Google נלחמת באתרי “MugShots” – מה קורה בישראל?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

[vc_row][vc_column][vc_column_text]אם יש הגדרה מושלמת ל”תמונה לא מחמיאה” – אז זו בטח תמונת “MugShots”. למי שלא מכיר, מדובר בצמד התמונות (פרופיל ומלפנים עם מספר מתחת), שהמשטרה לוקחת מכל אדם הנעצר על ידה. 

התמונות האלה נפוצות במיוחד בארה”ב, שם הן גם פתוחות לציבור ועושות הרבה כותרות – במיוחד כשמדובר בסלבריטאים שהסתבכו עם החוק (ויש לא מעט כאלה…).

האתר Search Engine Land מספר על עדכון חדש באלגוריתם של Google שמטרתו למנוע מאתרי Mugshot  לעלות גבוה בתוצאות החיפוש. האתרים מספקים מידע מקיף על עצורים, כולל תמונתם, גם אם בסופו של דבר לא הואשמו בדבר.

Google, כמו שכמעט כולם יודעים, זוכר הכל, ולכן המידע על העצורים נותר ברשת זמן רב לאחר מעצרם. אתרי Mugshot אלו אוגרים את המידע ומקדמים אותו במנועי החיפוש, כך שאם רשמתם ב-Google שם של אדם שנעצר מתישהו באמריקה, ככל הנראה קיבלתם את המידע על מעצרו במקום גבוה בתוצאות.

מה האינטרס של אותם אתרים לפרסם מידע על מעצרים?

mugshot-1
לחיצה על התוצאה מביאה למידע ולאפשרות להסירו תמורת עשרות דולרים

מטבע הדברים, אנשים רבים שנעצרו ולא הואשמו בדבר, לא מעוניינים שהשם שלהם יועלה בהקשר פלילי בעיני אחרים.

כאשר אדם מעוניין להסיר את שמו, האתרים נוהגים לדרוש סכומי כסף בעבור ההסרה, שנעים בין 30 ל-400 דולרים. כך למעשה מנוצל חופש המידע לטובת אינטרסים כלכליים. חברת Google החליטה להיכנס לנעלי השוטר ולהילחם באתרים אלו, לא משום שהם אתרי “ספאם”, אלא משום שכוונתם זדונית – ולא בשם הרצון לתת מידע.

האם מידע על עצורים מפורסם גם בישראל?

בארץ אמנם עדיין אין אתרים בסגנון Mugshot, אבל ישנם אתרים משפטיים ובהם פסקי דין רבים (למשל: תקדין, פסיקה ונבו) שבהם מצטבר מידע משפטי שבו ניתן לראות מידע על הליכים ותביעות נגד אנשים פרטיים וחברות. בחברתנו מבוצעים פרויקטים עבור אנשים פרטיים וחברות הנוגעים לפסקי דין, אבל השינוי שמתחיל להתרחש בארצות הברית, ככל הנראה לא הגיע אלינו. אתרים אלו ממשיכים לעלות במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

האפקט באתרי פסקי הדין בישראל, שונה מעט בהשוואה לארצות הברית, ייתכן שבעקבות העובדה שבאתרי פסקי הדין הישראליים אין תמונות של הצדדים, אלא רק מידע כתוב.

בכל מקרה, כאשר אדם נתקל בשמו בהקשר שלילי בתוצאות החיפוש ב-Google, הדבר עלול לפגוע בו, בין אם הוא רופא, עורך דין, איש עסקים או אדם פרטי. כיום ניתן להדחיק את האזכורים שלכם באתרי פסקי הדין מטה, כך שכאשר יחפשו את שמכם, התוצאה הבעייתית לא תופיע בין הראשונות.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now