חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

70% מהמעסיקים בודקים מועמדים בגוגל וברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

פניו של הנשיא האמריקאי לשעבר, ברק אובמה, הולבנו ברבים כאשר התקשורת מצאה תמונה ישנה שלו בה עישן סמים בצעירותו. היום בעידן הרשתות החברתיות בו אנו מעלים תמונות של עצמנו ללא היסוס, קל אפילו יותר למצוא חומרים שבעתיד עלולים ליצור עלינו רושם ראשוני בעיני אחרים. הבעיה הזו הופכת לגדולה עוד יותר כאשר אנו נמצאים בשוק העבודה, אז מעסיקים פוטנציאלים יחפשו עליכם מידע באינטרנט ויתנו מספיק משקל לממצאים כדי שיכריעו האם לקבל אתכם לעבודה או לא.

כוחן של הרשתות החברתיות

על פי תוצאות סקר שפורסם באתר Career Builder, לא פחות מ-70 אחוזים מהמעסיקים נעזרים במדיה החברתית ככלי לבדיקת מועמדים לעבודה.

אבל מה בדיוק המעסיקים מחפשים? תוצאות הסקר חושפות כי 61 אחוזים מהמעסיקים מחפשים במהלך השיטוט בפרופילים שלכם אחר מידע שיתמוך בתכונות ובכישורים שהמועמד העיד על עצמו בקורות החיים שלו. בנוסף, 50 אחוז מחפשים סימנים לכך שהמועמד משדר מקצועיות ו-70 אחוזים תרים אחר סימנים שיעידו האם הוא אמין או נחשב "עושה צרות".

אז עד כמה הממצאים משפיעים על הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה? אם נחזור לסקר המדובר, נגלה כי 57 אחוז מהמעסיקים אפילו לא טרחו להזמין את המועמד לראיון אם הוא נכשל בשלב בדיקת המידע עליו ברשתות החברתיות. המסקנה – תחשבו היטב מה אתם מעלים לפייסבוק או לכל הפחות עם מי אתם משתפים תוכן שעלול להביך אתכם.

הנה כמה טיפים כיצד מצד אחד למתג את עצמכם ומצד שני לוודא שמעסיקים לא ימצאו עליכם חומרים שליליים.

מעסיקים

Google ככלי לחשיפת לכלוך

מתי בפעם האחרונה ניסיתם לחפש את השם שלכם במנוע החיפוש של Google? אם מעולם לא עשיתם זאת, נסו – אולי תופתעו מהתוצאות. ככה תוכלו למצוא האם לכלכו עליכם בעבר? האם צולמתם בצורה באירוע שעדיף היה שלא ידעו על החלק שלכם בו? ואולי, אם לרגע נשים את הפסימיות בצד, מישהו הזכיר את שמכם לטובה באיזה פורום? Google זוכר הכל, לטוב ולרע.

במקרים קיצוניים כמו אזכורים שליליים נגדכם באתרי תקשורת, ניתן ואפילו מומלץ להיעזר בשירותיה של סוכנות ניהול מוניטין מנוסה, אשר תעזור לכם לשפר את תוצאות החיפוש על שמכם.

חוסר נוכחות ברשת – בעיה בפני עצמה

לפני שאתם שומטים הכל בהיסטריה ומוחקים כל זכר לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות, קחו נשימה עמוקה והירגעו כי זה אינו הפיתרון הנכון. גם חוסר נוכחות של השם שלכם ברחבי האינטרנט עלול להתגלות כמכשול בגלל שתי סיבות מרכזיות:

הסיבה הראשונה היא שכאמור, מעסיקים יחפשו את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות ואם אין כאלה זה עלול לפעול נגדכם כאשר יחליטו האם לזמן אתכם לראיון עבודה. הסיבה השנייה היא שאם לא יהיו ברשותכם "נכסים" כלשהם עליהם אתם שולטים, אז המוניטין של שמכם יהיה תלוי בחסדיו של כל אחד שמאיים להגיד עליכם משהו שלילי.

אז מה עושים?

אחרי שסקרנו את הסוגיה, להלן כמה טיפים שיעזרו לקבל מידה מסוימת של שליטה על הנראות שלכם ברחבי האינטרנט:

  1. אם קיים חומר בעייתי בפרופיל החברתי שלכם אתם יכולים פשוט למחוק אותו. עדיף שהמעסיק הפוטנציאלי לא יצפה בוידאו שחבר שלכם צילם בזמן שאתה והחבר'ה הפכתם מכונית חונה בשביל הכיף אחרי שהגזמתם עם השתייה, או כל חומר אחר שעלול להביך אתכם. מרגישים שאותם "רגעים קסומים" יחסרו לכם? גבו אותם על המחשב לפני המחיקה או השתמשו בהגדרות הפרטיות כדי לקבוע מי יהיה חשוף אליהם.
  2. השתמשו בפרופילים כדי להבליט את הנקודות החזקות שלכם. מבחינת תעסוקה, הפלטפורמה הטובה ביותר למטרה זו היא לינקדאין, שם גם תוכלו לבקש מחברים להמליץ על הכישורים שלכם. כמו כן, מדובר בפלטפורמה חזקה במנוע החיפוש של Google ולכן סביר להניח שהפרופיל שלכם יופיע במקום גבוה בתוצאות.
  3. בנו אתר פרטי שימתג אתכם מקצועית. האתר יכול לשמש כפלטפורמה נוספת להבלטת הצדדים החזקים יותר שלכם. אם אתם מחפשים עבודה בתחום בו דרוש להציג תיק עבודות, אתר הוא במה מעולה להציג עליה מה אתם מסוגלים לעשות.
  4. מודאגים פן מישהו ידבר עליכם מאחורי הגב? הנה טיפ שימושי – צרו התראה ב-Google על שמכם, פיצ'ר שנקרא Google Alert. המשמעות היא שכאשר מנוע החיפוש יסרוק תוצאות חדשות בהן מופיע השם שלכם, תקבלו על כך התראה ישירות למייל. באופן זה תוכלו לשים יד על הדופק לגבי התפתחויות במוניטין האינטרנטי שלכם מאחר ותדעו תוך זמן קצר איפה ומתי הזכירו אתכם.

במקרה והטיפים הנ"ל לא עזרו, אנו ממליצים לכם בחום לפנות לעזרת סוכנות לניהול מוניטין באינטרנט שתסייע בפתירת הבעיה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button