Google תסנן ביקורות שנכתבו ע”י עובדים ב-Google My Business

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

במסגרת ניהול מספר עמודי Google My Business לעסקים שונים, חלקם מרבים לשאול אותנו לגבי ניהול הביקורות וחוות הדעת בעמוד. בצורה דיי מיוחדת, אותם מנהלים מביעים חשש מכך שעובדים לא מרוצים או עובדים לשעבר יתנכלו להם, וישחירו את פני העסק דרך ביקורות וחוות דעת בפייסבוק, ב-Google My Business ובעוד מקומות בהם ניתן להשאיר ביקורות על העסק. 

“אם הטבח שלי יפוטר חס וחלילה, או יתמרמר בעבודה ויחליט להתפטר, זה מעמיד אותי בפני סיכון שהוא ימציא את תגובה שלילית ויפרסם אותה בדף העסק, כדי לנקום בי ובעסק”, סיפר לנו בחשש אחד הלקוחות שהוא בעל מסעדה ברמת גן. 

מסתבר שהנושא הזה מעסיק לא רק את בעלי העסקים בישראל, אלא בכל העולם. כחלק מתנאי השימוש ב-Google My Business וב-Google Reviews, מצויין כי “וודא שאתה משאיר ביקורת בעסק שביקרת בצורה כנה, המתארת בצורה אמיתית את חווית הלקוח שלך. ביקורות שאינן עומדות בתנאים יוסרו”. 

מלבד זאת, מצוין במפורש ניגוד העניינים: “אל תסקור את העסק שלך או את העסק אם אתה עובד או עבדת בו, ואל תסקור את המעסיק”. ואכן, Google עירנית לנושא השארת הביקורות השליליות בכוונה, והיא מעוניינת שרק הלקוחות האמיתיים, אלו שקיבלו שירות או קנו משהו מהעסק, ישאירו חוות דעת אמיתית וכנה. 

מה עושים?

עד אמצע 2020, מבחינת Google, רק לעובדים נוכחיים במקום העבודה היה אסור להגיב ולרשום ביקורות על העסק. כלומר, מי שעבד בעבר באותו עסק ואינו עובד בהווה, יכול להשאיר חוות דעת או ביקורת, ו-Google לא הייתה מסירה אותו. 

השינוי כאמור החל ביוני 2020 עם עדכון מדיניות שימוש של ב-Google My Business. כחלק משינוי המדיניות, Google החליטה להסיר את הביקורות שעובדים לשעבר השאירו בדף העסק, וכחלק מהבקרות שהתגובות עוברות, ביקורות וחוות דעת מטעם עובדים ועובדים לשעבר לא יפורסמו בדף העסק ב-Google My Business. צעד זה מקרב את Google אל עבר העסקים ובעלי העסקים, שאינם צריכים להיות עוד מוטרדים או לחשוש מפני עובד סורר שמאיים עליהם בפרסום תגובות שליליות. 

מקור

 
תום רוזנשטרום

תום רוזנשטרום

מנהל פרויקטים ותוכן בעל ניסיון של שנים בכתיבת וביצירת תוכן טקסטואלי, וצילום ועריכה של סרטים. סטודנט לתואר ראשון BA במדעי המדינה ויחסים בינ”ל מטעם האוניברסיטה הפתוחה. כותב ובוחן מספר שנים באתר השוואת המחירים ZAP ובאתר הטכנולוגיה Wisebuy. הצטרף בשנת 2018 לצוות ב-eBrand בתור מנהל תוכן, ולאחר מכן החל לנהל פרויקטים העוסקים בניהול מוניטין ובשיווק דיגיטלי.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button