שרון פרי היא החיפוש הפופולרי ב- Google – האם זה עובד לטובתה?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

Google פרסמה בימים האחרונים את החיפושים הכי מבוקשים לשנת 2016 – ובראש הרשימה של חיפושי החדשות, הפתעה: לא הילארי קלינטון, לא ירדן ג’רבי, לא נינט ואפילו לא נועה קירל – החיפוש הכי פופולרי של ענקית החיפוש הוא של שדרית הספורט, שרון פרי.

sharon-peri-google-results
תוצאות החיפוש ב- Google תחת שרון פרי – נכון ל- 25.12.16

כזכור, תמונותיה של שדרית הספורט המפורסמת הופצו באפליקציית Whatsapp, לאחר שמכשיר הטלפון שלה נגנב מרכבה. תוך מספר שעות התמונות הגיעו למכשיריהם של משתמשים רבים, ולמרות בקשתה של פרי, ההפצה לא נפסקה גם בימים שלאחר מכן.

ניתוח תוצאות החיפוש של שרון פרי

כאשר מנתחים את תוצאות החיפוש ב- Google, תחת השם ‘שרון פרי’, ניתן לראות כי עמודים דלי תוכן מפלטפורמות שיתופיות כמו ‘תפוז’ ו-Youtube עקפו עמודים שהם הרבה יותר רלוונטיים לשם שלה מבחינת התוכן שנמצא בהם. הכי מפתיע הוא למצוא את אותם אזכורים אפילו מעל הערך שלה ב-ויקיפדיה, ש- Google תמיד מחשב עמודים מסוג זה כמקור סמכותי ונוהג לדרג אותם במקום הראשון תחת השם של הבן אדם (במיוחד אם אין לו אתר בית).

אייטמים רבים בנושא הפצת התמונות של שרון פרי הכילו מעט מאוד תוכן, ובכל זאת גרפו כמויות עצומות של כניסות, בשל העניין הרב שעוררה הפרשה בקרב הציבור. בשל התבססות אותם אייטמים על כמות הכניסות, הם צפויים לאבד את מקומם בתוצאות החיפוש הראשונות עם הזמן, לאחר שהרלוונטיות והעניין של הציבור בהם יפחת משמעותית.

מה אפשר להסיק מכך? בעיקר כי פרמטר התנועה לאתר גובר על פרמטר הסמכותיות והוותק, במנוע החיפוש של Google. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את אחוז ההקלקות מסך הצפיות, כלומר אחוזי ההמרה. מבין סך הפעמים שהוצגו אותם אייטמים בתוצאות החיפוש, אחוז ההקלקות על אותם קישורים היה גבוה במיוחד.

אילו אפשרויות עומדות בפני שרון פרי?

ראשית, חשוב להבהיר כי בסיטואציה שכזו, דרוש טיפול מקיף במספר רבדים. קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט הוא הכרחי במצבים שכאלו, כאשר ישנם אלמנטים רבים בהם צריך לטפל, בכדי לוודא ‘ניקוי’ של המוניטין האינטרנטי.

לפני שפועלים במישור האינטרנטי, יש למצות את ההליכים מול בעלי האתרים בהם מופיעים האזכורים השליליים וזה כולל בדיקת הזכויות המשפטיות של שרון פרי. פנייה לאתרים רבים, ביניהם פסקי דין, בלוגים ואתרים סמכותיים, בטענה להפרה של זכויות שונות, יכולה להוביל להסרה מיידית של התכנים.

 

לאחר ביצוע הפנייה והסרה של חלק מהתכנים, יש לפעול להדחקה והחלפה של אותם אזכורים שליליים. בכדי להביא את אותם תכנים לעמודים פחות רלוונטיים, יש ליצור פעילות אינטרנטית נרחבת הכוללת מספר רכיבים:

 

מאור קפלנסקי

מאור קפלנסקי

עיתונאי לשעבר, בלוגר, יועץ, מרצה ומשווק אינטרנטי שזכה להכרה מקומית ובינלאומית בתחום המיתוג האישי וניהול המוניטין באינטרנט. מנכ”ל ומייסד eBrand – ניהול מוניטין באינטרנט. בנוסף לניהול eBrand משנת 2008 והובלת מאות פרויקטים מוצלחים, קפלנסקי מעביר הרצאות בנושא ניהול מוניטין באינטרנט לחברות, ארגונים, בעלי עסקים ועוד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now