יכול להיות?״ שאלתי את עצמי. היא חברת כנסת, וזו השאלה הכי ישראלית שיש. חיפשתי בבלוגים, באתרי חדשות, הפכתי את גוגל מקדימה ומאחורה, ולא מצאתי שום התייחסות לשירות הצבאי של מאי גולן, מלבד פוסטים וטוקבקים ברחבי הרשת, שנכתבו על ידי אנשים שכתבו שהם לא מצליחים למצוא מידע על השירות הצבאי של מאי גולן.

עכשיו, אין סיכוי, אבל אין סיכוי שזה מקרי, שלא הצלחתי למצוא שום מידע על זה: ההימור שלי הוא שמאי גולן פשוט מצניעה את המידע הזה. לכן, אם אני לוקח את הטיפ הראשון שלי ומיישם על מאי גולן, אני במקומה עושה אחד משניים: או שמנסה להעלים את ההשלמות האוטומטיות של גוגל, או שמספר את הסיפור מאחורי השירות הצבאי שלי. אם היא רוצה להתקדם בכנסת, שאלת השירות הצבאי תעלה מתישהו. אפילו בתוכניות ריאליטי היא עולה למען השם.

הגדרת התראות גוגל

אם פוליטיקאי שואף להיות מעודכן בכל פרסום שמופיע על שמו, בו ברגע שהוא מתפרסם, כלי מאד נחמד ומומלץ הוא הגדרה של התראות בגוגל:

בעזרת הכלי הזה, ניתן לקבל התראה מגוגל בכל פעם שמתפרסמת ידיעה תחת ביטוי שהגדרנו מראש. זה יכול להיות תחת השם שלנו או של מישהו אחר, וזה יכול להיות תחת נושא שאנחנו מקדמים פוליטית. הכלי של יצירת התראות בגוגל, הוא סופר-חשוב לצורך ניהול מוניטין ברשת: הוא יעזור לכם לשמור על יחסי ציבור נקיים למותג שלכם, כאשר תוכלו ״להילחם״ בכל אזכור שלילי החל מן הרגע שבו הוא פורסם.

בדיקת נפחי חיפוש דרך גוגל אדס

גוגל אדס הוא השירות של גוגל ליצירת מודעות בתשלום בגוגל, אולם בין אם בוחרים לייצר מודעה בתשלום ובין אם לאו, לגוגל אדס יש לא מעט כלים ללא תשלום שעוזרים לשפר את תוצאות החיפוש בגוגל. אחד מן הכלים הללו הוא הכלי לתכנון מילות מפתח. הכלי הזה מציע מגוון אפשרויות מעניינות, כמו למשל בדיקת נפחי חיפוש: גוגל מציע לנו תחזית של חיפוש ביטוי מסוים, על בסיס נתוני עבר. גוגל אף מאפשר לנו לראות את נתוני העבר. ראו למשל את נפחי החיפוש ההיסטוריים של חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד דאג (היום בתקווה חדשה של גדעון סער):

ניתן לראות שמחפשים את מיכל שיר בממוצע קרוב לאלפיים חיפושים בחודש. אולם באיזור יולי, כאשר מיכל שיר הביעה ביקורת נגד נתניהו, חיפשו את שמה בגוגל למעלה מחמשת אלפים חיפושים בגוגל.

הכלי הזה מאפשר לפוליטיקאים ללמוד מה מעניין את הציבור, לפי מספר החיפושים בגוגל: האם הציבור מגיב יותר לשינוי מבנה בתי המשפט, או לרפורמה במערכת החינוך. בהתאם לכך, הם יכולים לבחור מה להבליט במדיניות שלהם.

הצהרת בעלות על כרטיס מידע

כאשר אתם מחפשים פרסונה בעלת שם בגוגל, לרוב גוגל מייצר באופן אוטומטי עבור אותה פרסונה כרטיס מידע בצד שמאל לתוצאות החיפוש (אם אתם מחפשים בעברית). כרטיס המידע הזה כולל מידע בסיסי שגוגל מזהה כמידע הרלוונטי ביותר והאמין ביותר עבור אותה דמות.

אולם גוגל מאפשר גם לקבל שליטה על קופסת המידע הזאת: מה שצריך לעשות, הוא ללחוץ על כפתור ״הצהרת בעלות על כרטיס המידע״ שנמצא בתחתית הקופסה. לאחר מכן, נכנסים לטופס הזדהות ייעודי, ובו נדרשים לספק הוכחות לכך שאכן מדובר באותו אדם שהמידע עליו נמצא בקופסת המידע (הצגת צילום של תעודת זהות, תצלום סלפי של אותו אדם אוחז בתעודת הזהות שלו, וכן הוכחת שליטה על נכסים דיגיטליים מוכרים כמו פרופיל טוויטר, אתר אישי, דף פייסבוק וכדומה). רק לאחר קבלת השליטה על קופסת המידע, ניתן להגיש הצעות לשינוי או עדכון המידע שנמצא בקופסת המידע (לכל הצעת שינוי, יש לצרף קישור לאסמכתא ממקור איכותי לגיבוי הצעת השינוי).

בתמונה לעיל, ניתן לראות ששרן השכל ויואב קיש לא ביצעו הצהרת בעלות על כרטיס המידע שלהם, אולם גדעון סער דווקא עשה זאת.

ויקיפדיה

ויקיפדיה היא אחד מעשרת האתרים הפופולריים בעולם מבחינת טראפיק, ומקור המידע העיקרי של העולם. מה שכתוב בויקיפדיה חשוב, היות והיא נתפסת כמקור יחסית אמין, לאור בקרת האיכות הרבה וחומכת ההמונים שעובדת היטב בניהול האתר, שהוא המיזם הפילנתרופי הגדול בעולם. כאשר יש ערך על שמו של ידוען כלשהו, לרבות פוליטיקאים, הערך בויקיפדיה כמעט תמיד יהיה תוצאת החיפוש הראשונה או השנייה.

כל פוליטיקאי שמכבד את עצמו, חייב לבדוק שעמוד הוויקיפדיה שלו מייצג אותו נאמנה, ומבליט את הדברים החיוביים בתדמית שהוא רוצה לשווק. יש לציין כי למרות השאיפה לניטראליות של ויקיפדיה, היא מהווה כר פורה למחלוקות בין עורכים, במיוחד בין נושאים פוליטיים. לכן, טוב יעשו הפוליטיקאים שיבדקו שהערך שלהם בויקיפדיה לא נערך בצורה מוטה ולא הוגנת על ידי מישהו עם השקפה פוליטית הפוכה לשלהם.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר “לעזרת השם” של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר “לעזרת השם” של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים: