הסרט של ג'יימס גאן: צייץ בטוויטר לפני 10 שנים – ופוטר עכשיו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

מעטים הם האנשים שאין להם פלטפורמה חברתית כזו או אחרת – טוויטר, לינקדאין, פייסבוק, יוטיוב וכו'… ישנן אינספור מדיות להביע את דעתך בריש גלי, ברחבי האינטרנט. אך מה קורה כאשר הלשון (או האצבעות, לצורך העניין) מתגלגלת למחוזות לא מומלצים, אפלים, בעייתיים, כאלו העשויים לפגוע קשות במוניטין שלך?

כולנו דמויות ציבוריות במידה כזו אחרת – לכולנו מעגלי חברים, משפחה, עבודה, מעסיקים פוטנציאליים, לקוחות פוטנציאליים וכן הלאה. הפוטנציאל של הנזק שתוכלו לגרום לעצמכם בשימוש לא נכון בפלטפורמות הללו, יכול להיות בלתי הפיך למוניטין שלכם, לעסקים שלכם ולשמכם הטוב.

ולחשוב שאת כל זה אתם יכולים בטעות לעולל לעצמכם

קחו לדוגמה את ג'יימס גאן, במאי "שומרי הגלקסיה VOL.3 ", אשר פוטר לאחרונה מאולפני דיסני ומהסט של שומרי הגלקסיה, בעקבות ציוצים ישנים שהתגלו לאחרונה, בהם התבדח בחוסר טעם על נושאים כמו פדופיליה ואונס. יו"ר אולפני דיסני אלן הורן, הודיע על הסרתו של גאן מהתפקיד ומחיקת הציוצים לאלתר.

"העמדות וההתבטאויות הפוגעניות שהתגלו בפרופיל הטוויטר של ג'יימס, הן בלתי ניתנות להגנה או הסברה, ואינן עומדות בהלימה עם ערכי החברה שלנו. אולפני דיסני ניתקו באופן רשמי את הקשר העסקי עם ג'יימס גאן". אמר הורן בהצהרתו.

 

גאן שימש כתסריטאי והבמאי של זיכיון "שומרי הגלקסיה" למן ההתחלה, כאשר לקח מותג בלתי מוכר ומעורפל מקומיקס של מארוול, על קבוצה צבעונית של אאוטסיידרים והפך אותם למחזה משעשע, קומי עם מוסיקת רטרו ומלאי בדיחות פנימיות שאינו נגמר. שני הסרטים הללו הכניסו יותר מ -1.5 מיליארד דולר בקופה העולמית.

גאן אומנם התנצל על הציוצים הישנים והאומללים אחרי פיטוריו מהסט, אך המצב כבר היה אבוד, וזה היה מה שנקרא – מעט מדי ומאוחר מדי.

"המילים שלי לפני כמעט עשור, היו בזמנו כישלונות מוחלטים ומצערים, פרובוקטיביים וסרי טעם. הצטערתי עליהם שנים רבות מאז – לא רק משום שהם היו טיפשים, לא מצחיקים כלל, לא רגישים להפליא, ובוודאי לא פרובוקטיביים כמו שקיוויתי, אלא גם משום שהם לא משקפים את האדם שאני היום", אמר גאן בהצהרה. "לא משנה כמה זמן עבר, אני מבין ומקבל את ההחלטות העסקיות של האולפנים כיום".

לפעול על מנת לתקן את הנזק, או לרדת למחתרת עד יעבור זעם?

ראשית חשוב לציין כי טוויטר היא פלטפורמה שברירת המחדל שלה היא להיות פתוחה לסריקת מנועי החיפוש. כל ציוץ מייצר לינק ייחודי ונסרק כתוצאה בתוצאות החיפוש של Google. זה בניגוד לפייסבוק שפוסטים בפרופילים אישיים לא נסרקים.

כפי שכבר כתבנו בעבר: שמו של האדם הולך לפניו וכאשר ישנם אזכורים שליליים לגביו, הדבר פוגע במוניטין שלו, במיוחד כאשר מדובר ברשת האינטרנט שמאפשרת לכל אחד להביע את דעתו מתי שירצה, בבלוג או בטוקבק. זוהי אינה גזרה משמיים, למרות מה שאתם חושבים, ועל אף שזו בהחלט ביצה טובענית לא פשוטה, שיש לקחת ברצינות הראויה ולא לבטל כלאחר יד, ישנה גם דרך להיחלץ מהבוץ.

בין אם אתה שכיר או עצמאי, ושמך הוכתם בצורה כזו או אחרת (בין אם בצדק או שלא) דע לך שיש מה לעשות, וכדאי להקדים ולמהר לטפל בנושא, אחרי הכל, טוב שם טוב משמן טוב.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button